دانلود و خرید کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb امیر حضوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb اثر امیر حضوری

کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb

نویسنده:امیر حضوری
انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb

کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb نوشتهٔ امیر حضوری در انتشارات عطران منتشر شده است.

درباره کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb

حدود ۴۰۰ سال قبل و با اختراع تلسکوپ، دریچهٔ جدیدی به روی بشر گشوده شد. در میانهٔ قرن بیستم میلادی و با ساخت رادیوتلسکوپ‌ها، کهکشان‌‌هایی در فاصله‌‌های بسیار دور مشاهده شدند. برخورد کهکشان‌ها با استفاده از تلسکوپ هابل به اثبات رسید. اکنون نوبت به تلسکوپ «جیمز وب» (James Webb) رسیده است. این تلسکوپ در تاریخ ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۱ معادل روز چهارم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ شمسی در ساعت ۱۲:۲۰ بعدازظهر به‌وقت گرینویچ از مرکز فضایی «جیوآنا» (Guiana) به فضا پرتاب شد و توانست اطلاعاتی را ثبت کند که در تاریخ بشر بی‌سابقه بود.

کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb به این تلسکوپ و اهمیت آن در تاریخ می‌پردازد. 

خواندن کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به نجوم پپیشنهاد می‌کنیم.

بخش از کتاب اسرار تلسکوپ فضایی جیمز وب James Webb

«تلسکوپ جیمز وب چیست؟

در روز کریسمس، سازمان فضایی آمریکا، ناسا، بزرگ‌ترین، پر هزینه‌ترین و قدرتمندترین تلسکوپ ساخته شده را به فضا فرستاد. تلسکوپ جیمز وب در فاصله بسیار دوری از زمین و در مدار خود می‌‌چرخد. این تلسکوپ در مورد شکل‌گیری اولین کهکشان‌ های جهان، مقایسه آن‌ها با کهکشان ‌های جدید، نحوه تشکیل منظومه شمسی و وجود زندگی در سیاره های دیگر مطالعه خواهد کرد. تصویر زیر لحظه پرتاب تلسکوپ جیمز وب را نشان می ‌دهد.

تلسکوپ جیمز وب جایگزین بسیار مناسبی برای تلسکوپ هابل است. تلسکوپ هابل برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ به فضا پرتاب شد و تصاویر بی‌نظیری را از کیهان به نمایش گذاشت. از این تلسکوپ برای مطالعه موضوع‌های پیشرفته‌‌ای مانند انرژی تاریک و سیاره‌ های فرا خورشیدی استفاده شده است. اکنون با پرتاب تلسکوپ جیمز وب انتظار می‌رود که ناممکن‌‌ها ممکن شوند و به بسیاری از پرسش‌های انسانِ کنجکاو پاسخ داده شود.

طرح اولیه این تلسکوپ توسط ناسا پیشنهاد و هزینه هنگفتی برای ساخت آن پیش ‌بینی شد. در ادامه، سازمان فضایی اروپا و سازمان فضایی کانادا برای ساخت تلسکوپ جیمز وب به ناسا پیوستند. اما جیمز وب کیست؟ این فرد یکی از مدیران ارشد ناسا بین سال ‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۸ بود و بر ساخت آپولو و پیشرفت این پروژه در دهه ۶۰ میلادی نظارت می‌کرد.

جیمز وب

در ابتدا قرار بود نام این تلسکوپ «نسل بعدی تلسکوپ فضایی» باشد، اما در سال ۲۰۰۲ نام جیمز وب برای آن انتخاب شد. بعد ها این نام‌گذاری مورد بحث قرار گرفت و بسیاری از دانشمندان با آن مخالفت کردند، اما ناسا در سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که نام این تلسکوپ تغییر نخواهد کرد و به تمامی بحث‌ ها و مخالفت‌‌های ایجاد شده، پایان داد.

در ابتدا، هزینه ساخت تلسکوپ جیمز وب در حدود نیم میلیارد دلار تخمین زده شد»


نظرات کاربران

hamid.d
۱۴۰۱/۰۸/۰۶

این کتاب نیست ترجمه گوگل ار صفحات مجازی مربوط به تلسکوپ جیمز وب است. کلا برای مطالب علمی فقط کتاب ترجمه باید خواند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان