دانلود و خرید کتاب دیابت به زبان ساده معصومه پاشاپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیابت به زبان ساده اثر معصومه پاشاپور

کتاب دیابت به زبان ساده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دیابت به زبان ساده

«دیابت به زبان ساده» نوشته معصومه پاشاپور(-۱۳۶۲)، پیرامون بیماری دیابت و زمینه‌های پیدایش و راه‌های کنترل و درمان آن است. در این کتاب کوشیده شده توصیه‌های لازم برای راهنمایی افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند به طور چکیده آورده شود. از این رو می‌توان این کتاب را راهنمای بیماران دیابتی نیز دانست. مطالعه این کتاب برای افراد علاقه‌مند مفید می‌باشد و به خانواده‌ای که فردی مبتلا به دیابت در بین خود دارند، توصیه می‌شود. مطالعه این کتاب فرد را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کند بلکه باعث تعامل بهتر بین بیمار و خانواده‌اش با پزشک می‌شود.

نظرات کاربران

1984
۱۴۰۰/۰۶/۰۷

بجز توصیه به مصرف نوشابه باقیش در کل خوبه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۸)
امکان ندارد نتیجه یک نمونه با نمونه بعدی دقیقا مشابه هم باشند حتی در صورتی که از یک دستگاه استفاده شود. همچنین نمی‌توانید نتایج دو دستگاه گلوکومتر را با هم مقایسه کنید مگر اینکه هر دو به طور مشابه‌ای کالیبره شده باشند.
هدی✌
حتی در صورتی که قادر به خوردن غذا نیستید انسولین خود را استفاده کنید.
هدی✌
مقدار طبیعی کلسترول LDL در اغلب افراد کمتر از ۱۰۰ می‌باشد.
هدی✌
حداقل سالی دو مرتبه باید میزان کلسترول خون شما اندازه‌گیری شود. پزشک باید در هر ویزیت فشار خون شما را کنترل کند و گردش خون را در پاها و گردن شما بررسی کند.
هدی✌
کاهش قند خون باعث احساس ضعف، گیجی، تحریک پذیری، گرسنگی و خستگی می‌شود. همچنین ممکن است باعث افزایش تعریق و سردرد و لرزش شود. کاهش قند خون حتی ممکن است منجر به بی‌هوشی شود
هدی✌
آستانه‌ای که کلیه‌ها می‌توانند قند را باز جذب نمایند در افراد مختلف متفاوت است. بعضی از افرادی که به دیابت مبتلا نیستند دارای آستانه پایینی هستند و بنابراین در آزمایش ادرار آنها قند دیده می‌شود. این افراد باید آزمایش تحمل گلوکز یا GTT را انجام دهند تا مشخص شود آیا واقعاً به دیابت مبتلا هستند یا خیر.
هدی✌
انسولین طولانی اثر این نوع انسولین ۴-۲ ساعت بعد از تزریق شروع به اثر کرده و ۲۴ ساعت در خون با غلظت یکنواخت باقی می‌ماند. این انسولین شفاف بوده و معمولا قبل از خواب تزریق می‌شود. این انسولین را نمی‌توان با انواع دیگر انسولین مخلوط کرد.
هدی✌
این نوع انسولین ۲-۱ساعت بعد از تزریق شروع به اثر می‌کند، ۱۰-۴ ساعت بعد از تزریق به اوج اثر خود می‌رسد و تا ۱۶-۱۰ ساعت بعد از تزریق هم در بدن باقی می‌ماند. اگر شما انسولین با اثر متوسط را صبح تزریق کنید، اثر آن تمام روز در بدن باقی می‌ماند.
هدی✌
انسولین کوتاه اثر یا رگولار (Regular) نیز برای استفاده قبل از وعده‌های غذا طراحی شده است. با این تفاوت که این نوع انسولین دیرتر از انسولین سریع الاثر، شروع به اثر می‌کند. بنابراین باید ۴۵-۳۰ دقیقه قبل از غذا این نوع انسولین را تزریق نمایید. این نوع انسولین ۳-۲ ساعت بعد از غذا بیشترین اثر را دارد و حدوداً ۶ ساعت در بدن باقی می‌ماند. انسولین سریع الاثر و انسولین کوتاه اثر هر دو بی‌رنگ هستند.
هدی✌
انسولین‌های سریع الاثر اثر این نوع انسولین حدوداً ۲۰-۱۰ دقیقه بعد از تزریق شروع و ۲-۱ ساعت پس از تزریق به بیشترین میزان رسیده و معمولاً تا ۴-۳ ساعت در بدن باقی می‌ماند.
هدی✌

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان