دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی فاجعه معصومه کمال الدینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی فاجعه اثر معصومه کمال الدینی

کتاب جامعه شناسی فاجعه

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامعه شناسی فاجعه

کتاب جامعه شناسی فاجعه نوشتهٔ معصومه کمال الدینی است. انتشارات اندیشه احسان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی مروری بر نظریه‌های اجتماعی فجایع طبیعی است.

درباره کتاب جامعه شناسی فاجعه

کتاب جامعه شناسی فاجعه که با پیش‌گفتاری از «مصطفی ازکیا» و «موسی عنبری» آغاز شده، ابتدا درمورد ادبیات اجتماعی فاجعه سخن گفته است. فصل دوم کتاب حاضر کوشیده است تا بگوید جامعه‌شناسی فجایع طبیعی چیست و فصل سوم با عنوان «رویکردهای نظری جامعه‌شناسی فجایع طبیعی» به نظریه‌های مرتبط با موضوع پرداخته است. «جنسیت و فجایع طبیعی» موضوع چهارمین فصل از کتاب حاضر است و در فصل پنجم هم نمونه‌ای عملی تبیین و تشریح شده است.

خواندن کتاب جامعه شناسی فاجعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون فاجعه‌های طبیعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب جامعه شناسی فاجعه

«سرزمین ما از لحاظ مصائب و بلایای طبیعی از زمرهٔ کشورهای آسیب‌پذیر است. به‌گونه‌ای که تأثیرات اجتماعی و فرهنگی این فجایع حتی در ادبیات جامعۀ ما رسوخ کرده است و کمتر دیوان نظم و نثری را می‌توان پیدا کرد که مفاهیمی چون خشکسالی، سیل، زلزله، قطحی در آن مطرح نشده باشد. با وجود این بررسی‌های علمی و پژوهش‌های جامعه‌شناختی پیرامون تأثیرات اجتماعی و فرهنگی فجایع طبیعی در کشور ما تا این اواخر کمتر موردتوجه پژوهشگران و علمای اجتماعی قرار گرفته است و دلیل این مدعا تعداد اندک کتب جامعه‌شناسی در این زمینه است. اثر حاضر که پیرامون فجایع طبیعی و اثرات آن بر جامعۀ انسانی تدوین شده، نتیجۀ یک پژوهش اجتماعی است. نویسنده خانم معصومه کمال‌الدینی در طول یک بازهٔ زمانی ۳ ساله این کار را انجام داده است. در این کتاب مباحث متعددی نظیر ریشه‌شناسی اجتماعی فاجعه، تغییرات اجتماعی، آسیب‌پذیری اجتماعی، تاب‌آوری اجتماعی و بالاخره پیامدهای اجتماعی فرهنگی فاجعه موردبحث و بررسی قرار گرفته است. از سویی، با تأکید بر این موضوع که فجایع طبیعی در ارتباط با اقشار اجتماعی، گروه‌های جنسیتی، اقلیت‌های قومی، زنان و کودکان، گروه‌های فرودست جامعه، اثرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متفاوتی دارند، مؤلف کتاب کوشیده است با عنایت به مطالعۀ موردی خود این اثرات و پیامدها را به وضوح روشن سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان