دانلود و خرید کتاب پیش‌بینی فن‌آوری‌های قرن بیست و یکم علی بهفروز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش‌بینی فن‌آوری‌های قرن بیست و یکم اثر علی بهفروز

کتاب پیش‌بینی فن‌آوری‌های قرن بیست و یکم

نویسنده:علی بهفروز
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پیش‌بینی فن‌آوری‌های قرن بیست و یکم

«پیش‌بینی فناوری‌های قرن بیست و یکم» نوشته دکتر علی بهفروز(-۱۳۲۰)، استاد دانشگاه تاوسان ایالت مریلند است. این کتاب به پیشرفت‌های فناوری در طول قرن بیست و یکم و تأثیر آن روی زندگی انسان می‌پردازد. بسیاری قرن بیستم را دوره تکنولوژی نامیده‌اند و واقعا آنچه در این سده و به خصوص در نیمه دوم آن کشف و اختراع شده زندگی انسان را دگرگون ساخته است. انسان با سرعتی غیرقابل باور به پیشرفت تکنولوژی در قرن بیست و یک ادامه می‌دهد و اگر آنچه در پانزده سال اول این قرن اتفاق افتاده نمونه این تلاش باشد، مسلم است که بسیاری پیش‌گویی‌ها در مورد پیشرفت تکنولوژی در قرن بیست و یکم قبل از زمان پیش‌بینی شده اتفاق خواهد افتاد. مداوای امراض لاعلاج، گسترش طول عمر انسان به میزان حداقل ۲۵ درصد، کپی‌سازی از همه موجودات، ساخت اعضای بدن انسان، تولید انرژی غیرسوختی، هوش مصنوعی، ربات‌های دارای هوش و احساس، نانوتکنولوژی در خدمت انسان و غیره، همه و همه در آزمایشگاه‌های معتبر جهان به واقعیت پیوستند و تا قبل از پایان این قرن از آزمایشگاه‌ها به بازارها عرضه می‌شود. این‌ها دیگر موضوع فیلم‌های خیالی نخواهند بود. همانند بسیاری از اختراعات قرن بیستم که به خدمت استفاده‌های نادرست درآمد، تکنولوژی قرن بیست و یکم نیز سرنوشت بهتری نخواهد داشت. سوءاستفاده از تکنولوژی‌های قرن بیست و یکم بسیار وحشتناک‌تر از سوءاستفاده از انرژی هسته‌ای یا اینترنت خواهد بود. جوانان دبیرستانی و دانشگاهی که این کتاب را مطالعه می‌کنند باید منتظر باشند که بسیاری از آنچه در اینجا ذکر شده است در طول عمر خود ببینند. تنها باید آرزو کرد که بشر فقط از کاربرد‌های مفید تکنولوژی قرن بیست و یکم استفاده کند.

نظرات کاربران

الی
۱۳۹۵/۰۹/۰۹

کتاب جالبی بود لذت بردم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ميانگين خواص و آثار عجيب و غريب کوآنتمی در ميان اين صدها تريليون اتم و مولکول‌ گرفته می‌شود و آن‌ چيزی است که ما احساس می‌کنيم
احسان
چون برای راه انداختن آن به پنج ميليارد وات الکتريسيته احتياج داريم. امروز مجهزترين مرکز انرژی اتمی چيزی حدود يک ميليارد وات برق توليد می‌کند. يعنی برای به کار انداختن چنين کامپيوتری پنج مرکز انرژی اتمی بايد هم‌زمان کار کنند تا انرژی لازم برای به کار انداختن آن را توليد کنند. حالا از خنک نگهداشتن فضايی که پنج ميليارد وات انرژی مصرف می‌کند و از اين که در چه فضای گسترده‌ای بايد آن را نصب کرد، صحبت نمی‌کنيم. جالب است بدانيم که مغز انسان حدود ۲۰ وات انرژی مصرف می‌کند و گرمايی که توليد می‌کند تقريباً قابل چشم‌پوشی است و در عين حال به راحتی هزاران برابر بهتر از قوی‌ترين کامپيوترهای امروزی عمل می‌کند. علاوه بر اين مغز انسان با فاصله بسيار زيادی پيچيده‌ترين چيزی است که طبيعت در اين قسمت از کهکشان سحابی به وجود آورده است.
احسان

حجم

۲۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۲۹۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان