دانلود و خرید کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما ناظم بهجویا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما اثر ناظم بهجویا

کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما

نویسنده:ناظم بهجویا
ویراستار:وحید مغفرتی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما

کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما نوشتهٔ ناظم بهجویا و وحید مغفرتی در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. این کتاب رازهای مغز و خلاقیت، برای نواندیشی و پیشرفت را به شما یاد می‌دهد.

درباره کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما

آشنایی اولیه با ویژگی‌های مغز انسان و روش‌های استفادهٔ بهینه از آن، لازمهٔ استفاده بهتر از پتانسیل‌های مغزی است. ضعف شناخت آن‌ها باعث اتلاف بسیاری از قابلیت‌های فکری می‌شود که هزینه‌های گزاف فردی و اجتماعی در پی دارد. کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما در ۲ بخش اصلی به مباحث مربوطه می‌پردازد:

بخش اول؛ خلاقیت ما، به مباحثی مانند آشنایی با مدل‌های مغز انسان، تأثیرات محیطی و برخی روش‌های تفکر خلاق می‌پردازد. این بخش به طور مستقل و برای همهٔ افراد، به‌ویژه جوانان دانش‌پژوه رشته‌های مختلف قابل‌استفاده و بسیار مفید است.

بخش دوم؛ رنسانس ما، برای علاقه‌مندان مباحث اجتماعی است و می‌کوشد پنجره‌ای تازه به‌سوی مباحث فراتر، مانند مدل‌سازی و آسیب‌شناسی فکری جامعه، مقایسهٔ توانایی‌های فکری جوامع مختلف و برخی روش‌های نواندیشی برای پیشرفت جامعه باشد.

این کتاب به شما کمک می‌کند توانایی‌های مغزتان را بهتر بشناسید و بتوانید از این توانایی‌ها در مسیر رشد و موفقیت استفاده کنید. 

خواندن کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به رشد و پیشرفت در زندگی شخصی و اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب خلاقیت ما، رنسانس ما

«۱. در فرایند یادگیری، کیفیت فعالیت و همکاری هر دو نیمهٔ مغز تأثیر چشمگیری دارد. برای مثال هنگام یادگیری زبان خارجی یا معنای کلمات جدید، اگر شنیدن یا مطالعه همراه با مشاهده یا تجسم تصاویر مرتبط باشد، هر دو نیمکرهٔ مغز فعال و یادگیری مفهومی‌تر می‌شود. هنگام یادگیری موضوعات دیگر نیز چنانچه روش‌های آموزشی فقط روی نیمکرهٔ چپ (که کلامی و اطلاعات‌گراست) تأکید کند؛ اما تصاویر، مشاهدات یا تجربیات که مرتبط با نیمکرهٔ راست است، مورد استفاده قرار نگیرد، کیفیت یادگیری کاهش می‌یابد.

۲. فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان، باعث پرورش توانایی‌های نیمکرهٔ راست مغز آنان می‌شود و از طرفی کم‌توجهی به فعالیت‌های هنری دانش‌آموزان در مدرسه، باعث ضعف پرورش توانایی‌های نیمی از مغز می‌شود؛ ضعفی که متأسفانه در سیستم آموزشی ما بسیار مشهود است، زیرا برخی بزرگسالان به مقولهٔ هنر، حداکثر به‌عنوان یک سرگرمی (یا حتی اتلاف وقت) نگاه می‌کنند. چون از اثرات فعالیت‌های هنری بر رشد توانایی‌های مغزی و در نتیجه خلاقیت، آگاهی کافی ندارند. البته این ضعف توجه به پرورش توانایی‌های سمت راست مغز، به‌معنای توجه کافی به پرورش توانایی‌های نیمکرهٔ سمت چپ مغز نیست...

۳. طبق گفتهٔ پژوهشگران مغز و اعصاب، ارتباطات عصبی بین برخی قسمت‌های چپ و راست مغز زنان، بیش از مردان است. اغلب خانم‌ها می‌توانند حواس خود را برای دو کار مختلف (مانند صحبت کردن یا شنیدن همراه با انجام یک کار دیگر) به‌صورت همزمان به‌کار گیرند. یک خانم ممکن است به‌راحتی با تلفن یا دیگران صحبت کند و همزمان به کار دیگری هم مشغول باشد؛ در حالی که انجام دو فعالیت ذهنی همزمان برای دشوار آقایان سخت است. به همین دلیل ممکن است یک دانش‌آموز دختر در محیط غیر ساکت هم بتواند درس بخواند؛ اما دانش‌آموز پسر نمی‌تواند و بیشتر دچار حواس‌پرتی می‌شود. به‌ویژه آقایان وقتی مشغول انجام کارهای دقیق، شنیدن، دیدن، صحبت کردن، تفکر یا به‌طور خلاصه توجه خاص به یک موضوع هستند، دقت خود را دربارهٔ موضوعات دیگر از دست می‌دهند و دچار حواس‌پرتی می‌شوند. در نظر نگرفتن همین نکات ساده از طرف خود شخص یا دیگران، علت بسیاری مشکلات یا حوادث ناگوار است. همان‌طور که رعایت آن باعث پیشگیری از بسیاری مشکلات یا حوادث می‌شود. برخی تفاوت‌های دیگر در زمینه‌هایی مانند تجسم سه‌بعدی و فضایی، گرایش ارتباط با وسایل یا انسان‌ها، توجه به جزئیات یا کلیات، دقت دید دور یا نزدیک، نگرش‌های احساسی یا استدلالی، عمقی و غیره بین خانم‌ها و آقایان وجود دارد که موضوع بحث ما نیستند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۷۴۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان