دانلود و خرید کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربردها نسرین غلامحسین زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربردها اثر نسرین غلامحسین زاده

کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربردها

انتشارات:انتشارات عاصم
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربردها

کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربرد ها نوشتۀ نسرین غلامحسین زاده است. این کتاب را انتشارات عاصم منتشر کرده است.

درباره کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربرد ها

کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربرد ها در قالب کار و پژوهش رسالۀ دکتری اجرا و بررسی شده است. از گذشته‌های نه‌چندان دور الکتروشیمی کاربرد وسیعی در صنعت و پژوهش‌ها ایفا کرده است. در این کتاب هم به بخشی از این شاخه از علم شیمی یعنی ساخت و کاربرد الکترودهای اصلاح‌شده از نوع الکترودهای کربن سرامیک پرداخته شده است.

خواندن کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربرد ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب می‌تواند برای پژوهشگران و دانشجویان حوزهٔ الکتروشیمی به‌ویژه اصلاح الکترودها راهبردی و مفید باشد.

بخشی از کتاب الکترودهای کربن سرامیک؛ سنتز و کاربرد ها

«کار در زمینه اصلاح الکترودها از سال ۱۹۷۴ با اتصال کووالانسی گروهی از مشتقات سیلیسیم به مواد مختلف آغاز شد. تا نیمه‌های دهه ۱۹۷۰ الکترودهای مورداستفاده در الکتروشیمی از جنس کربن، طلا پلاتین و جیوه بودند. همچنین به‌عنوان بستر برای تهیۀ الکترودهای اصلاح شده استفاده می‌شدند. از آن به بعد مواد گوناگونی شامل لیگاندها، گروه‌های رودوکس، حد واسط‌های مبادله الکترون، ترکیبات دارای مرکز کایرال و ... به صورت‌های مختلف روی الکترودها نشانده شد. البته از بسترهای نیمه‌هادی مانند SO و ITO و بسترهای ارزان‌قیمت و مناسبی مانند آلومینیوم، کربن سرامیک خمیر کربن و روی‌هم استفاده شده است. الکترودهای جامد بعد از مدتی استفاده و به‌مرورزمان چه برای کاربردهای تجزیه کمی و چه فرایندهای الکترونی به علت جذب سطحی گونه‌های درون محلول، دچار تغییر می‌شوند. وجود مواد فعال در سطح، الکترود باعث ایجاد مزاحمت در اندازه‌گیری‌ها شده و زمانی که نمونه‌ها حاوی ترکیبات آلی باشد، این مشکلات در سطح الکترودها جدی‌تر است. درنتیجه باعث کاهش حساسیت و تکرارپذیری الکترود می‌شود. عمده‌ترین راه ازبین‌بردن این مشکلات، اصلاح الکترودها است. اصلاح الکترودها به معنای پوشاندن سطح الکترود با لایه‌ای از ترکیب شیمیایی باهدف تغییر رفتار الکتروشیمیایی، نوری یا سایر خواص الکترود صورت می‌گیرد. برای این عمل روش‌های متفاوتی وجود دارد.

انواع روش‌های فعال‌سازی الکترود

مهم‌ترین روش‌های فعال‌سازی سطح الکترود شامل موارد زیر است:

پولیش دادن صیقل‌دادن

ساده‌ترین روش فعال‌سازی سطح است که با کمک موادی مانند پودر آلومینا یا ذرات الماس، سطح الکترود تمیز می‌شود و آلودگی سطح آنها را حذف می‌کند. در نهایت باعث افزایش تکرارپذیری الکترود در واکنش‌های اکسایش - کاهش می‌شود.

فعال‌سازی لیزری

پالس‌های لیزری کوتاه زمان (۱۰ns) و با شدت بالا باعث افزایش سرعت انتقال الکترون شده که روشی سریع و تکرارپذیر برای پاک‌سازی سطح الکترود است.

فعال‌سازی حرارتی

در این روش، الکترود در یک تیوب قرار گرفته و با تابش حرارتی در یک ترموکوپل در فشار هوای کمتر از ۱۰×۲ تور (خلأ) پاک‌سازی رخ می‌دهد.

فعال‌سازی با حلال

بعضی از حلال‌ها مانند پیریدین، سیکلوهگزان استونیتریل و ... می‌توانند باعث پاک‌شدن سطوح الکترود از آلودگی و افزایش سرعت انتقال الکترون شوند.

انواع روش‌های اصلاح شیمیایی و فیزیکی

روش‌های اصلاح الکترود به دودسته کلی تقسیم می‌شوند ۱- اصلاح فیزیکی ۲- اصلاح شیمیایی.

روش‌های اصلاح سطح الکترود شامل جذب سطحی اتصال فیلم‌های پلیمری و پیوند کووالانسی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان