دانلود و خرید کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی علی بابایی خورزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی اثر علی بابایی خورزوقی

کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی

انتشارات:نشر دارخوین
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی

کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی سروده و نوشتهٔ علی بابایی خورزوقی است. نشر دارخوین این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی آنچه والدین و نوجوانان باید بدانند، است.

درباره کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی

کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی به چیستی بلوغ و انواع آن، تغییرات بلوغ در دوران نوجوانی، ویژگی‌های دوران بلوغ و نوجوانی، دلیل اهمیت بلوغ دخترها و تغییراتی که به آن دچار می‌شوند، کاهش اثرات منفی بلوغ دخترها، نشانه‌ها و نتیجه‌های بلوغ زودرس، وظیفهٔ پدر و مادر دررابطه‌با مسائل بلوغ نوجوان‌ها و... پرداخته است.

خواندن کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به نوجوان‌ها، پدرها و مادرها پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب دوران حساس بلوغ و نوجوانی

معمولا بلوغ از حدود ۹ سالگی در دختران و حدود ۱۳ سالگی در پسران اتفاق می افتد. پس بهتر است والدین قبل از رسیدن فرزندشان به این سن، سطح آگاهی خودشان را درباره بلوغ و نحوه ارتباط با نوجوانشان بالا ببرند. در بلوغ جسمی، آدمی به واسطۀ رشد اعضای بدن و ورود به سنینی ویژه، تغییر و تحولاتی در روح و جسم خود احساس می کند. بلوغ جسمانی به منزلۀ واسطه و پلی است که دو مرحلۀ کودکی و جوانی را به هم پیوند می زند و انسان را از دوران ضعف و ناتوانی به مرحلۀ رشد و نیرومندی می رساند. هرجوانی بر اثر بلوغ، شایستگی آن را پیدا می کند که مورد توجه و عنایت خداوند قرار گیرد و لیاقت انجام تکالیف شرعی را پیدا می کند....نوجوانی، بلوغ و جوانی دوران حساس زندگی هر فردهستند. دوران نوجوانی زمانی است که تغییرات ظاهری و درونی با هم همراه می شوند تا کمال فرا رسد. در این دوران نه تنها رشد جسمانی آهنگی سریع دارد بلکه تکامل احساسات، روابط اجتماعی و منطقی نیز حرکتی تند و رو به جلو دارند. بلوغ دوران شناخت خود و پدیده های پیرامون خود است و شناخت یعنی تولد و زندگی دوباره. جوانی دوران تجارب سبز است. سبز سمبول طراوت، تازگی، روییدن و بهار است. سرما را از خاطره ها می زداید و خورشید را باهمه لطفش به یاد می آورد. نوجوان بلوغ را تجربه می کند و تنها با دانش از وقایع این دوران است که او می تواند به خوبی از تغییرات روحی و جسمی خود استقبال کند و از آن یک فرصت در جهت رشد مهیا کند. نوجوان خود را در میان انبوهی از نیازهای جدید و احساسات نو می بیند، تغییراتی که به خودی خود ذاتی مقدس دارد و هدفش آماده سازی انسان برای برعهده گرفتن مسئولیتهای زندگی اجتماعی و خانوادگی است. این تغییرات دنیای جدیدی از تواناییها را به روی جوان می گشاید و در مقابل مسئولیتهای گوناگون فردی، خانوادگی، اجتماعی و از همه مهمتر مسئولیت در مقابل خود و خدای خود را پدید می آورد. سلامت روح و جسم کلید برخورد صحیح با این تغییرات بالقوه مثبت است. نوجوان باید بداند که چه مسائلی روح و جسمش را تهدید می کند. او باید بداند که در مقابل تواناییهایی که خداوند به او اعطا نموده، چه مسئولیتهایی دارد. او باید روشهای حفظ سلامت خود را بشناسد و با آگاهی بر تهدیدات بیرونی مقابله کند و درعین حال از جوانی خود لذت برد و آنرا در خدمت ارتقاء خود و جامعه بکار گیرد. از طرفی والدینی که نوجوان در حال بلوغ دارند، باید سطح اطلاعات و آگاهی های خودشان را نسبت به بلوغ و تغییراتی که در نوجوان ایجاد می کند، بالا ببرند تا بتوانند ارتباط بهتری را با نوجوانشان برقرار کنند و همچنین با او همانند یک دوست باشند. در هر حال:

آنچه باشد در بلوغ اصل و اساس بر نو جوان           آنچه کرده زیر و رو جسم و روان را در جهان

آنچه لطف حق بود بر نوجوان بی هر گمان               دوره سن  بلوغ  است با هزار و یک  نشان

نظرات کاربران

اکرم
۱۴۰۱/۰۹/۲۳

متن کتاب را خوانده ام مطالب آن مورد نیاز همه والدین و نوجوانان است...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان