دانلود و خرید کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟ ژان بودریار ترجمه احسان کیانی خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟ اثر ژان بودریار

کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟

معرفی کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟

کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟ نوشتهٔ ژان بودریار با ترجمهٔ احسان کیانی خواه در انتشارات حرفه نویسنده چاپ شده است.

درباره کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟

«آیا فانتزی دیرینۀ دنیایی که بدون ما به راهش ادامه خواهد داد همیشه در وجودمان نبوده؟ همیشه این وسوسۀ شاعرانه را نداشته‌ایم که به دنیایی در غیاب خود، فارغ از هر خواست و ارادۀ انسانی، بسیار انسانی نگاه کنیم؟... ناپدید‌شدن شاید میلی باشد برای اینکه ببینیم دنیا در غیاب ما چه شکلی است؟»

ژان بودریار، نظریه‌پرداز فرانسوی، یکی از برجسته‌ترین چهره‌های روشنفکری در عصر حاضر بود که در آثارش، فلسفه و نظریۀ اجتماعی و نوعی متافیزیک فرهنگی منحصربه‌فرد در هم می‌آمیزند تا دربارۀ رویدادهای اساسی دوران تاملی صورت گیرد.

بودریار در کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟ که یکی از آخرین نوشته‌های او پیش از مرگش در مارس ۲۰۰۷ است، نگاه تیزبینانه‌ای به مسئلۀ ناپدیدی دارد: ناپدیدشدن «دنیای واقعی» و سوژۀ انسانی که در تلاش و تقلای مدرنیته برای دستیابی به دانش عینی و ابژه‌بنیاد و تسلط تکنولوژیکی رقم خورده؛ او در این اثر با نگاهی کلان‌تر، «ناپدیدی» را با وجوه بازنمایانه و مفهوم‌پردازانۀ زبان هم در پیوند می‌بیند. بودریار نتیجۀ شکاف بین سوژه و «دنیای طبیعی» را بیگانگیِ مطلقی می‌داند که در آن هر دو طرف این معادله نیست می‌شوند. او روند پیش رو را جدا از هرگونه مسیر تکاملی بشر می‌بیند و ادعا می‌کند این ناپدیدی بیشتر از آنکه طبیعی باشد روان‌شناختی یا متافیزیکی است؛ اما جالب‌تر اینکه گفته‌های بودریار دربارۀ فاصلۀ بین انسان و ساحت طبیعی در شواهدی از دنیای هنر و به‌خصوص حوزۀ عکاسی تجلی پیدا می‌کنند و به‌عبارتی یادآورمان می‌شوند که: «در پس هر تصویر، چیزی ناپدید شده...».

کتاب چرا همه چیز تاکنون ناپدید نشده؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به فلسفهٔ هنر پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۹٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان