دانلود و خرید کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار محمدباقر مجلسی ترجمه صادق حسن زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار اثر محمدباقر مجلسی

کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار

کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار نوشتهٔ محمدباقر مجلسی و ترجمهٔ صادق حسن زاده است. انتشارات نگاران قلم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار

کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار با شرح‌حال محمدباقر مجلسی مشهور به «علامهٔ مجلسی» و جایگاه کتاب بحارالانوار آغاز شده است. این کتاب در ادامه به جایگاه این کتاب از دیدگاه آیت‌الله خمینی پرداخته و پیشگفتار علامه مجلسی را آورده است؛ بخش بعدی این کتاب نیز «دلیل‌آوری خداوند فرازمند بر صاحبانِ ادیان گوناگون در قرآن کریم» نام دارد.

بحارالانوار که بخش‌هایی از آن را در کتاب حاضر می‌خوانید، با نام کامل «بحار الأنوار الجامعة لدُرر أخبار الأئمة الأطهار» مفصل‌ترین منبع حدیث شیعه به زبان عربی است که گاه دائرة‌المعارف احادیث شیعه هم نامیده می‌شود. این کتاب پس از «کتب اربعه» در جایگاه دوم کتاب‌های مذهب شیعه در دین اسلام قرار گرفته است. بحارالانوار موضوعات را بر اساس عناوین و ترتیب موضوعات کتب اخبار و کلام و فقه و تاریخ تقسیم‌بندی کرده‌ است. نویسنده برای نگارش این اثر کهن از حدود ۴۰۰ منبع حدیث شیعه و سنی استفاده کرده است. این کتاب به موضوعاتی مانند عقل و علم و جهل، عدل و معاد، قصه‌های پیامبران، تاریخ پیامبر، تاریخ ائمه، مواعظ و حکم و خطبه‌ها، ابواب خمس، اعتکاف، حج و جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و... پرداخته است.

خواندن کتاب مناظره های چهارده معصوم (ع)، برگزیده بحارالانوار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه پیرامون مذهب شیعه در دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

درباره محمدباقر مجلسی

محمدباقر مجلسی معروف به «علامه مجلسی» و «مجلسی ثانی» نویسنده، مدرس و فقیه شیعهٔ اخباری دوران شاه‌سلیمان و شاه‌سلطان‌حسین صفوی و نیز نویسندهٔ کتاب «بحارالانوار» بود. او که در سال ۱۰۳۷ قمری و در اصفهان به دنیا آمد، اولین عالمی بود که به‌طور گسترده اقدام به نوشتن به زبان فارسی کرد و به این وسیله فاصلهٔ بین زبان فقیهان و مردمان را پر کرد. گفته شده است که آثار او بیشترین نفوذ را در جامعهٔ ایران داشتند. علامه مجلسی با صوفی‌گری، فلسفه، اسلام اهل سنت و بقیهٔ مذاهب مبارزه می‌کرد. او برخی مناسک شیعه را ترویج کرد و در امور حکومتی نیز فعالیت‌هایی داشت. کتاب «حلیه المتقین» یکی دیگر از آثار مشهور محمدباقر مجلسی است.

او در سال ۱۱۱۰ قمری در اصفهان درگذشت. آرامگاه او در مسجد جامع اصفهان قرار گرفته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۰۰ صفحه

حجم

۹٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۰۰ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان