دانلود و خرید کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون همتعلی حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون اثر همتعلی حیدری

کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون

کتاب الکترونیکی «مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون» نوشتهٔ همتعلی حیدری در انتشارات فرنام چاپ شده است.

درباره کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون

کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون دربردارندهٔ مطالعات مونوگرافی روستای دوان از توابع شهرستان کازرون است که از لحاظ تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خاص منطقه است. تحقیقات زیادی در این روستا توسط بزرگان، نخبگان و اندیشمندان برخاسته از روستای دوان انجام گرفته است که این کتاب تلاش می‌کند به بررسی این موضوعات بپردازد.

کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مونوگرافی روستای دوان شهرستان کازرون

«یکی از شیوه های زندگی بشر در طول تاریخ زندگی روستایی بوده است. ده یا روستا یا قریه کوچکترین واحد اجتماعی مستقلی است که اجتماع روستایی را در خود جای می دهد و مبنا و محور بررسی های جامعه شناسی روستایی شمرده می شود. روستا واژه ای است که از کلمه رستاق گرفته شده که در اصطلاح جغرافی دانان اسلامی به ناحیه ای اطلاق می شود که مزارع و قریه هایی داشته باشد. اجتماع روستایی که تسامحاً "جامعه روستایی" نیز نامیده می شود، مجموعه ای از روابط انسانی است که در روستاها تشکیل می یابد. مفاهیمی چون روابط متقابل فردی، هم مکانی، اجتماع طبیعی، گروه هایی با هدف مشخص، نهادهایی که هسته ارتباطات مداوم و پایدار از آنها متبلور می شود همه و همه همچون کشاورزی به واقعیت وسیعی که اجتماع روستایی را تشکیل می دهند وابسته اند. اجتماع روستایی از خانواده هایی تشکیل می شود که به کشاورزی اشتغال دارند، خانه هایشان در یک دهکده متراکم است و زمینهای مزروعی روستا که در اطراف خانه های دهقانان پراکنده شده اند به طور مشروع به تمام مردم روستا تعلق دارند. اجتماع روستایی مرز مشخصی دارد و برای اداره آن چند موُسسه و نهاد بوجود آمده است که غالباً جنبه اقتصادی و اجتماعی دارند تا سیاسی. افراد اجتماع روستایی با هم روابط چهره به چهره دارند، وسعت آن از حدود همسایگی بزرگتر است و در آن بیشتر مردم از حداکثر امکانات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، مذهبی و خدمات دیگر از راه زندگی جمعی مشترک استفاده می کنند و میان آنان در مورد ایستارها و رفتارهای اساسی جامعه توافق همگانی وجود دارد. ویژگی های اجتماع روستایی عبارتند از: اقتصاد دهقانی، اقتصاد معیشتی و خود کفا، رشد نیافتن بخش های صنعت و خدمات، مالکیت زراعی، تقسیم کار ابتدایی، خانواده‌های گسترده، واحد تولید و مصرف بودن خانواده، سادگی زندگی، همیاری و تعاون، نظارت اجتماعی، همسانی هویت اجتماعی، تجانس و وحدت فرهنگی، ایستایی و روکود فرهنگی، فرهنگ سنتی و روابط رویاروی (تقوی، ۱۳۸۰؛ ۷-۲۰).

هر روستا به عنوان یک جامعه دارای فرهنگی خاص است که در آن جامعه را از سایر جوامع متفاوت می نماید. اصولاً فرهنگ یک جامعه، نحوهٔ زندگی افراد آن جامعه برای به حداکثر رساندن تطابق با محیط مادی و غیر مادی است. از این رو فرهنگ وسیله ای است که از طریق آن انسانها می آموزند که از ابتدای تولد تا به هنگام مرگ چگونه در جامعه مشارکت داشته باشند. باید توجه داشت که هر فرهنگی در سطح بسیار وسیع متشکل از چهار سطح اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی – ایدئولوژی مرتبط به یکدیگر است.

فرهنگ هر روستا جزئی از فرهنگی وسیع تر است که تحت تاثیر آن فرهنگ قرار می گیرد به عبارت دیگر، روستاها جوامع بسته ای نیستند، بلکه برعکس تصور غالب تحت هجوم فرهنگ های مختلف در زمان های متفاوتی قرار می گیرند. روستا به عنوان یک پدیده اجتماعی، دائم در حال تغییر و تحول است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

حجم

۹۹۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان