دانلود خلاصه کتاب کیمیاگر ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر

امتیاز:
۴.۱از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر نوشتهٔ پائولو کوئیلو و ترجمهٔ رضا اردلان است. شنیدار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر خلاصه‌ای از کتاب اصلی و داستانی از روح بی‌قراری است که در جست‌وجوی سلوک است. چگونه می‌توان از طریق اشتیاق درونی، مسیر سرنوشت را با موفقیت طی کرد؟

درباره کتاب کیمیاگر (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب کیمیاگر داستانی نمادین از پائولو کوئیلو، نویسندهٔ برزیلی، است که آن را اثری اقتباسی از دفتر ششم «مثنوی معنوی» مولوی دانسته‌اند؛ بااین‌حال نویسندهٔ کتاب گفته که او برای نوشتن این اثر مشهور از یکی از داستان‌های «خورخه لوئیس بورخس»، نویسنده مشهور آرژانتینی، بیشترین الهام را گرفته است. خلاصهٔ کتاب کیمیاگر شاید نتواند به‌اندازهٔ توصیف‌ها و جزئیات شخصیت‌های غنیِ نسخهٔ اصلی آن جذابیت داشته باشد، اما در این خلاصه تلاش شده تا نکات کلیدی و اشاراتی را که نویسنده در قالب داستان به آن پرداخته است، گردآوری شود.

داستان کیمیاگر، داستانی نمادین از یک چوپان ساده به نام «سانتیاگو» است که در جستجوی افسانهٔ شخصی خود تصمیم می‌گیرد که برخلاف خواسته‌ٔ پدر و مادرش به شغل چوپانی روی آورد. او عاشق سفر بود، اما هرگز نمی‌دانست که چرا گشت‌وگذار با گوسفندها و صحبت‌کردن با آن‌ها اینقدر در زندگی‌اش اهمیت دارد. سانتیاگو نیز همانند ما گمشده‌ای داشت. او هنگامی که در کنار گوسفندان به آسمان نگاه می‌کرد، همواره از خود سؤالاتی دررابطه‌با معنا و چیستی زندگی می‌پرسید. او هم مثل ما از درستی رؤیاهای خود مطمئن نبود و نمی‌دانست چه چیزی در انتظارش است؛ بااین‌حال برخلاف بسیاری از ما جسارت دنبال‌کردن رؤیای خود را به ‌دست آورد، از زندگی تکراری و آرام خود دست کشید، در جست‌وجوی حقیقتی که قلبش آن را طلب می‌کرد، قدم در مسیری ناشناخته گذاشت و رنج چالش‌ها و موانع راه را به جان خرید.

در این خلاصه‌‌کتاب با فرازونشیب‌های زندگی سانتیاگو و درس‌های ارزشمندی که در طول مسیرش کسب کرد، آشنا خواهید شد. هر جمله و هر حکایت، بیانگر درسی ارزشمند است که نویسنده آن را در قالب شخصیت‌های داستان و با زبانی ساده به رشتهٔ تحریر در آورده است. شاید مطالعه‌ٔ این خلاصه‌‌کتاب آغازگر تلنگرهایی در شما شود تا بتوانید دوباره رؤیاهای کودکی‌ خود را زنده کنید.

خواندن خلاصه کتاب کیمیاگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خواندن این خلاصه کتاب را به دوستداران داستان‌هایی که پیام‌هایی روان‌شناسانه و عرفانی دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. وی نویسندهٔ معاصر برزیلی است. رمان‌های او بین مردم در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفتگوی بین‌فرهنگی است. بسیاری از آثار این نویسنده، داستان‌هایی هستند که با رویکردها و درون‌مایه‌های روانشناسانه طراحی و نوشته شده‌اند.

کوئیلو در اغلب کتاب‌هایش به موضوع عشق و ایمان می‌پردازد. رمان کیمیاگر، مشهورترین کتاب او و یکی از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم در جهان است.

بخشی از آثار پائولو کوئیلو عبارت‌اند از:

تئاتر برای آموزش، بایگانی جهنم، خاطرات یک مغ، کیمیاگر، بریدا، عطیه برتر، والکیری‌ها (دیدار با فرشتگان)، مکتوب، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، کوه پنجم، نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، مبارزان راه روشنایی (راهنمای جنگجوی نور)، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کلمات اساسی، شیطان و دوشیزه پریم، داستان‌هایی برای پدران، فرزندان و نوه‌ها، جن و گل‌های رز، سفرها، کمان گیر، هستی (زندگی) و... . بسیاری از آثار کوئیلو ازجمله نسخه کامل رمان کیمیاگر در طاقچه برای خرید و دانلود قرار گرفته‌اند.

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظرات کاربران

Eliashams
۱۴۰۱/۱۰/۱۳

زیباترین کتابی که تالان خوندم وحس امیدبه زندگی رودرمن تازه کرد ویادگرفتم من هم به دنبال افسانه شخصیم برم ونشانه هاروجدی تربگیرم ...زیباترین اثرپائولو...

سعید باویل
۱۴۰۱/۰۷/۲۹

یه مرور خیلی فوری

کاربر 4910707
۱۴۰۲/۰۳/۲۱

خوندنش خالی از لطف نیست

Kambiiz
۱۴۰۲/۰۳/۱۷

داستان در مورد یه پسر بچه هست که به سفری میره و در راه اتفاقات مختلفی براش میفته و.... من تعریف این کتاب رو خیلی شنیده بودم و برای همین هم خریدمش ولی وقتی خوندمش متوجه شدم خیلی خیلی کتاب راحتیه

- بیشتر
ج.رضازاده
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

کتاب خوبی بود مختصر و مفید

zardis
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

کتاب قشنگی بود خیلی از حواشی اصلی کتاب حذف شده بود ولی مفهوم اصلی رو میرسوند. منم مثل سانتیاگو دوست دارم به حرف قلبم گوش بدم و رویای شخصیم رو دنبال کنم. در کل ارزش خوندن رو داشت😉

fati
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

چقدر دوسش داشتم چه حس خوبی داشت خوندنش 🥰🥰🥰🥰

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

حجم

۲۲٫۳ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۵ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان