دانلود و خرید کتاب روابط سمی زوجین فاطمه رحمتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط سمی زوجین اثر فاطمه رحمتی

کتاب روابط سمی زوجین

نویسنده:فاطمه رحمتی
انتشارات:نشر برگ و باد
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب روابط سمی زوجین

کتاب روابط سمی زوجین نوشتهٔ فاطمه رحمتی است. نشر برگ و باد این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد راهبردهای درمانی روابط سمی و ناسالم زوجین در زندگی زناشویی است.

درباره کتاب روابط سمی زوجین

کتاب روابط سمی زوجین از نظر «گاتمن» آغاز شده است. گاتمن ۳ نوع زندگی زناشویی باثبات را معرفی کرده است: ازدواج‌های «تصدیقی»، «پرآشوب» و «اجتنابی». بنابراین فصل نخست این کتاب «سبک‌های زندگی زناشویی» نام دارد. فصل‌های بعدی نیز به‌ترتیب «رابطه سمی؛ چیستی و چرایی»، «راهبردهای درمانی روابط سمی»، «درمان بالینی روابط سمی زوجین» و «راهبردهای عملیاتی ارتقای روابط سمی زوجین» نام گرفته‌اند. 

مقصود فاطمه رحمتی از روابط سمی در کتاب حاضر چیست؟ روابطی که در آن نشانه‌ای از وجود هرگونه خشونت، سوءاستفاده و بدرفتاری باشد (که باید هر چه سریع‌تر به آن پرداخته شود) روابطی سمی و خطناک هستند. اولین و ساده‌ترین نشانه ناراحتی مداوم است. اگر در رابطهٔ شما احساس لذت و شادی وجود ندارد و پیوسته احساس غم، ناراحتی و اضطراب دارید و به دیگران غبطه می‌خورید، در یک رابطهٔ سمی قرار دارید.

این نویسنده معتقد است که فرد سمی به‌نحوی رفتار می‌کند که مختص خود اوست. او باید همه چیز را در کنترل داشته باشد و در رابطهٔ قدرت مطلق از آن باشد. تقسیم قدرت در این نوع رابطه هیچ جایی ندارد. با درنظرگرفتن این مورد، چند نوع از رفتارهای مخرب در همسران سمی بررسی شده است. این موارد تنها چند مدل از رفتارهای رایج هستند. یک رابطهٔ سمی می‌تواند اشکال زیادی داشته باشد. از کسی که در معرض رفتارهای سمی قرار گرفته است، تحت‌عنوان قربانی یاد می‌شود، اما در واقعیت این افراد قربانی نیستند، حداقل از این نظر که مانند یک قربانی آن‌قدر بیچاره نیستند که نتوانند کاری برای رهایی خود از این رابطه انجام دهند.

خواندن کتاب روابط سمی زوجین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افراد متأهل پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب روابط سمی زوجین

«وقتی فردی کشف می‌کند که همسرش با فرد دیگری رابطه دارد سؤالات زیادی به ذهنش خطور می‌کند. همسر بی‌گناه می‌تواند به درست بودن ازدواج یا رابطه‌اش فکر کند. او تلاش خواهد کرد تا اشتباهات ازدواجش را شناسایی کند. کجای کار اشتباه کرده است؟ معمولاً، همسران کشف خواهند کرد یک یا هر دو با مشکلاتی چون عزت‌نفس پایین، سوءمصرف مواد و یا مشکلاتی از گذشته مثل سوءاستفاده جنسی در جدال هستند. ممکن است متوجه شوند که برخی مشکلات زناشویی سال‌هاست که وجود دارند اما به آن مشکلات بی‌توجه بوده‌اند. موضوعاتی که در موردشان صحبت نشده است باعث سکوت، جدایی فکری و ذهنی و به‌تدریج جدایی عاطفی از یکدیگر می‌شود. در مواردی که رابطهٔ اولیه به نظر خوب است و همسران دست به فریبکاری می‌زنند احتمالاً شخص فریبکار در زندگی‌اش چیزهایی از دست‌داده و به دنبال کشف یا باز کشف آن‌ها است؛ اما با این‌وجود رابطه خیانت پاسخی به چالش‌ها و مشکلات زناشویی نیست. معمولاً این‌گونه رابطه‌ها حاصل رؤیاپردازی‌هایی هستند که فرد از طریق آنها می‌خواهد از واقعیت فرار کند چه شخصی باشد چه زناشویی و فرد ثالث درمان موقتی برای این چالش‌هاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۱۵۲٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان