دانلود و خرید کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی محمد جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی اثر محمد جعفری

کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی

معرفی کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی

کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی نوشتهٔ محمد جعفری است. این کتاب را انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر کرده است. 

درباره کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی

تجهیز شدن قوای دفاعی کشور به ابزار نوین مبارزه در میدان سخت و پیچیدهٔ بحران و تهدید از بعد اقتصادی، ضرورت ویژه‌ای پیدا کرده است، زیرا که اولویت اقدامات خصمانهٔ دشمنان کشور جنگ اقتصادی و ایجاد بحران و تهدیدات اقتصادی است. باهدف بررسی هم‌زمان دو موضوع بحران و تهدید با تأکید بر مسائل اقتصادی و چگونگی مدیریت بحران‌ها و تهدیدات اقتصادی، خنثی‌سازی اقدامات خصمانه و تبدیل تهدیدها به فرصت‌های بی‌بدیل، این کتاب نگاشته شده است.

نویسندهٔ کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی در ابتدا با مروری بر مباحث پدافند غیرعامل در حوزهٔ اقتصادی، مبانی نظری بحران و تهدید اقتصادی طی فصول دوم و سوم را طرح کرده و در فصل چهارم به موضوع مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی می‌پردازد. ارائهٔ الگوهای مدیریت تهدیدات اقتصادی و معماری و استحکامات زیرساخت‌های حیاتی اقتصادی در فصول پنجم و ششم، پایان‌بخش اثر حاضر خواهد بود.

طراحی فصول مختلف با درنظرگرفتن آمادگی‌های ورودی درس و خودآزمایی در پایان فصول به همراه برجسته‌سازی مفاهیم کلیدی از دیگر ویژگی‌های کتاب است که آن را به اثری کاربردی جهت تدریس در کلاس درس تبدیل کرده است.

از نظر واژه‌شناسی، واژه پدافند از دو جزء (پد) و (افند) تشکیل شده است، در فرهنگ و ادب فارسی «پاد» یا «پد» پیشوندی است که به معانی ضد، متضاد بوده و هرگاه قبل از واژه‌ای قرار گیرد معنای آن را معکوس می‌نماید، واژه آفند نیز به مفهوم جنگ، جدال، تهاجم، حمله و پیکار است در این راستا پدافند که هم‌طراز با واژه «دفاع» بود شامل اقداماتی است که جهت مقابله با حمله و تهاجم دشمن انجام می‌شود که شامل انواع و اقسام اقدامات دفاعی از جمله «پدافند غیرعامل» و «پدافند عامل» است. در پدافند غیرعامل جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن بدون استفاده از تسلیحات تهاجمی یا دفاعی و با استفاده از مجموعه‌ای از اقدامات و تمهیدات تدافعی، موجب کاهش آسیب‌پذیری تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی می‌شود. درصورتی‌که در «پدافند عامل» جهت مقابله با تهاجم و تهدیدات دشمن و دفع تهدیدات وی از انواع و اقسام تسلیحات دفاعی نظیر توپ، موشک، تانک، هواپیماهای شکاری، بمب‌افکن، رزم‌ناو، زیردریایی و.... استفاده می‌شود.

کوتاه‌ترین تعریف پدافند غیرعامل، «دفاع بدون سلاح» است. همچنین، پدافند غیرعامل بر اساس سیاست‌های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل، ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در ۱۳ بند، در تاریخ ۲۹/۱۱/۱۳۸۹، به شرح ذیل تعریف شده است

«مجموعه اقدام‌های غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود».

بنابراین، هر اقدامی که در آن از سلاح استفاده نشود و موجب تقلیل آسیب‌پذیری منابع انسانی، محیط‌زیست، ساخت‌وسازها، تأسیسات، تجهیزات و اسناد و شریان‌های کشور در برابر عملیات مخرب دشمن شود، پدافند غیرعامل نام دارد و مأموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور عبارت‌اند از:

۱- کاهش آسیب‌پذیری و افزایش ایمنی زیرساخت‌های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در مقابل تهدیدات خارجی و با تأکید بر ایجاد عزم ملی و باور عمومی جامع از طریق فرهنگ‌سازی، سیاست‌گذاری، طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی راهبردی و افزایش هزینه تهاجم دشمن با قابلیت هدایت بخش‌های کشوری و لشکری در جهت رعایت اصول پدافند غیرعامل و نظارت بر اجرای آن.

۲- اداره امور مردم و تداوم خدمات در شرایط جنگ و تسهیل‌کننده و استمراربخش خدمات عمومی در شرایط تهدید دشمن.

۳- تعامل سازنده و پیش‌برنده با بخش‌های لشکری و کشوری در خصوص اعمال تدابیر دفاعی امنیتی و نظارت و حصول اطمینان از اجرا.

۴- تدوین راهبردها، سیاست‌ها، خط‌مشی‌ها، ضوابط، دستورالعمل‌های عمومی و تخصصی در زمینه پدافند غیرعامل و نظارت بر اجرای آن و مدیریت بحران ناشی از جنگ.

۵- برآورد تهدیدات و احصاء آسیب‌پذیری‌های زیرساخت‌های کشور...

خواندن کتاب مدیریت بحران و تهدیدات اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به اقتصاد پیشنهاد میکنم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۲ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان