دانلود و خرید کتاب تصویر مردم تی. جی. کلارک ترجمه علی معصومی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تصویر مردم اثر تی. جی. کلارک

کتاب تصویر مردم

معرفی کتاب تصویر مردم

کتاب تصویر مردم نوشتهٔ تی. جی. کلارک است. این کتاب با ترجمۀ علی معصومی، با ویرایشی مجدد و با تصاویر کاملی از مهم‌ترین آثار گوستاو کوربه و دیگر هنرمندان، در مجموعۀ «هنر، ادبیات، فلسفه» نشر حرفه نویسنده چاپ و منتشر شده است. این اثر هم سبک‌و‌سیاق قلم و نوشتار کلارک و هم حال‌و‌هوای دوران مورد بحث را به‌خوبی منتقل می‌کند.

درباره کتاب تصویر مردم

تی. جی. کلارک، نویسنده و مورخ هنر بریتانیایی، در بسیاری از دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا تاریخ هنر تدریس کرده است؛ از جمله هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا و برکلی. کلارک از شخصیت‌های تأثیرگذار در توسعۀ دیدگاه و جنبه‌های تاریخی ـ اجتماعیِ هنر و پیگیری رد‌ونشان آن در هنر و زندگی مدرن بوده است؛ یعنی همان جایی که هنر با وضعیت و شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیوند می‌خورد.

کتاب «تصویر مردم» کلارک، از چنین منظری، آثار گوستاو کوربه و انقلاب ۱۸۴۸ فرانسه را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

در این کتاب، درخلال آشنایی با جزئی‌ترین لحظات و بزنگاه‌های زندگی و آفرینش آثار کوربه، از شرایط تاریخی ـ اجتماعیِ ظهور و بروزشان نیز آگاه خواهیم شد. در این بین با تأثیرات و تأثرات هنرمندان، نویسندگان، روشنفکران، اهل فرهنگ، اصحاب سیاست و حامیان هنر و فرهنگ از هم و بر هم آشنا خواهیم شد؛ از بودلر و بالزاک تا پیر دوپون، ماکس بوشُن و آلفرد برویا... با پاریس و انقلاب ۱۸۴۸،... و پیشامدها و دستاوردهای قبل و بعد از آن.

 کتاب تصویر مردم حتی زمینۀ ظهور بسیاری از چشم‌اندازهای نظری در هنر، ادبیات و فلسفه و همچنین نقش و تاثیر دیدگاه‌ها و رسانه‌های هنریِ نوظهوری چون عکاسی را بررسی می‌کند. کتاب کلارک، از کوربه و آثارش شروع می‌کند و به‌مرور با نثری قدرتمند، شیوا و تاثیرگذار، خواننده را از میان خیل اتفاقات و رخدادهای اجتماعی، تاریخی، هنری و فرهنگی به درک جامعی از زمینۀ ظهور و بروز هنرمندان و آثاری می‌رساند که، با همۀ فراز و فرودهایش، درنهایت، الهام‌بخش‌ترین عصر را برای هنرمندان، نویسندگان و اصحاب فرهنگ بعد از خود به ارث گذاشتند: قرن نوزدهم.

کتاب تصویر مردم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به فلسفهٔ هنر و ادبیات پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۲۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۹۷,۰۰۰
تومان