دانلود و خرید کتاب شجاعت (خلاصه کتاب) دبی فورد ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شجاعت (خلاصه کتاب) اثر دبی فورد

کتاب شجاعت (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب شجاعت (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب شجاعت (خلاصه کتاب) نوشتهٔ دبی فورد و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب غلبه بر ترس و افروختن اعتماد به نفس است.

درباره خلاصه‌کتاب شجاعت

احساس ضعف و درماندگی، توهمی از گذشته است. بسیاری از ما در بیشتر تصمیمات مالی، خانوادگی، فردی و... احساس ناشایستگی می‌کنیم. وقتی اطمینان نداشته باشیم، احساس می‌کنیم شایسته‎ داشتن آنچه می‌خواهیم، نیستیم؛ به عبارتی، شایسته‌ ابراز حقیقت خود و ایجاد تغییرات بزرگی که آینده ما را دگرگون می‌سازد، نیستیم.

وقتی احساس ضعف، درماندگی و ناتوانی می‌کنیم، نیروی کافی برای کنار زدن افکار مأیوس کننده، منفی و هراسناکی که مانع زندگی دلخواهمان می‌شوند، نداریم. وقتی نیرویمان را واگذار کرده و توانایی‌هایمان را انکار می‌کنیم، تسلیم اعتیادها، ترس‌ها، هوس‌های ناسالم و شرطی‌سازی‌های گذشته می‌شویم. به این ترتیب رفتارمان مطابق با این باور ما پیش می‌رود که به ‌راستی ضعیف و ناامن هستیم.

البته شاید این چرخه‌ منفی در تمام زمینه‌های زندگی‌مان رخ ندهد؛ ممکن است در کار یا روابطمان شکوفا باشیم، اما در بخش‌های دیگر به خوبی عمل نکنیم. در برخی زمینه‌ها توان آن را نداریم که از ترس‌های خود بگذریم و با ژرف‌ترین آرزوهایمان دیدار کنیم. هر بار که تصمیمی بر مبنای ترس می‌گیریم، این باور را محکم‌تر می‌کنیم که به اندازه کافی خوب یا توانا نیستیم تا صاحب‌اختیار زندگی، افکار، باورها، انتخاب‌ها و از همه مهم‌تر، آینده‌مان باشیم. هر بار که انتخاب ما «ترس‌بنیاد» است، به ذهنمان یاد می‌دهیم که باور کند فردی بیچاره، نالایق و ناتوان هستیم. این سه حالت عاطفی، احساس قربانی بودن به ما می‌دهند.

آنچه را تاکنون حقیقت پنداشته‌اید، تغییر دهید. این حرکت مستلزم شجاعتی است که شمار اندکی حاضر هستند یا می‌توانند در خود برانگیزند. دبی فورد که زندگی پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، در کتاب «شجاعت» بسیاری از ناگفته‌های خود را به اشتراک می‌گذارد تا سرمشقی برای ما شود. با بهره‌گیری از تجربیات او شاید با هشیاری و هوشمندی بیشتری در برابر آسیب‌های اجتماعی عمل کنیم.

او طرح زیستنِ یک زندگی شجاعانه را با دقت شرح می‌دهد. با مطالعه و درک پیشنهادهای پرمحتوای فورد، بیشتر آماده‌ٔ مواجهه با چالش‌های زندگی خود می‌شوید و این بار نیرومندتر، با اعتماد به ‌نفس و شجاعتی بیشتر گام برمی‌دارید.

خلاصه‌ کتاب «شجاعت» فقط برانگیزاننده نیست، اگرچه شما را برمی‌انگیزاند؛ فقط الهام‌بخش نیست، اگرچه به شما شور و شوق می‌بخشد؛ فقط آموزشی نیست، اگرچه درس‌های زیادی از آن خواهید آموخت. این کتاب دگرگون ‌کننده است و نگاه شما را به خودتان، دیگران و جهان به کلی تغییر می‌دهد. پس بیایید به نام عشق، شجاعت و اطمینان به پیش برویم.

خواندن خلاصه‌کتاب شجاعت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ خلاصه‌کتاب‌هایی با موضوع توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب شجاعت

«گوشه دنجی پیدا کنید؛ جایی که بتوانید با آسودگی بنویسید. چند دقیقه بیندیشید و سپس به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

۱- لحظات به یاد ماندنی راهنمایی: فهرستی از به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌هایتان را در هنگامی که احساس می‌کردید به انرژی یا نیرویی الهی وصل هستید، بنویسید. چنین تجربه‌ای می‌تواند فقط یک لحظه وجد کامل و دریافت کمال عالم باشد؛ چه اتفاقی افتاد؟ چگونه احساسی بود؟ آن را شنیدید، دیدید یا احساس کردید؟

۲- یادگیری از گذشته: فهرستی از مهم‌ترین موقعیت‌های زندگی خود را بنویسید که روشنی و هوشمندیِ خرد درونی را نادیده گرفتید. رویدادهای عمده و پیام‌های خاصی که به سوی شما ارسال می‌شدند، اما در آن هنگام آن‌ها را نمی‌دیدید یا تشخیص نمی‌دادید چه بودند.

۳- موانع: آیا باوری دارید که مانع از پذیرفتن هر نوع نیروی برتر می‌شود؟ چه مانعی برای دریافت راهنمایی حقیقی دارید؟ به خود اجازه دهید باورها، رفتارها، انکار یا تردیدی را ببینید که نمی‌گذارند به پیام‌هایی که برای شما فرستاده می‌شود، توجه کنید. آن‌ها را بنویسید.

۴- هزینه‌ها: هزینه‌ها و پیامدهای پیروی از خواست خود به جای خواست خدا را مشخص کنید. با نادیده گرفتن راهنمای درونتان چه چیزهایی را از دست داده یا کنار گذاشته‌اید؟ همه را بنویسید.

۵- دریافت راهنمایی برای چالش کنونی: آیا اکنون در زندگی خود با چالشی روبه‌رو هستید؟ به صدای ظریف و آرام درونی توجه کنید؛ صدایی که احساس می‌کنید واقعی، حقیقی و سرشار از عشق خردمندانه است. حرف‌هایی را که می‌خواهد به شما بگوید، بنویسید.»

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

کاربر 727135
۱۴۰۲/۱۲/۲۶

نظر من در مورد خود برنامه هستش من اشتراک گرفتم ولی متاسفانه ن میشه دانلود کنی هم اینکه اشتراک گرفتم ولی اصلا بدردم نخورد چون هیچ کتابی رو برام باز نمیکنه.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۲۰٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان