دانلود و خرید کتاب مدیر تراز اسلامی عباس جاودانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیر تراز اسلامی

کتاب مدیر تراز اسلامی نوشتهٔ عباس جاودانی، عادل فخار و سیده معصومه حسینی سرخکلایی است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

 دربارهٔ کتاب مدیر تراز اسلامی

در جوامع امروزی مدیریت سالم و قوی به قدرت فیزیکی و توانایی تحکم و امر و نهی کردن وابسته نیست؛ بلکه تا حد زیادی به تفکر، اندیشه، شناخت و اولویت‌های اخلاقی وابسته است. رهبری فقط با خبره‌بودن در مهارت‌های اداری و تجربه در اجرای آموخته‌ها میسر نیست و عنصر اخلاق در این میان نقش بسیار پررنگی دارد. به‌طور کلی نیز در جامعهٔ امروزی هرچه زندگی انسان‌ها پیچیده‌تر می‌شود، مسئلهٔ اخلاق نیز شکل گسترده‌تر و پیچیده‌تری می‌گیرد و تعریف روابط اخلاقی بین انسان‌ها نیز سخت‌تر می‌شود.

 در جامعهٔ ایرانی و اسلامی نیز مسئلهٔ اخلاق به ویژه اخلاق رهبری از دیرباز مطرح بوده است؛ چه در آثار مکتوب ایرانی پیش از اسلام و چه در دوره تمدن اسلامی بر اخلاق به ویژه اخلاق حرفه‌ای تاکید شده است. در دین اسلام نیز پیشوایان ما همواره بر رفتار و اخلاق نیکو به ویژه در کار، تاکید داشته‌اند. امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه بسیار دربارهٔ اخلاق مدیران و رهبران جامعه سخن گفته است و توصیه‌های ارزشمندی به مالک‌ اشتر دربارهٔ فروخوردن خشم و غرور و تندی‌نکردن با اطرافیان و زیردستان کرده است. داشتن اخلاق حرفه‌ای ازاین‌رو برای مدیران مهمتر از افراد دیگر است که رفتار آنها معیار یا ارزشی برای کارکنان و سازمان است و آنها همیشه زیر نگاه‌های موشکافانهٔ کارکنان قرار دارند و رفتار نامناسبشان به سرعت شناخته و منتشر می‌شود.

 کتاب مدیر تراز اسلامی با رویکردی اسلامی- ایرانی به مفهوم اخلاق در مدیریت پرداخته و پس از بیان کلیات و مفاهیم نظری به مفهوم‌شناسی اخلاق برای مدیران پرداخته است. سپس به سراغ حوزه‌های اخلاق در مدیریت رفته و در نهایت الگوهای اخلاق در سازمان‌ها را بررسی کرده است.

 کتاب مدیر تراز اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 مدیران و رهبران گروه‌ها و سازمان‌ها مخاطبان اصلی این کتاب‌اند. علاقه‌مندان به مباحث مدیریت و اخلاق حرفه‌ای نیز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب مدیر تراز اسلامی

«کشور ما به‌رغم دورنمای روشن تاریخی، تمدنی و میراث زرین فرهنگی و دینی در افق کنونی نسبت به کشورهای صنعتی غرب و حتی برخی جوامع شرقی پیشرو با وضعیتی مناسب شأن تاریخی خود در توسعه‌ی اخلاق حرفه‌ای فاصله دارد. این درحالی است که تاریخ فرهنگی و دینی این سرزمین همانطور که به اجمال اشاره گردید حامل گنج‌های گرانباری در این مورد است. نکته‌ی مهم اینکه باید توجه داشت رویکرد غرب به اخلاق حرفه‌ای در بخش مدیریت یک رویکرد ابزارگرایانه به نظر می‌رسد نه غایتگرایانه. اخلاق حرفه‌ای در کشور اسلامی، باید اسلامی و علمی باشد. غربی‌ها به اصول اخلاقی تکیه می‌کنند که در متون دینی ما آمده است ولی جامعه‌ی ما هنوز شناخت کافی از این گنجینه‌ی معارف ندارد.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان