دانلود و خرید کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن استیو هاروی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن اثر استیو هاروی

کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

معرفی کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

خلاصه‌کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن نوشتهٔ استیو هاروی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به زنان می‌گوید که مردان در مورد عشق و روابط چگونه فکر می‌کنند؟

درباره خلاصه‌کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

چگونه مردان را بهتر بشناسید و ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید؟

زندگی همه‌ٔ ما وابسته به ارتباط با دیگران است. انسان‌ها برای حفظ بقا و تأمین نیازهای اساسی خود مثل خوراک، پوشاک، امنیت یا محبت، با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. از ارتباط با خانواده و فامیل گرفته تا دوستان و همکاران؛ ما ناچاریم در همه‌ٔ این روابط با دانش محدود خود مسائل را مدیریت کنیم. در بین روابط متعددی که انسان‌ها با آن درگیر هستند، ارتباط با مردان یکی از چالش‌برانگیزترین کارها برای زنان است. کمتر زنی را می‌توان یافت که از رفتار مردانی که در زندگی‌اش حضور دارند، گله‌ای نکرده باشد. زنان همیشه خود را قربانی رفتارهای عجیب و فاقد از احساس مردان می‌دانند؛ چه آن مرد همسرشان باشد، چه برادر و یا همکارشان.

باوجوداین، زنان باید به این نکته توجه کنند که انگیزه‌های یک مرد در زندگی بسیار متفاوت از انگیزه‌های یک زن است. ممکن است مردان و زنان خواسته‌های یکسانی داشته باشند، مثلاً هر دو می‌خواهند در کار خود به رده‌های بالا برسند، ازدواج کنند و بچه‌دار شوند؛ اما مردان در مقایسه با زنان، روش بسیار متفاوتی برای مدیریت زندگی خود دارند. زنان قادرند چند کار را به طور هم‌زمان انجام داده و سخت کار کنند و همزمان به ‌دنبال ایجاد ارتباطی معنادار برای تشکیل خانواده باشند، اما عموم مردان توانایی انجام چند کار هم‌زمان را ندارند و باید هر بار فقط یک قدم بردارند.

قدم اول برای مردان، همیشه موفقیت در کار است. از همان لحظه‌ای که یک مرد پا به این دنیا می‌گذارد، همه به او می‌گویند که باید بزرگ و قوی شود، در یک زمینهٔ کاری مهارت کسب کند و در آینده حامی خانواده‌اش باشد. به همین دلیل، او در ابتدا به تنها چیزی که فکر می‌کند رسیدن به ثبات در زندگی است. او می‌خواهد پیش از آنکه دیگر نیازهای خود را تأمین کند، پایه‌های زندگی خود را محکم کرده باشد.

برای یک مرد، سه چیز در زندگی اهمیت زیادی دارد: اینکه او چه کسی است، چه کاری انجام می‌دهد و چقدر درآمد دارد؟ پاسخ رضایت‌بخش به این سه مورد به او نشان می‌دهد که در حال پیگیری رؤیاهایش است و کاری را انجام می‌دهد که از او یک مرد می‌سازد. بنابراین وقتی مردی از جواب‌های خود به این سؤال‌ها راضی نباشد، احساس بی‌فایده بودن به او دست می‌دهد. او تا زمانی که نتواند عنوان، شغل و درآمد موردنظرش را به دست‌آورد یا نسبت به موفقیت در آینده خوش‌بین باشد، از این احساس ناخوشایند رهایی پیدا نخواهد کرد و در این حالت حتی به رابطه با جنس مخالف فکر هم نمی‌کند.

در طرف مقابل، برای یک زن خیلی راحت‌ است که در کنار شریک زندگی‌اش خود را بشناسد، به کار مورد علاقه‌اش مشغول شود و هر چقدر دوست دارد پس‌انداز کند. یک زن علاوه ‌بر تمام این کارها، برای عشق‌ورزی به شریکش هم وقت کافی دارد. متأسفانه مردان تمرکز لازم برای انجام این کارها را به ‌صورت هم‌زمان ندارند؛ آن‌ها فقط می‌توانند بر روی یک چیز تمرکز کنند، یعنی یا روی کارشان یا رابطه احساسی‌شان. قطعاً تا زمانی که آن‌ها به جایگاه شغلی مورد انتظار خود نرسیده‌اند، بیشتر روی کار خود تمرکز می‌کنند.

اینکه مردان کار را بر رابطه مقدم می‌دانند، دلیل ژنتیکی نیز دارد. بخش تعداد زیادی از مردان به دنبال این هستند که در چیزی بهترین باشند. آن‌ها می‌خواهند بهترین ماشین‌ها یا خانه‌ها را داشته باشند و به همه نشان دهند که چقدر قدرتمند هستند. مردان می‌خواهند به زنان ثابت کنند که یک «نر آلفا» هستند؛ یعنی در نوع خود قوی‌ترین بوده و بهترین گزینه برای برقراری رابطه به شمار می‌آیند. همچنین آن‌ها می‌خواهند دیگر مردان آرزوی این را داشته باشند که مانند ‌آن‌ها باشند. مردان نمی‌توانند جلوی این میل غریزی را بگیرند. آن‌ها نیاز دارند که خودنمایی کنند و به همین دلیل تلاش می‌کنند تا بیشترین جذابیت را برای زنان داشته باشند.

استیو هاروی، نویسنده‌ٔ این کتاب تلاش می‌کند اطلاعاتی را در مورد باورهای مردان در اختیار زنان قرار دهد تا به کمک آن بهتر بتوانند مرد موردنظر خود را پیدا کنند یا نتیجهٔ بهتری از روابط فعلی خود بگیرند.

خواندن خلاصه‌کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به تمام زنان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب مثل یک مرد فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

«عشق یک زن یکی از اعجاب انگیزترین چیزهایی است که در این دنیا وجود دارد. وقتی شریک زندگی یک زنْ بیمار می‌شود، او می‌تواند همه چیز را رها کند و از عشق خود مراقبت کند؛ با قاشق به او سوپ بدهد و هر شب دمای بدن او را بررسی کند. عشق اولویت اصلی یک زن است. او می‌تواند به پیام‌های مرد خود در همه حال پاسخ دهد و برای او فرقی نمی‌کند که پشت میز کارش باشد یا در یک جلسه مهم. به طور کلی، زن موجودی فداکار، مهربان و آسیب‌پذیر است.

مردان هم می‌توانند عشق خود را نشان دهند، اما مطمئناً از این روش استفاده نمی‌کنند. مردی که به شما عشق می‌ورزد، ممکن است کار خود را برای مراقبت از شما در هنگام بیماری ترک نکند. اگر در یک جلسه کاری حضور دارد، شاید به همه پیام‌هایتان جواب ندهد و به شما نگوید که به اندازه ستاره‌های آسمان دوستتان دارد؛ اما فکر نکنید که او عاشق شما نیست.

زنان وقتی به تنها روشی که می‌شناسند دوست داشته نمی‌شوند، در عشق شریک خود تردید کرده و به هم می‌ریزند. آن‌ها عشق را در چیزهایی مثل مهربانی، همدلی و صبوری می‌بینند و از مرد خود نیز همین موارد را انتظار دارند. زنان نباید از مردان انتظار داشته باشند که مانند آن‌ها رفتار کنند، چون یک مرد مانند یک زن عشق نمی‌ورزد. اینکه مردان به روش متفاوتی عشق خود را نشان می‌دهند به این معنی نیست که شریک زندگی خود را دوست ندارند. آن‌ها معمولاً از سه روش برای نشان دادن عشق خود استفاده می‌کنند: اعتراف کردن، تأمین کردن و حفاظت کردن.

اگر می‌خواهید در مورد عشق مرد خود مطمئن شوید، یکی از راه‌ها این است که به عشقش نسبت به شما اعتراف کرده باشد؛ این اعتراف کردن فراتر از گفتن جملهٔ «دوستت دارم» است. اگر او عاشق شما باشد، می‌خواهد همه از حس او اطلاع پیدا کنند. مردی که عاشق شماست، از به کار بردن عنوان‌ها ترسی ندارد. او شما را به اسم کوچک یا به عنوان یک «دوست» به دوستانش معرفی نمی‌کند. چنین مردی با گفتن واژه‌هایی مثل نامزد، همسر، یا مادر بچه‌هایم در مورد جایگاه شما در زندگی‌اش با افتخار صحبت می‌کند.»

معرفی نویسنده
عکس استیو هاروی
استیو هاروی
آمریکایی | تولد ۱۹۵۷

برودریک استیون هاروی، معروف به استیو هاروی، مجری، هنرپیشه، نویسنده، تهیه‌کننده و کمدین اهل ایالات متحده‌ی آمریکا است. او در اغلب برنامه‌هایش می‌کوشد تا روابط انسانی را به چالش بکشد؛ و در این راستا کتاب «مثل مرد فکر کن، مثل زن رفتار کن» را نیز منتشر نموده که طی سالیان اخیر با اقبال ویژه‌ای از سوی مخاطبان حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت مواجه شده است. هاروی تاکنون شش جایزه‌ی روز امی، دو جایزه‌ی مارکونی و چهارده جایزه‌ی تصویر NAACP (انجمن ملی [حمایت از] پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا) را کسب کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

حجم

۲۶٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۱ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان