دانلود و خرید کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور سيدبن طاووس ترجمه لطیف راشدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور اثر سيدبن طاووس

کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور

نویسنده:سيدبن طاووس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور

کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور نوشتۀ سیدبن طاووس و ترجمۀ لطیف راشدی است. این کتاب را نشر شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است.

درباره کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور

در کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور در ۴ بخش در قالب حدیث و روایاتی از ائمه و پیامبر اسلام به حوادث و رویدادهای عصر ظهور پرداخته شده و خبر از آمدن منجی موعود داده شده است. بخش اول شامل ۲۱۰ فصل است که در هر یک از فصل‌ها، حدیث و روایاتی از ائمه آمده است.

خواندن کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به تاریخ اسلام مناسب است.

درباره سیدبن طاووس

سیدبن طاووس در یکم ربیع‌الاول سال ۳۷۰ هجری در شهر بلد در کشور عراق متولد شد. ابن طاووس ابتدا در شهر بلد و نزد پدر و جدش، «سید علی ورام بن ابی فراس»، علوم مقدماتی را آموخت؛ سپس برای تحصیل دانش، از بلد به کاظمین و سپس بغداد مهاجرت کرد.

بخشی از کتاب رویدادهای بزرگ عصر ظهور

«بخش اول

فصل ۱

پیامبر خدا فرمودند: «خداوند دنیا را برای من بالا برد، پس من به دنیا و به هر موجودی در آن تا روز قیامت می‌نگرم همان‌گونه که به کف دست خود نگاه می‌کنم.»

روایت شده است که سرور ما علی بن ابی‌طالب نسبت به فتنه‌ها تا هنگام قیامت آگاهی داشتند. از زر بن حبیش روایت شده است که از علی شنیدم که می‌فرمود: از من بپرسید که به خدا قسم از من درمورد گروهی که خارج شدند تا با صد نفر بجنگند یا صد نفر را هدایت کنند؛ نمی‌پرسید، مگر اینکه درمورد سرپرست آنان و رهبر و منادی آن‌ها بین شما و قیامت به شما خبر می‌دهم.

فصل ۲

از کتاب «الفتن» نعیم بن حماد از امام علی روایت شده است که فرمودند: «در این امت پنج فتنه وجود دارد فتنۀ عام، فتنۀ خاص، سپس فتنۀ عام، بعد از آن فتنهٔ خاص و فتنۀ پنجم که مردمان در آن چون چارپایان می‌گردند.»

فصل ۳

از پیامبر خدا روایت شده که فرمودند: «فتنه‌ای برپا می‌شود و جماعتی به وجود می‌آیند، سپس فتنه‌ای برپا می‌شود که جماعتی به وجود می‌آیند، سپس فتنه‌ای برپا می‌شود که عقل‌های مردان در آن فتنه معرف می‌شود.»

فصل ۴

پیامبر خدا له فرمودند: «شما را از هفت فتنه که بعد از من روی می‌دهد، برحذر می‌دارم فتنه‌ای که از جانب مدینه روی می‌آورد، فتنه‌ای در مکه، فتنه‌ای از جانب یمن، فتنه‌ای از جانب شام، فتنه‌ای از مشرق، فتنه‌ای از مغرب و فتنه‌ای که از بطن شام روی می‌آورد و آن فتنۀ سفیانی است.» ابن مسعود گفت: از شما کسی هست که ابتدای آن را درک کند و از این امت کسی هست که انتهای آن را درک کند؟ 

و ولید بن عباس گفت: فتنۀ مدینه از جانب طلحه و زبیر بود و فتنۀ مکه فتنه ابن زبیر بود و فتنۀ یمن از جانب نحده بود و فتنۀ شام از جانب بنی‌امیه بود و فتنۀ مشرق از جانب این‌ها بنی‌عباس گفتم شاید من؛ یعنی بنی‌عباس؛ زیرا ولایت آنان از جانب مشرق بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۷۷ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان