دانلود و خرید کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ پام پولاک ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ نوشتهٔ پام پولاک و مگ بلویسر و ترجمهٔ ابوالفضل طاهریان ریزی است و انتشارات طاهریان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

نِلسون ماندلا ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸ به دنیا آمد و ۵ دسامبر ۲۰۱۳ درگذشت. نلسون رهبر مقاومت داخلی علیه آپارتاید و نخستین رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست‌جمهوری رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به خاطر دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد. ماندلا در طول ۲۷ سال زندان که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن سپری کرد، مشهورترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد. گرچه رژیم آپارتاید و ملت‌های طرفدار آن وی و کنگره ملی آفریقا را کمونیست و تروریست می‌دانستند، مبارزهٔ مسلحانه بخشی جدایی‌ناپذیر از مبارزه علیه آپارتاید بود. ماندلا پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۹۰، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ای شد که نماینده تمامی قشرها مردم باشد. وی قبل از کار به عنوان وکیل در ژوهانسبورگ، در دانشگاه فورت هار و دانشگاه ویتواترزند تحصیل کرد.

وی پس از دریافت جوایزی در طول چهار دهه، یک چهرهٔ سرشناس دولتی بود که تا اواخر عمر خود در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌کرد. او را در آفریقای جنوبی اغلب تحت عنوان مادیبا می‌شناسند، این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به او داده‌اند. این عنوان دیگر مترادف با نام نلسون ماندلا است. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به نشانه احترام وی را مخولو (پدربزرگ) صدا می‌زنند. وی بنیان‌گذار بنیاد ریش‌سفیدان است.

خواندن کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های سرگذشت و زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای نوجوانان و جوانان خواندنی است.

بخشی از کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

«نام پسر رولی هالا Rolihlahla بود. در زبان مادری وی، این کلمه به معنی درخت سپاس بود؛ اما معنای دیگری هم بهه معنی اغتشاشگر نیز داشت. پدر این پسر رئیس مردم قبیلۀ تمبو بود. وی مانند بسیاری از رئیسان قبیله بیش از یک همسر و همچنین سیزده فرزند داشت. مادر پسر، نوسکنی فانی، سومین همسر شوهرش بود. رولی هالا اولین فرزند از چهار فرزند مادرش بود که در ۱۸ ژوئیه ۱۹۱۸ به دنیا آمد.

در آن زمان، آفریقای جنوبی توسط انگلیس اداره می‌شد. به عبارتی دولت سفیدپوست، همۀ سیاه‌پوستان آفریقای جنوبی را در تمام جوانب زندگی دقیقاً کنترل می‌کرد. سیاه پوستان مجبور بودند در محله‌ها و روستاهای مخصوص خودشان که به آنها زادگاه گفته می‌شد بمانند. اگر یک سیاه‌پوست به هر دلیلی از زادگاه خود خارج می‌شد، مجبور بود یک مجوز مخصوص داشته باشد که به او اجازه سفر می‌داد، حتی اگر فقط برای کار روزانه به یک محله سفید می‌رفت. با این تفاصیل یک فرد سیاه‌پوست بدون دلیل موجه برای بودن در یک محله سفید، حتماً دستگیر می‌شد.

وقتی پدر رولی هالا احضاریه دولت انگلیس را برای حضور در دادگاه نادیده گرفت، عنوان و بیشتر زمین‌ها و گاوهایش از او گرفته شد. بنابراین به همراه مادرش برای زندگی به دهکده‌ای که در آن متولد شده بود، بازگشتند. در دهکده، پسر به مدرسه‌ای رفت که توسط مبلغان مسیحی اروپایی اداره می‌شد. در اولین روز مدرسه پدرش یک شلوار کهنه به او داد. وقتی پسر به مدرسه رسید معلمش به او یک نام غربی داد. از آن روز به رولی‌هالا نلسون می گفتند؛ نلسون ماندلا.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان