دانلود و خرید کتاب اتاقی از آن خود ویرجینیا وولف ترجمه صفورا نوربخش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اتاقی از آن خود اثر ویرجینیا وولف

کتاب اتاقی از آن خود

امتیاز:
۳.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اتاقی از آن خود

کتاب  اتاقی از آن خود نوشتهٔ ویرجینیا وولف با ترجمهٔ صفورا نوربخش در انتشارات نیلوفر منتشر شده است.

درباره کتاب اتاقی از آن خود

ویرجینیا وولف در سال ۱۹۲۹ مقاله‌ٔ فمینیستی اتاقی از آن خود را بر اساس سخنرانی‌هایی که در کالج‌های زنان ایراد کرده بود، منتشر کرد. او در این کتاب به بررسی نقش زنان در ادبیات پرداخته است. او در این اثر، این ایده را مطرح می‌کند که یک زن اگر بخواهد داستان بنویسد باید پول و اتاقی برای خودش داشته باشد. 

محور اصلی صحبت‌های وولف به دلایل این موضوع می‌پردازد که چرا تعداد زنان شاعر و رمان‌نویس بسیار کمتر از مردان بوده. وولف در بررسی‌های اولیهٔ خود پاسخ به این سؤال را در ساختار کلی خانه و خانواده می‌بیند که نوشتن در اتاق نشیمن آسان نبود؛ چراکه بعید بود زنی پیدا شود که حتی نیم ساعت از وقتش از آن خودش باشد.

وولف هم در اولین جملات کتاب سعی دارد این موضوع را توضیح دهد که مسئلهٔ زن و داستان چه ربطی به داشتن اتاقی از آن خود دارد. 

خواندن کتاب اتاقی از آن خود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به آثار وولف پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره ویرجینیا وولف

آدلاین ویرجینیا وولف ۲۵ ژانویه ۱۸۸۲ در لندن متولد شد. او بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای چون خانم دالووی (۱۹۲۵)، به‌سوی فانوس دریایی (۱۹۲۷) و اتاقی از آن خود (۱۹۲۹) را به رشته تحریر درآورده است. بسیاری از آثار او به سبک جریان سیال ذهن نوشته شده‌اند و نگاه فمینیستی او را بازتاب می‌دهند.

برادران او برای تحصیل به کمبریج فرستاده شدند، اما او به دلیل ممنوعیت‌های جنسیتی تحصیلات رسمی نداشت و در منزل با معلم خصوصی و کتابخانه غنی پدرش از جوانی دیدگاه‌های ادبی خود را که متمایل به شیوه‌های بدیع نویسندگانی چون جیمز جویس، هنری جیمز و مارسل پروست بود تقویت کرد.

او در سال ۱۹۱۲ با لئونارد وولف کارمند پیشین اداره دولتی سیلان و یکی از دوستان برادرش ازدواج کرد و همراه با همسرش انتشارات هوکارث را در سال ۱۹۱۷ تأسیس کردند انتشاراتی که آثار نویسندگان جوان و گمنام آن هنگام مانند کاترین منسفیلد و تی. اس. الیوت را منتشر کرد.

او در طول زندگی با بیماری افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، ویرجینیا وولف طی جنگ‌های اول و دوم جهانی بسیاری از دوستان خود را از دست داد که همین موضوع بیماری او را تشدید می‌کرد و در نهایت ۲۸ مارس ۱۹۴۱ به زندگی خود پایان داد.

معرفی نویسنده
عکس ویرجینیا وولف
ویرجینیا وولف
انگلیسی | تولد ۱۸۸۲ - درگذشت ۱۹۴۱

آدلاین ویرجینیا وولف، بانوی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که آثار برجسته‌ای را به رشته تحریر درآورده است. آدلاین ویرجینیا استیون در سال ۱۸۸۲ در لندن به دنیا آمد. مادر او جولیا پرینسپ استیون، از زیبارویان مشهور زمان خود بود و پدر او سر لسلی استیون، نویسنده، منتقدِ برجسته آثار ادبی عصر ویکتوریا، از فیلسوفان مشهور لاادریگرا و کوهنوردی معروف بود.

نظرات کاربران

nazanin
۱۴۰۲/۰۲/۲۱

کتاب که قطعا عالیه ولی ترجمه این نشرو نخوندم کسایی که این ترجمه رو خوندن نظرشونو بگن

Mojtaba A. Neshelli
۱۴۰۲/۰۹/۲۴

جستار جالبی است. ایده اصلی نویسنده این است که زنان برای نویسنده شدن نیازمند «سالیانه ۵۰۰ پوند درآمد و یک اتاق شخصی» هستند. البته وولف خودش این ایده را جلوتر به قدرت تامل و استقلال فکری تعبیر کرده است. من فکر

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۴۰,۸۰۰
تومان