دانلود و خرید کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش جنیفر اسمیت ترجمه پرستو قندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش اثر جنیفر اسمیت

کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش

معرفی کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش

کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش نوشتهٔ جنیفر اسمیت و ترجمهٔ پرستو قندی و سمیرا صالح اردستانی است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش

اگرچه والد بودن یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست؛ ولی پدر و مادر خوب شدن از آن هم سخت‌تر است. هیچ کتاب راهنمایی وجود ندارد که کمکتان کند والدی که دوست دارید برای فرزندتان باشید. جنیفر اسمیت سعی کرده در کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش تا جایی که می‌تواند به پدر و مادرها کمک کند.

جنیفر اسمیت پیش از این یک کتاب با همین عنوان نوشته‌ است: «مامان لطفاً داد نزن و بیشتر دوستم داشته باش!» که دربارهٔ والدگری مثبت بود؛ یعنی چگونه والد خوبی برای فرزندی که دوستش دارید باشید و بدون اینکه بر سرش فریاد بزنید، دستورها را تکرار کنید و وقتی گوش نمی‌دهد بخواهید کارهایش را انجام بدهد، تربیتش کنید.

همانطور که همهٔ ما می‌دانیم، هنگامی که بر سر بچه‌ها فریاد می‌زنیم گوش دادن برایشان سخت می‌شود. بیشتر وقت‌ها ما فریاد می‌زنیم نه برای اینکه سعی داریم آنها را وادار به گوش دادن کنیم بلکه چون خشمگین و عصبانی هستیم دست به این کار می‌زنیم. بیایید بپذیریم که درمانده هستیم! فریاد زدن هرگز کمکی به بهتر شدن موقعیت نمی‌کند. حتی کودکان نیز می‌دانند که اَمری بی‌فایده است، اما همچنان فریاد می‌زنیم.

کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش تلاشی برای درک کودک در مراحل مختلف زندگی‌اش است. این کتاب به کمک تمرینات یا توصیه‌هایی که بتوانید امتحان یا دنبال کنید سعی کرده‌ مطالب مفید و ارزنده‌ای آموزش دهد. با یادگیری و آموزش مستمر همان والدی می‌شوید که انتظارش را دارید.

خواندن کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مادران و پدران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مامان بیشتر دوستم داشته باش

«وقتی شما مادر هستید، فرض بر این است که روزهایتان پر مشغله و استرس‌زا باشد. خواه والدی در خانه باشید یا سر کار بروید، خواه فرزندتان دبیرستانی باشد یا پیش‌دبستانی، صبح‌هایتان و هر زمانی که بچه‌ها خانه باشند آشفته و پرمشغله خواهد بود و هیچ راهی برای جلوگیری از این وضع نیست. راستش را بخواهید هر کاری با بچه‌ها غیرقابل پیش‌بینی است. آنها هر زمان از روز ممکن است خلق و خوی متفاوتی داشته باشند و معمولاً این وظیفهٔ مادر است که موقعیت را مدیریت کند (بله مدیریت نه کنترل). شاید شما در سر کار یا هر حوزهٔ دیگری در زندگی کنترل کامل داشته باشید اما وقتی پای بچه‌ها در میان است این کار همیشه ممکن نخواهد بود. باید در ضمن والدگری انتظار هرج و مرج و آشفتگی را داشته باشید.

بنابراین کارهایی که اولویت دارند مهم است.

باید مطمئن شوید روزتان اینگونه شروع نمی‌شود! روزهای آخر هفته نیز ممکن است پر مشغله باشد خواه مجبور باشید سر کار بروید یا نه. کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید صبح‌تان طوری آغاز شود که انتظار شروعش را دارید نه به نحوی که بچه‌هایتان می‌خواهند.

روز را به روش خودتان شروع کنید

اولین اشتباهی که در صبح مرتکب می‌شوید این است که در خانه‌ای پر از هرج و مرج بیدار شوید، جایی که همه پر توقع هستند و از شما چیزی می‌خواهند. مغزتان از لحظه‌ای که بیدار می‌شود به شدت مشغول فعالیت می‌شود. بدون هشدار قبلی از خوابی خوش، ناگهان وارد فعالیت می‌شوید. تعجبی ندارد برافروخته و تندمزاج شوید و با کوچکترین مساله‌ای آمادهٔ عصبانی شدن شوید.

صبحتان باید همیشه از آن شما باشد. ساده‌ترین راه برای انجامش این است که نیم ساعت زودتر از بقیه بیدار شوید. این یعنی خواب کمتر، بله! اما به این معناست که ۳۰ دقیقهٔ با ارزش برای خودتان دارید و می‌توانید تنها و تنها صرف خودتان کنید.

لازم نیست این ۳۰ دقیقه شگفت‌انگیز باشد. مجبور نیستید در این مدت کار فوق‌العاده‌ای انجام دهید. می‌توانید در تخت دراز بکشید و برای روزتان برنامه‌ریزی کنید یا می‌توانید چیزی بخوانید. در سکوت آشپزخانه یک فنجان چای بنوشید یا ورزش صبحگاهی انجام دهید یا می‌توانید کارهای روزمرهٔ صبحگاهی را کمی زودتر شروع کنید، با حوصله و سر فرصت آماده شوید یا صبحانه درست کنید.

فقط با کمی زودتر بیدار شدن روزتان را به شیوهٔ خودتان شروع می‌کنید.

اگر طی روز آن قدر مشغله دارید که زمانی برای خودتان پیدا نمی‌کنید، این بهترین کار برای انجامش است. خانم‌ها معمولاً تمام روز سرپا هستند و تا زمان خواب بسیار خسته می‌شوند، آن قدر خسته که زمانی برای زندگی کردن پیدا نمی‌کنند. اگر روز را کمی زودتر از کارهای روزمره شروع کنید، چند دقیقهٔ باارزش برای خودتان به دست می‌آورید.

از طرف دیگر به این روش روزتان را با صدای آزاردهندهٔ ساعت شروع نخواهید کرد. اگر درست زمانی بیدار شوید که قرار بود بیدار باشید، هر دقیقه بعد از آن برای کاری در نظر گرفته می‌شود. اشتباه کردن فقط در یک مرحله منجر به شروعی بد برای آن روز خواهد شد. زودتر بیدار شوید و زمان را تحت سلطهٔ خود بگیرید؛ وقتی به روش خودتان روز را شروع کنید احساس خیلی بهتری نسبت به آن خواهید داشت. تنها چند دقیقه زمان برای خودتان در آغاز روز باعث می‌شود حال خیلی بهتری داشته باشید تا اینکه ناگهان برای انجام وظایف و کارهای خانه بیدار شوید.

وقتی صبح را بد شروع کنید، خیلی سخت است خودتان را کنترل کنید و فریاد نزنید. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که وقت ندارید، گزینهٔ دیگری ندارید و صبرتان تمام شده است. اگر کودک خردسال یا نوجوان در خانه دارید، آنها گاهی واقعاً اعصابتان را بهم می‌ریزند. در موقعیتی این چنین، فریاد زدن به طور طبیعی سراغتان می‌آید اما در واقع کمکی به بهبود ماجرا نمی‌کند. وقتی شروع به فریاد زدن بر سر فرزندانتان می‌کنید به شما گوش نمی‌دهند زیرا یا آنها را ترسانده‌اید یا به فریاد زدن همیشگی شما عادت کرده‌اند.

در هر صورت فریاد زدن هیچ وقت کارگر نیست. اوضاع را بدتر می‌کند و قطعاً حالا وقتش است بس کنید و دیگر فریاد نزنید.»

یک عقربه معکوس
سعید زین العابدینی
مهارت های نرم چیست و چطور آموزش ببینیم؟
بروس تولگن
پارسا، نوشتن ۳
محمد سعیدنیا
کالیگولا
آلبر کامو
توسعه کارکنان (راه حل های کارشناسانه برای چالش های روزمره)
سوزان آلوی
اشتران روستایی از دل تاریخ
امیر اردلان
حقوق جزای بین الملل
مهدی مومنی
بایسته‌های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه
رضا خانی گیاشی
زبان تخصصی اقتصاد و مدیریت
مریم یوران
ماشین فروش فوق العاده
چت هولمز
عشق و هوس
ثریا تقی‌زاده
خاطرات
نامیتا وارما
آیه الکرسی امان نامه الهی
محمدحسین عسکری حاتم آبادی
مجموعه قوانین و قواعد داوری داخلی و بین‌المللی (به همراه آیین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها، کنوانسیون‌ها و داوری تجاری بین‌المللی در یک نگاه)
شهلا رضایی
وقتی می میریم چه می شود؟
سام پرنیا
اعجاز بیان
قاسم رضایی
تاب آوری و مثبت نگری
پل مکنا
تأثیر الگوپذیری رفتار کودکان از رسانه
زهرا اسدی
بازاریابی گردشگری با رویکردی استراتژیک
نیلانجان رای
ترامپولین
جنی فرتلند ون‌ وورست
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

حجم

۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۹۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان