دانلود و خرید کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس زا و نشخوار فکری بنت الهدی توکلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس زا و نشخوار فکری اثر بنت الهدی توکلی

کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس زا و نشخوار فکری

معرفی کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس زا و نشخوار فکری

کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس‌زا و نشخوار فکری نوشتهٔ بنت الهدی توکلی و بهاره بیات و نازیلا قنادی برادران در انتشارات خط آخر چاپ شده است.

درباره کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس‌زا و نشخوار فکری

استرس وضعیتی است که برای همهٔ انسان‌ها پیش می‌آید اما این مسئله برای برخی از افراد از حالت طبیعی خارج می‌شود و با فکرکردن مداوم به مسائل ناراحت‌کننده استرسی بیش‌ازاندازه را وارد زندگی خود می‌کنند. خوشبختانه برای بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های امروزی، چه جسمانی چه روحی - روانی، راه‌حل‌هایی صحیح و مؤثری وجود دارد. هم‌چنین برای رویارویی با ناراحتی‌های ناشی از استرس نیز مطالعات عمیقی شده و نتایج حاصل از این مطالعات نشان داده که بنا به تجربه کاربرد سازنده‌ای دارند. در این کتاب این عوامل با اختصار ذکر شده‌اند و سپس اشاره خواهد شد که چگونه با استرس مقابله کنیم و از خودمان در مقابل فکرکردن‌های افراطی محافظت کنیم.

کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس‌زا و نشخوار فکری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

 بخشی از کتاب فکر کردن افراطی به وقایع استرس‌زا و نشخوار فکری

«اصطلاح Stress یا استرس از کلمه لاتین Stringere مشتق شده که به معنای در آغوش گرفتن، فشردن و باز فشردن است؛ یعنی رفتارهایی که می‌توانند با احساسات متضاد همراه باشند. فشرده شدن یا زیر فشار قرار گرفتن به اختناق می‌انجامد و احساس درماندگی و اضطرابی را به وجود می‌آورد که قلب و روح را در بر می‌گیرد. در قرن هجدهم با یک تحول معنایی مواجه می‌شویم که در آن به جای نتایج هیجانی استرس، به نیرو، فشار و بار ایجاد کننده‌ی تنش توجه می‌شود و از این پس اغلب اصطلاح Strain یعنی تنش مفرطی که به تغییر شکل و یا به انقطاع منتهی می‌شود همراه است. پس از این مرحله بود که با استدلال مشابه، گذار از یک مفهوم نیز به یک مفهوم روانشناختی امکان پذیر شد و این واژه به طور گسترده در ادبیات روانشناسی مورد استفاده و پژوهش قرار گرفت. مفهوم استرس از سه منظر مورد توجه قرار گرفته است:

۱) در اولین دیدگاه، استرس به عنوان پاسخ در نظر گرفته می‌شود و تمرکز آن بر واکنش مردم به عوامل استرس‌زا است. از این منظر می‌توان استرس را یک تجربه هیجانی منفی که با تغییرات بیوشیمیایی، روانشناختی، شناختی و رفتاری همراه است، تعریف کرد. علائم و نشانه‌های استرس در ابعاد مختلف، از جمله: فیزیولوژیک (مثل تپش قلب، تنگی نفس، داغ شدن، تهوع)، رفتاری (مثل بی‌قراری، حرکات ریتمیک و بی‌هدف، پرخوری، اجتناب)، روانی (همچون اضطراب، افسردگی، عصبانیت، اختلال حافظه)، اجتماعی (مثل کاهش روابط اجتماعی، ناسازگاری با دیگران، از دست دادن کار) و بالاخره معنوی (مثل کاهش علائق معنوی، کاهش فعالیت‌های خلاقانه و تعارض با معنی زندگی) بروز می‌کند.

۲) در دومین دیدگاه، تمرکز بر مفهوم محیط است و استرس به عنوان محرک توصیف شده است. پژوهشگران پیرو این رویکرد تأثیر طیف گسترده‌ای از عوامل استرس‌زا را مورد مطالعه قرار می‌دهند. استرس‌زاها، منابع استرس هستند و شامل وقایعی می‌شوند که فرد را به مبارزه طلبیده یا تهدید می‌کنند. استرس‌زاها بسیار زیادند و در ابعاد مختلف زندگی روی می‌دهند. مهمترین آنها عبارتند از: گرفتاری‌های روزمره، اتفاقات مهم زندگی، بیماری‌های مزمن، تعارض، عقاید غیرمنطقی، رفتار تیپ الف و سایر امور زندگی.

۳) در رویکرد سوم، استرس را فرایندی می‌دانند که در عین اینکه دربرگیرنده استرسزا‌ها و فرسایشها (پاسخ روانی و جسمی به یک عامل استرس‌زا) است، عوامل مهم دیگری را نیز شامل می‌شود و آن رابطه‌یا تعامل میان فرد و محیط است. در این الگو، فرد در برابر استرس دو نوع ارزیابی انجام می‌دهد:

 ارزیابی اولیه؛ یعنی ارزیابی رویداد، وضعیت یا خواست معینی که با آن روبرو شده است؛

 ارزیابی ثانویه؛ یعنی اینکه فرد با امکان انتخابی که دارد می‌کوشد راه‌های ممکن برای برخورد با مشکل (تهدید، آسیب، چالش) را مشخص کرده و در جای خود به کار برد. راهکارهایی که افراد برای کاهش تأثیرات استرس به کار می‌گیرند در این دیدگاه اهمیت می‌یابد. این شیوه‌ها تحت عنوان «راهبردهای مقابله» شناخته می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۱ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان