دانلود و خرید کتاب مدیریت استرس آلن الکین ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استرس اثر آلن الکین

کتاب مدیریت استرس

معرفی کتاب مدیریت استرس

خلاصه‌کتاب مدیریت استرس نوشتهٔ آلن الکین و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. هنر کنترل استرس و تنش در این کتاب به شما آموزش داده می‌شود.

درباره خلاصه‌کتاب مدیریت استرس

چگونه استرس خود را مدیریت کنید؟

دکتر «آلن الکین» بنیان‌گذار مرکز مشاوره و مدیریت استرس، در کتاب «مدیریت استرس» درباره‌ٔ روش‌ها و ابزارهایی که به کاهش استرس کمک می‌کنند و سبب می‌شوند بر اضطراب و خشم خود مسلط شویم، صحبت می‌کند. او همچنین در داشتن یک برنامه‌ٔ کاری و غذایی مناسب که به کنترل استرس منجر می‌شود، ما را یاری می‌دهد.

دکتر الکین می‌گوید: «استرس برای هر یک از ما بیانگر موضوعی متفاوت است. استرس می‌تواند چاشنی زندگی و یا بوسه‌ٔ مرگ باشد.» آلن الکین همچنین یک جعبه‌ابزار کامل شامل انواع تکنیک‌ها، راهکارها و تاکتیک‌های مختلفِ مدیریتِ استرس به ما ارائه می‌دهد.

آیا تا به حال برایتان پیش آمده ‌است که استرس در مورد موضوعی آنقدر شما را تحت تأثیر قرار دهد که زندگی‌تان را فلج کرده و به جنبه‌های دیگری از جمله کار و تحصیلتان نیز آسیب وارد کند؟ آیا برایتان اتفاق افتاده که استرسْ روابط شخصی، روابط کاری، روابط زناشویی و روابط دوستانه‌تان را متزلزل کند یا از بین ببرد؟ وقتی بتوانید بر استرس خود مسلط شوید، آن وقت شاهد پیشرفت در تمام جنبه‌های زندگی‌تان خواهید بود و خواهید توانست به انتهای مسیری که برای شما استرس‌زاست، برسید.

خواندن خلاصه‌کتاب مدیریت استرس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که در زندگی با استرس بالایی مواجه هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مدیریت استرس

«طبق تحقیقات اخیر، زندگی ما پر استرس‌تر از زندگی گذشتگان ما شده است. انسان‌ها هرگاه طی مدت زمان کوتاهی در معرض تغییرات زیادی قرار می‌گیرند، استرس بیشتری را تجربه می‌کنند. ما در حالت بی‌ثباتیِ مستمری هستیم، کنترل کمتری بر زندگی داریم، با عدم قطعیت بیشتری زندگی می‌کنیم، اغلب احساس تهدید شدن می‌کنیم و گاهی اوقات زیر بار فشار مسائل، کمر خم می‌کنیم.

برای اغلب مردم، شغلشان بزرگ‌ترین منبع استرس در زندگی است. امروزه علاوه بر اینکه فشارهای کاری سبب می‌شود فرد مجبور باشد وقت کمتری را به خانواده و سایر امور زندگی شخصی‌اش اختصاص دهد، مسائل جدیدی نیز در مورد استرسِ مربوط به کار ایجاد شده است. مسائلی از قبیل تعدیل نیرو، تغییر محل خدمت، بازنشستگی زودتر از موعد، حقوق پایین‌تر برای زنان، وظایف خانه‌داری علاوه بر وظایف شغلی و ... .

این مسائل هر چه باشد، پیامدشان یکسان است؛ عدم اطمینان، عدم امنیت و ترس. همهٔ این موارد منجر به تنش‌های ذهنی و جسمانی از جمله سردردهای شدید، گردن درد، کمردرد، افزایش کلسترول، فشار خون و در نهایت احساس از پا در آمدن به خاطر این حجم از استرس در زندگی می‌شود. البته همهٔ استرس‌هایی که ما تجربه می‌کنیم، به محل کار ختم نمی‌شود. پس از ترک محل کار قطعاً متوجه خواهید شد که سایر بخش‌های زندگی‌تان هم عاری از استرس نیست.

امروزه زندگی در خانه، روابطمان و فشار هر کار دیگری که باید انجام گیرد، به میزان استرس ما اضافه می‌کند. علیرغم اینکه لوازم رفاهی بیشتر شده‌اند، زندگی در خانه پرفشارتر و پیچیده‌تر شده است. باید غذا آماده شود، خانه مرتب شود، لباس‌ها شسته شود، صورت‌حساب‌ها پرداخت شود، ظرف‌ها جمع شود، خرید صورت گیرد، اتومبیل تعمیر شود، پیغام‌های تلفنی پاسخ داده شود، به تکالیف بچه‌ها رسیدگی شود و البته این همهٔ کارها نیست.

علاوه بر منابع بزرگ استرس مثل طلاق، مرگ و مشکلات مالی، منابع متوسط استرس نیز وجود دارد. این منابع می‌توانند شامل گم شدن کیف پول، ضربه خوردن به اتومبیل، سرماخوردگی و... باشند. به جز این موارد، ما استرس‌های کوچک‌تری نیز داریم که آن‌ها را «زجر» می‌نامیم. نمونه‌هایی از زجر کشیدن شامل ترافیک، ازدحام جمعیت، خراب شدن تلفن همراه، صف‌های طولانی و عدم دسترسی به موقع به سرویس بهداشتی است. این‌ها موارد کوچکی هستند و ما می‌توانیم با چند مورد از آن‌ها حداقل برای یک بار کنار بیاییم؛ اما وقتی تعداد آن‌ها زیاد شود، میزان استرس ما نیز زیاد می‌شود. وقتی به سطح بالایی از استرس می‌رسیم، به زجر دیگری که اتفاق می‌افتد، واکنش نسبتاً شدیدی نشان می‌دهیم و این مسئله خود باعث استرس بیشتر می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۱٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۲۱٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان