دانلود و خرید کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی مرضیه حاجی سروستانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی اثر مرضیه حاجی سروستانی

کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی

معرفی کتاب توسعه اقتصادی و برنامه ریزی

کتاب توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی نوشتهٔ مرضیه حاجی سروستانی و محمود حق وردی است. این کتاب را انتشارات کتاب یار مهربان منتشر کرده است.

درباره کتاب توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی

نژاد بشر در طول تاریخ ۲ موج عظیم را پشت سر گذاشته است که هرکدام به میزان وسیعی فرهنگ و تمدن‌های پیشین را محو کرده و شیوه‌هایی از زندگی را که برای پیشینیان غیرقابل‌تصور بود، جایگزین کرده است. موج اول تمدن، ده‌ها هزار سال قبل به‌وسیلهٔ اختراع کشاورزی برخاست و مأموریت خود را با انقلاب کشاورزی به پایان رساند. موج دوم که حاصل انقلاب صنعتی بود، با تحول تکان‌دهنده‌ای پیدایش تمدن صنعتی را به‌مدت ۳۰۰ سال به همراه داشت و اما موج سوم که در آغاز راه است، با ازهم‌گسستن نظام خانوادگی، متزلزل‌ساختن اقتصادها، تورم از کنترل خارج‌شده، تعارضات جدید سیاسی، فلج‌شدن سیستم‌های سیاسی و درهم‌شکستن ارزش‌های جامعه، تحلیل‌رفتن قدرت دولت‌های ملی، واژگونی نظام اداری همراه با تنش‌ها، بحران‌ها، ناآرامی‌های عمیق و... به‌سرعت تاریخ را طی می‌کند.

امروز به نظر می‌رسد تاریخ حتی شتابان‌تر است. جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، به‌اندازه‌ای خطرناک شده که گویی به مرز جنون کشیده می‌شود. بسیاری از تغییر و تحولات کنونی اجتناب‌ناپذیر است. هرچند این یأس همه‌جاگیر و فرساینده به مدت یک قرن یا بیشتر بر فرهنگ تسلط داشته، با غروب تمدن صنعتی و طلوع تمدن نوین در حال گذار است و انقلاب الکترونیک را به‌عنوان جایگزین انقلاب کشاورزی و صنعتی به ارمغان آورده است؛ یعنی همان‌گونه که انقلاب صنعتی باعث ویرانی ساختارهای نظام کشاورزی شد، انقلاب الکترونیک هم ساختارهای نظام صنعتی را متلاشی کرده یا خواهد کرد. بحران کنونی نیز ناشی از همین انتقال پرتنش است!

اقتصاد توسعه از جدیدترین شاخه‌های علم اقتصاد است که دربرگیرندهٔ مهم‌ترین مسئلهٔ پیش روی بشر در عصر حاضر، یعنی توسعهٔ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی است. این علم از نظر تاریخی عمری نسبتاً کوتاه (پس از جنگ جهانی دوم) دارد، اما چنان پردامنه و وسیع است که پرداختن به‌تمامی مباحث مطرح‌شده در آن، نیازمند تفکر و اندیشه‌ای به وسعت تفکر و اندیشهٔ تمامی اندیشمندان این رشته و مدت‌زمانی بسیار طولانی و فراتر از عمر یک بشر معمولی و همچنین سرمایه‌های مادی و معنویِ گسترده است. کتاب توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی به چنین موضوعی پرداخته است.

خواندن کتاب توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌هایی با موضوعات مدیریت کسب‌وکار و اقتصاد می‌توانند از خوانندگان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی

«سیر تکامل تاریخی توسعه با کشف ماشین بخار تسریع می‌گردد و به دنبال آن تسلط اروپا بر دریای مدیترانه کشف آمریکا و دسترسی به هندوستان از طریق افریقا عملی می‌شود و متعاقب آن گسترش بازارها و مبادلات و تجارت ناشی از رشد صنایع و توسعه بازرگانی، تولید و مصرف انبوه پیشرفت تکنولوژی و فروش آن استفاده گسترده از نتایج تحقیقات علمی در صنایع ... صورت می‌پذیرد.

این امر نه‌تنها نشان‌دهنده تمایل واقعی اقتصاد به مسائلی فراتر از تعادل و برقراری آن بوده، بلکه هدف اصلی را به شکل تلاش پیگیر برای تحقق رشد و توسعه اقتصادی و حل مسائل پیرامون آن در آن زمان جلوه‌گر می‌سازد و بدین ترتیب شروع پیدایش اندیشه‌های خاص مربوط به توسعه اقتصادی هم‌زمان با وقوع انقلاب تجاری و مالی در اروپا موجب شکل‌گیری تغییرات تدریجی می‌شود که برخلاف ماهیت بطئی بودن آن تحت عنوان انقلاب صنعتی مطرح می‌گردد.

وقوع انقلاب صنعتی در واقع دومین پدیده مهم در تحولات زندگی بشر است که در قرن ۱۸ در کشور انگلستان روی داده و موجب بزرگ‌ترین تغییرات در ابعاد مختلف زندگی می‌شود و پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه علوم و فنون و امکان دسترسی این کشور و سپس غرب را بر منابع و بازارهای جهان ایجاد کرده و سرعت پیشرفت اقتصادی این کشورها را تسریع می‌نماید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان