دانلود و خرید کتاب خلسه خاطرات شهلا زرلکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلسه خاطرات اثر شهلا زرلکی

کتاب خلسه خاطرات

نویسنده:شهلا زرلکی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خلسه خاطرات

کتاب خلسه خاطرات نوشتهٔ شهلا زرلکی است. انتشارات نیلوفر این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به تحلیل و بررسی آثار «گلی ترقی» (نویسندهٔ ایرانی) پرداخته است.

درباره کتاب خلسه خاطرات

شهلا زرلکی در کتاب خلسه خاطرات درباره آثار «گلی ترقی» سخن گفته و آن‌ها را تحلیل و بررسی کرده است.

گلی ترقی، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم و شاعر معاصر ایرانی در ۱۷ مهرماه ۱۳۱۸ در تهران به دنیا آمد. پدرش مدیر مجلهٔ «ترقی» و وکیل بود. گلی از نوجوانی عاشق نویسندگی بود و دوست داشت داستان‌نویس شود. اولین داستان او با عنوان «میعاد» در مجلهٔ ادبی دانشگاهی منتشر شد که او در آن درس می‌خواند. همین داستان در سال ۱۳۴۴ در مجلهٔ «اندیشه و هنر» در تهران هم چاپ شد. اولین مجموعه داستان‌های گلی ترقی با نام «من هم چه‌گوارا هستم» در سال ۱۳۴۸ منتشر شد. ترقی علاوه بر داستان‌نویسی، فیلم‌نامهٔ فیلم «بیتا» ساختهٔ «هژیر داریوش» را هم نوشت. «درخت گلابی» نوشتهٔ او هم دست‌مایهٔ فیلم «داریوش مهرجویی» شد. از آثار گلی ترقی می‌توان به «خاطره‌های پراکنده»، «خواب زمستانی»، «جایی دیگر» و «دو دنیا»‌ اشاره کرد.

خواندن کتاب خلسه خاطرات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون آثار گلی ترقی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شهلا زرلکی

شهلا زرلکی در ۲۲ مرداد ۱۳۵۵ در تهران به دنیا آمد. او نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر ایرانی و دانش‌آموختۀ رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی است. این نویسنده جایزۀ «نقد ادب و هنر» را در حوزۀ نقد ادبی و از سوی بنیاد نویسندگان و هنرمندان وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال ۱۳۸۵ و به‌خاطر «آثار دارای ارزش کیفی و قدرت تاثیرگذاری بر جامعه» دریافت کرد.

زرلکی فعالیت مطبوعاتی را با نوشتن یادداشت و نقد سینمایی در سال ۱۳۷۷ در روزنامهٔ «سلام» آغاز کرد. او از سال ۱۳۷۸ پیوسته، به نگارش مقاله و نقد ادبی در ماهنامه‌های فرهنگی گوناگونی همچون نقد سینما، بیدار، کتاب ماه ادبیات و فلسفه پرداخت؛ زرلکی همچنین سابقۀ همکاری با روزنامه‌های همشهری، صبح امروز، شرق را هم دارد. عضویت در شورای سردبیری فصلنامهٔ «نگره» از دیگر سوابق فعالیت و همکاری او با نشریات و رسانه‌ها به‌عنوان نویسنده و منتقد است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ویراستاری فصلنامهٔ «رسانه» در فاصلۀ سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ اشاره کرد.

از شهلا زرلکی، مجموعه‌داستان و پژوهش‌های ادبی گوناگونی منتشر شده است. پژوهش در حوزۀ زنان نیز یکی از مشغولیت‌های او بوده است. کتاب «در خدمت و خیانت زنان» (گفتارهایی دربارهٔ زنان)، در سال ۱۳۹۲ چاپ شد و نقد و بررسی بسیاری دریافت کرد. این کتاب با موضوع زن و رویکرد روان‌شناسی و جامعه‌شناسی نوشته شده است. مقولات و موضوعاتی که در این اثر درارتباط‌با زن موردبررسی قرار می‏‌گیرند، عبارتند از: ضرورت یا عدم‌ضرورت ازدواج، مسائل مربوط به قاعدگی و هستی زنانه، دشمنی و دوستی زنان با یکدیگر، فمینیسم، ریشه‏‌های تاریخی پسرخواهی، وضعیت خانگی و اجتماعی زن، ۴۰سالگی و یائسگی. کتاب «زنان، دشتان و جنون ماهانه» (پژوهشی تاریخی، اسطوره‌ای دربارهٔ قاعدگی و نشانگان پیش از آن) نیز یک اثر پژوهشی است و به مسئلۀ قاعدگی زنان در دین، تاریخ و اسطوره پرداخته است. «خلسه خاطرات» نیز یکی دیگر از کتاب‌های  زرلکی ست که در آن به تحلیل و بررسی آثار «گلی ترقی» پرداخته است.

زرلکی در دهۀ ۱۳۸۰ در زمینۀ داوری جوایز ادبی و هنری بسیار فعال بود؛ از جمله جایزهٔ ادبی یلدا، جایزهٔ ادبی مهرگان، جایزهٔ روزی روزگاری، جایزهٔ ادبی پروین اعتصامی، جشنوارهٔ ادبی صلح و دوستی، جشنوارهٔ هنر مسیحی ایران، جشنوارهٔ مشارکت ادبی اصفهان، جشنوارهٔ بین‌المللی کودکان و نوجوانان و جایزهٔ ادبی والس. شهلا زرلکی جوایز ادبی متعددی نیز دریافت کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان