دانلود و خرید کتاب تصمیم گیری استیفن. پی. رابینز ترجمه ابوالفضل دانایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصمیم گیری اثر استیفن. پی. رابینز

کتاب تصمیم گیری

معرفی کتاب تصمیم گیری

کتاب الکترونیکی «تصمیم گیری» نوشتهٔ استیفن. پی. رابینز با ترجمهٔ ابوالفضل دانایی و زهرا عزیزی در نشر تیسا چاپ شده است. در این کتاب مؤلف تلاش کرده با استفاده از مطالعات و پژوهش‌های آکادمیک صورت‌گرفته در حوزهٔ روان‌شناسی و مدیریت، الگویی سودمند برای تصمیم‌گیری فردی و کاربردی ارائه دهد.

درباره کتاب تصمیم گیری

این کتاب که حاصل مطالعات و پژوهش‌های ۳۰سالهٔ مؤلف است، از پنج قسمت به این شرح تشکیل شده است: قسمت اول در این مورد بحث می‌کند که تصمیم‌گیری بر هر کاری که ما انجام می‌دهیم، تأثیرگذار است و اینکه همگی ما نیازمندیم، روش صحیح تصمیم‌گیری را بدانیم. قسمت دوم پیشنهاداتی است که تصمیمات شما را بهبود می‌بخشد. در این بخش شما درمی‌یابید ویژگی‌های شخصیتی افراد، چگونه اولویت‌های تصمیم‌گیری را شکل می‌دهند. بخش سوم به‌طور مفصل و دقیق گرایش‌ها و تمایلاتی را شرح می‌دهد که در بسیاری از ما وجود دارد و مانع از اثربخشی تصمیم‌گیری ما می‌شود. بخش چهارم نگرش‌هایی را شرح می‌دهد که به شما برای بهبود بخشیدن به تصمیم‌گیری‌هایتان یاری می‌رساند. قسمت پنجم جمع‌بندی و خلاصه‌ای از مطالبی است که از خواندن این کتاب به‌دست خواهید آورد.

کتاب تصمیم گیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تصمیم گیری

«بسیاری از ما با چشم‌پوشی از حقایق مسلم، تصمیم‌هایی می‌گیریم که به زندگی ما شکل می‌بخشند. آنچه شما هستید و چیزی که خواهید شد، عمدتاً به‌وسیله فرصت‌های تصمیم‌گیری شما مشخص می‌شود. اپرا وینفری، بیل گیتس، تایگر وودز و رودی گیولیانی در شغل و حرفه خود به‌طور شانسی به موفقیت نرسیده‌اند. افزایش مرگ‌ومیر در مبتلایان به سرطان ریه در افراد سیگاری امری اتفاقی نیست. افرادی که پس‌انداز دارند، در سنین پیری نسبت به کسانی که پس‌انداز ندارند، کمتر نیازمند و محتاج می‌شوند. بسیاری از افراد تحصیل‌کرده و بااستعداد با تصمیم‌گیری‌های نادرست، زندگی خود را به نابودی می‌کشند. در عوض برخی دیگر، با استعداد معمولی و فرصت‌های حداقل، بسیار عالی و ثروتمند زندگی می‌کنند؛ زیرا آنها یاد گرفته‌اند که چگونه تصمیم‌های هوشمندانه بگیرند. درواقع چیزی که اغلب ما به شانس و اقبال نسبت می‌دهیم، چیزی جز تصمیم‌گیری درست در زمان مناسب نیست. تصمیم‌گیری خوب، جزء بزرگی از خوشبختی وشانس است. نکته مهم این است که در اکثر موارد، کیفیت زندگی شما نتیجه و حاصل کیفیت تصمیم‌گیری شما است.

خبر خوش این است که شما می‌توانید مهارت‌های تصمیم‌گیری خود را بهبود بخشید. وجود این مهارت‌ها برای موفقیت در زندگی ضروری است و این در حالی است که اکثر ما آموزش رسمی و وسیعی درباره چگونگی تصمیم‌گیری ندیده‌ایم. شما نباید تنها به تجربیات تکیه کنید. من دانش زیربنایی را که شما برای یک تصمیم‌گیری اثرگذار به آن نیاز دارید، به صورت مختصر و قابل فهم در این کتاب آورده‌ام. در صفحات بعد، مراحل تصمیم‌گیری مناسب را یاد می‌گیرید و همچنین از موانعی که شما را از مسیر این هدف منحرف می‌کند، آگاه می‌شوید.

قبل از شروع خواندن کتاب، باید این نکته را به شما یادآور شوم که کامل کردن مهارت‌های تصمیم‌گیری شما، تضمینی بر این نیست که همه تصمیمات شما نتیجه دلخواه شما را بدهد. مهارت‌های یک تصمیم‌گیری خوب بر راه مناسب برای رسیدن به یک تصمیم تمرکز می‌کند و نه بر نتایج آن. شما کنترلی بر نتایج و پیامدها ندارید؛ تنها می‌توانید روند رسیدن به پیامدها را کنترل کنید. یک مثل قدیمی می‌گوید «در یک مسابقه همیشه سرعت و در یک نبرد نیز همیشه قدرت حرف اول را نمی‌زند»؛ بالا بردن مهارت‌های تصمیم‌گیری، شانس شما را در پیروزی در نبردها و مسابقات زندگی افزایش می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۴۸۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان