دانلود و خرید کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری مهران محبیان فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری

کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری؛ ویژهٔ دختران و پسران نوشتهٔ مهران محبیان فر و محمدمحسن عزیزی و سمیرا علی نژاد کرچایی و سمیه شهسواری و نرگس شاهینی است و انتشارات نسل روشن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری

امروزه تعداد زیادی از زوج‌ها متوجه شده‌اند که مشاوره قبل از ازدواج بسیار سودمند و کمک‌کننده است زوج‌ها می‌توانند با صرف وقت برای روابط آینده، با دید وسیع‌تری اقدام به ازدواج کنند، این کار به آنها اجازه می‌دهد تا دربارهٔ سؤالات مهم قبل از ازدواج پرس‌وجو کنند. بررسی مسائل فعلی و پیش‌بینی مواردی که ممکن است در آینده رخ دهند درک بهتری درباره برقراری ارتباطی شفاف در آغاز زندگی، به زوج‌ها می‌دهد.

مشاوره قبل از ازدواج مشاوره‌ای است که به زوج‌ها کمک می‌کند برای ازدواج آماده شوند. مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به کسب اطمینان از اینکه شما و همسرتان رابطه‌ای سالم و قوی خواهید داشت کمک کرده و به شما و همسرتان، شانس بیشتری در برخورداری از یک ازدواج رضایت‌بخش و باثبات بدهد. به علاوه مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به زوج‌ها کمک کند تا نقاط ضعف رابطه، خود که امکان بالقوه منتهی‌شدن آن‌ها به مشکلات یا حتی شکست وجود دارد را شناسایی کنند. در کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری به موارد مهم و ارزشمندی برای مقولهٔ ازدواج اشاره شده است. مشاوره پیش از ازدواج امری ضروری است؛ چراکه در جلسات مشاوره مراجعه کننده به تمامی ریز فاکتورهای ازدواج پی خواهد برد. برای اینکه ازدواج و آینده موفقی داشته باشید، جلسات مشاوره پیش از ازدواج را با مشاوران و زوج‌درمانگران خانواده با جدیت تمام ادامه دهید.

خواندن کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که قصد ازدواج دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزش پیش از ازدواج و آیین های همسرداری

«در اولولیت اول به روشن ساختن ملاک هایی می پردازد که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند. عدم توجه به تعیین چنین ملاک هایی و ارزش گذاری و اولویت بندی نامناسب آن ها اغلب موجب ناکامی های بعدی می شوند. و راهنمایی لازم در مورد داشتن ملاک های مناسب ارائه گردد. نیاز به مشاوره در خصوص ایجاد یک ازدواج موفق بین جوانان لازم و ضروری است. مشاوره قبل ازدواج باعث می شود که بار دیگر خود را ارزیابی کنند و ببیند که چرا می خواهند با شخص مورد نظرخود ازدواج کنند. امروز مشکلات اقتصادی، نبود شناخت متقابل پیش از ازدواج، نبود راهنمایی صحیح از طرف خانواده ها، اجبار والدین برای ازدواج دختران، دخالت دادن مسائل عرفی و تعصبات خانوادگی و رعایت نکردن فاصله سنی مناسب ازجمله مهم ترین عوامل شکست در ازدواج است.

این در حالی است که اولین و بهترین راه پیشگیری از آن مشاوره پیش و بعد از ازدواج محسوب می شود. به همین دلیل در سال های اخیر حرکت برای تقویت زندگی زناشویی به برنامه های قبل از ازدواج کشیده شده است. آموزش های قبل از ازدواج فرصت های مناسبی است که سبب افزایش اگاهی و اطلاع زوج ها از نقش خود در ایجاد یک رابطه صحیح و ثمربخش گشته و بر نگرش و رفتار آنان تاثیر می گذارد. این آموزش ها می تواند طیف وسیعی از دانش نسبت به اهداف ازدواج شناخت روان شناسی زن و مرد، آگاهی زن و مرد گاهی از ملاک‌های صحیح ازدواج رادر بر می‌گیرد. در ایران نیز طرح های آموزشی پیش از ازدواج از سال ۱۳۷۰ به اجرا در آمده است. هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح آگاهی زوجین در خصوص اهمیت وضرورت شناخت زوجین نسبت به یکدیگر، بهبود روابط عاطفی بین زوجین و آشنایی با مولفه‌های انتخاب همسر است. مطالعات نشان می‌دهد که آموزش مشاوره پیش از ازدواج آگاهی و نگرش زوجین را بالا می‌برد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۴۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان