دانلود و خرید کتاب نقد نظریه های روابط بین الملل مجید بهستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نقد نظریه های روابط بین الملل

کتاب نقد نظریه های روابط بین الملل؛ رویکردی اسلامی - ایرانی نوشتهٔ مجید بهستانی، علی بغیری، سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، روح الامین سعیدی، فرهاد عطائی و سیداحمد فاطمه نژاد است و انتشارات دانشگاه جامع امام حسین آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نقد نظریه های روابط بین الملل

امروزه حکمرانی جهانی به یکی از مبهم‌ترین و پیچیده‌ترین واژه‌های سیاست بین‌المللی تبدیل شده است. لیبرال‌های معتدل حکمرانی جهانی را به عنوان پدیده‌ای جدید برای اداره مشکلات جهانی در قالب سه رویکرد فعالیت‌های سازمانی، دولت جهانی و مدیریت جهانی می‌دانند. جهانگرایان و طرفداران مکتب سیاست بین‌الملل آن را در قالب پروژه لیبرال تعریف می‌کنند، گروه‌های انتقادی آن را طرحی ساخته و پرداخته سرمایه‌داری جهانی برای تداوم روابط نابرابر می‌دانند و پسابین‌الملل‌گرایان حکمرانی جهانی را نه یک پدیده یا پروژه بلکه به عنوان جهان‌بینی نوین تعریف می‌کنند. گروهی آن را جدید و گروهی پدیده‌ای قدیمی با نمودهای نوین می‌دانند. بعضی آن را خوب و بعضی بد دانسته و خط سومی آن را به لحاظ هنجاری و ارزشی خنثی فرض می‌کند و متفکرینی حتی وجود آن را مورد سؤال قرار داده‌اند. همین تنوع برداشت‌ها و تحلیل‌هاست که حکمرانی جهانی را به یک پدیده فوق‌العاده مبهم و در عین‌حال بدون مرز تبدیل کرده است. کتاب نقد نظریه های روابط بین الملل با رویکردی اسلامی - ایرانی به نقد این نظریه‌ها می‌پردازد.

دانشگاه امام حسین (ع) در سال ۱۳۶۵ راه‌اندازی و در سال ۱۳۸۷ به ۲ دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و دانشگاه جامع امام حسین (ع) تفکیک شد. دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) مختص آموزش‌های افسری است و دانشجویان آن، از طریق آزمون‌های داخلی سپاه پذیرش و گزینش می‌شوند. دانشگاه جامع امام حسین (ع) در حوزهٔ پژوهش و فناوری و با رویکرد پژوهش آموزش‌محور، به‌دنبال شناسایی و حل مسائل اساسی و کلان کشور، رصد دانشی و آینده‌پژوهی و مدیریت دانش است.

معاونت پژوهش و فناوریِ دانشگاه جامع امام حسین یکی از مسئولیت‌های مهم دانشگاه را نشر کتاب‌ها و آثار علمی، در کنار تعلیم‌وتربیت، می‌داند؛ ازاین‌رو «انتشارات دانشگاه جامع امام حسین» کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون را تهیه، چاپ و منتشر کرده و کوشیده است تا زمینه و بستر لازم را برای تشویق پژوهشگران و استادان در عرصهٔ علم فراهم و تسهیل کند.

خواندن کتاب نقد نظریه های روابط بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشته‌ٔ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه