دانلود و خرید کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان محمد غلامرضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان اثر محمد غلامرضایی

کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان

معرفی کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان

کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان نوشته و پژوهش محمد غلامرضایی است و انتشارات سمت آن را منتشر کرده است. این کتاب شاعرانی چون عنصری، منوچهری دامغانی، فرخی سیستانی و مسعود سعد را دربر می‌گیرد.

درباره کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان

کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان که برای تدریس در درسی به همین نام تدوین شده است مشتمل است بر فصل‌‌‌هایی در کتاب‌شناسی مختصر چهار شاعر بزرگ دورهٔ غزنویان و معرفی آنان و چهل قصیده از عنصری بلخی، فرخی سیستانی، منوچهری دامغانی و مسعود سعد سلمان و سه مسمّط از منوچهری همراه با شرح. در شرح اشعار کوشش شده است که متناسب با فضای کلاس درس، به واژه‌شناسی، موضوعات فنی و ادبی متن، و جای‌جای به معانی ابیات توجه شود؛ ضمن آنکه در موارد لازم، توضیحاتی اسطوره‌ای، تاریخی و جغرافیایی و... نیز از نظر دور نمانده است. نقل تمام ابیات هر قالب، بیان مقدمه‌گونه‌ای در آغاز هر شعر و وجود فهرست راهنمای اشعار از دیگر ویژگی‌های این کتاب است.

درباره نشر سمت

سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم‌انسانی دانشگاه‌ها با نام اختصاری سمت، سازمانی دولتی پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است که به نوشتن و انتشار کتاب‌های دانشگاهی می‌پردازد. این انتشارات در ۷ اسفند ۱۳۶۳ با تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد. هدف از تأسیس این سازمان، تألیف کتاب‌های درسی دانشگاهی متناسب با ارزش‌های ایرانی و اسلامی در رشته‌های علوم‌انسانی دانشگاه‌ها بوده ‌است. انتشارات سمت، علاوه بر فعالیت در حوزه‌های پژوهش، نگارش، ویرایش و انتشار کتاب، در برگزاری همایش‌هایی با موضوع کتاب درسی و نشست‌های پژوهشی معطوف به اهداف و اولویت‌های خود نیز فعال است. انتشارات سمت تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب و بیش از ۴۰ میلیون نسخه کتاب منتشر کرده است.

خواندن کتاب شاعران حوزه ادبی خراسان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه