دانلود و خرید کتاب ۴ ساعت کار در هفته تیموتی فریس ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۴ ساعت کار در هفته اثر تیموتی فریس

کتاب ۴ ساعت کار در هفته

معرفی کتاب ۴ ساعت کار در هفته

خلاصه‌کتاب ۴ ساعت کار در هفته نوشتهٔ تیموتی فریس و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد چگونه از کارمندی به آزادی شغلی گرایش پیدا کنید.

درباره خلاصه‌کتاب ۴ ساعت کار در هفته

چگونه به رؤیاهای خود دست پیدا کنیم؟

همهٔ ما رؤیاهای زیادی را در سر می‌پرورانیم؛ ثروتمندشدن، رفتن به سفر تفریحی، مشهورشدن و هزاران رؤیای دیگر، اما چرا فقط تعداد کمی از افراد به رؤیاها و آرزوهای خود می‌رسند؟ 

تیم فریس نویسنده‌ٔ کتاب «چهار ساعت کار در هفته» معتقد است این یک باور قدیمی است که باید زیاد کار کنید. امروزه زیاد کارکردن به ضرر شما تمام می‌شود. در واقع او اعتقاد دارد در عصر حاضر، موفقیت بیش از آنکه تابع میزان کارکردن باشد، تابع بهینه و مفید کارکردن است.

در این خلاصه‌کتاب به سؤالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

۱. چگونه از منطقه امن خود خارج شوید؟

۲. چگونه کارهای غیر مفید را تشخیص داده و آن‌ها را از برنامهٔ روزانه خود حذف کنید؟

۳. چگونه بازار محصول موردنظر خود را بسنجید؟

خواندن خلاصه‌کتاب ۴ ساعت کار در هفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از زیادکارکردن رهایی پیدا کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب ۴ ساعت کار در هفته

«بسیاری از افراد بر این باورند که باید در زمان حال به سختی کار کنند و جوانی خود را به پای آینده‌ای طلایی بریزند که معتقدند روزی به آن می‌رسند. میلیون‌ها بردهٔ مدرنِ پشت میز نشین، بهترین سال‌های عمرشان را در شغل‌هایی سپری می‌کنند که لذتی از آن نمی‌برند.

وقتی مردم از شغلشان رضایت ندارند، یکی از این دو کار را انجام می‌دهند: یا شغلشان را ترک می‌کنند و یا نگرش خود را نسبت به شغلشان عوض می‌کنند. بیشتر افراد راه دوم، یعنی تغییر نگرش را بر می‌گزینند؛ در واقع خودشان را با چنین توجیهی گول می‌زنند که کار کردن باید دشوار باشد تا در آینده نتیجه‌اش را ببینند.

در اینجا می‌خواهم اصطلاح جالبی را به کار ببرم: ثروتمند جدید! از نظر من ثروتمند جدید کسی است که زندگی توصیف شده را قبول ندارد. چنین فردی راه اول را برمی‌گزیند؛ یعنی شغل کارمندی خود را رها می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در همین لحظهٔ حال، زندگی غنی و باشکوهی داشته باشد. این زندگی باشکوه به معنی داشتن پول زیاد نیست؛ یک زندگی غنی و کامل معمولاً بسیار کم‌هزینه‌تر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید که رؤیاهایی چون رفتن به سفرهای طولانی یا داشتن وقت کافی برای انجام سرگرمی‌های خود فقط برای میلیونرها امکان‌پذیر است، سخت در اشتباهید. این موارد برای ثروتمندان جدید نیز در دسترس است، بدون آنکه به پول هنگفتی نیاز داشته باشند. در واقع برای اینکه به یک ثروتمند جدید تبدیل شوید، باید انعطاف‌پذیر باشید و بتوانید در هر زمان، هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید.

اما چگونه می‌توانید بدون پول زیاد، هر کاری را که دوست دارید انجام دهید؟ شما به درآمدی معقول و همیشگی نیاز دارید؛ یعنی هر جای دنیا که هستید، بدون اینکه نیاز باشد دائماً مشغول کار باشید، بتوانید پول دربیاورید.

یکی دیگر از ویژگی‌های ثروتمندان جدید این است که هیچگاه کورکورانه از دیگران پیروی نمی‌کنند. آن‌ها قوانین خاص خود را برای زندگی‌شان دارند و رؤیاهای بزرگی در سر می‌پرورانند؛ حتی اگر از نظر دیگران غیرواقعی و غیرمنطقی به نظر برسند.

در نظر گرفتن اهداف والا، شما را از تمام افرادی که طرز فکری واقع‌بینانه و معمولی دارند، جدا می‌کند. در واقع چون اغلب افراد به جای تلاش برای دستیابی به اهداف عالی، به اهداف معمولی قانع می‌شوند، رقابت بر سر رسیدن به اهداف معمولی شدیدتر است. در مقابل، رسیدن به اهداف عالی آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. علاوه بر این، اغلب افراد فکر می‌کنند اهداف بزرگ ریسک‌های بزرگی نیز به همراه دارند و اگر مشکلی پیش بیاید، همه چیز از بین می‌رود. در حالی که ثروتمندان جدید بر این باورند که حتی اگر بدترین اتفاق ممکن برایشان رخ دهد، دنیا به آخر نمی‌رسد و می‌توانند شروعی دوباره داشته باشند.»


نظرات کاربران

hessam_kk
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

خیلی خوب و خلاصه بود. اضافه حرف نزده بود و خیلی to the point بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان