دانلود و خرید کتاب گاندی که بود؟ دانا میچن رو ترجمه مصطفی لطفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاندی که بود؟ اثر دانا میچن رو

کتاب گاندی که بود؟

معرفی کتاب گاندی که بود؟

کتاب گاندی که بود؟ نوشتهٔ دانا میچن رو با ترجمهٔ مصطفی لطفی و ویراستاری مهرآوا ارمندپور در انتشارات شانی چاپ شده است. این کتاب به زندگی‌نامهٔ مهاتما گاندی و نقش او در استقلال هند می‌پردازد.

درباره کتاب گاندی که بود؟

مهاتما گاندی وکیل، سیاست‌مدار ملی‌گرا، رهبر جنبش آزادی‌خواهانه هند علیه استعمار بریتانیا و الهام‌بخش بسیاری از آزادی‌خواهان در سراسر جهان است. گاندی با جنبش مسالمت‌آمیز و استتثنایی خود دولت بریتانیا را مجبور به پذیرفتن مذاکره کرد. در نهایت هندی‌ها با رهبری گاندی در سال ۱۹۴۷ استقلال خود را از بریتانیا به‌ دست آوردند. پس از استقلال هند گاندی بیش از اینکه در پی جشن باشد، دغدغه‌ٔ برقراری صلح را بین هموطنانش داشت. در این زمان هند صدمات زیادی را از درگیری‌های مذهبی دیده و زخم‌خورده بود. گاندیِ روزه‌دار کلکته را پیمود تا پیام صلح خویش را با صلح‌آمیزترین روش ممکن به اهالی هند برساند. فلسفه و روش مسالمت‌آمیز و ضد‌خشونت گاندی در مبارزاتش علیه استعمار، او را به نمونه‌ای استثنایی در این عرصه تبدیل کرد. مردم هند از او با عنوان پدر ملت یاد می‌کنند.

کتاب گاندی که بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شخصیت‌های تأثیرگذار جهان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب گاندی که بود؟

«در ۱۲ مارس ۱۹۳۰ موهانداس گاندیِ ( Mohandas Gandhi )شصت ساله به همراه هفتاد و هشت مرد و زن از خانه ی خود، احمدآباد هند عزیمت کردند. آ نها ۳۸۶ کیلومتر مسیری بادخیز و گرد و خاکی را پیاده طی کردند. این پیاد ه روی، بیست و چهار روز در آفتاب سوزان به طول انجامید تا آ نها به شهر دندی ( Dandi ) در ساحل غربی هند برسند. گاندی در طول مسیر با روستایی ها صحبت می کرد؛ بنابراین در پایان سفرِ وی هزاران نفر به او ملحق شدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۷۹٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان