دانلود و خرید کتاب اضطراب و اعتیاد حمیرا شایق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اضطراب و اعتیاد اثر حمیرا شایق

کتاب اضطراب و اعتیاد

معرفی کتاب اضطراب و اعتیاد

کتاب اضطراب و اعتیاد نوشتهٔ حمیرا شایق، نازیلا رسول زاده پایدار، رضا فضلی و علیرضا سیاوش یار در انتشارات پشتیبان منتشر شده است.

درباره کتاب اضطراب و اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر یکی از مشکلات بهداشتی و اجتماعی قرن حاضر و از مهم‌ترین دغدغه‌های فکری و یکی از ناگوارترین آسیب‌های اجتماعی است. اعتیاد نه‌تنها منجر به آسیب‌های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد مبتلا می‌شود، بلکه باعث آسیب‌های اجتماعی متعددی همچون طلاق، بزهکاری و بیکاری نیز می‌شود. 

یکی از این عوامل منفی و ناخوشایند که امروزه برای میلیون‌ها انسان به‌صورت مشکل، عاملی کسل‌کننده و تنش‌زا درآمده، بحث اضطراب، دل‌شوره و نگرانی است. اضطراب نه‌تنها به‌صورت انفرادی برای افراد از بُعد آسیب‌زابودن حالات منفی همچون تهوع، استفراغ، اسهال، تپش قلب، احساس تنگی نفس، دردهای قفسه سینه ایجاد می‌کند، متأسفانه اگر فرد نتواند به‌صورت اصولی به درمان و کنترل آن بپردازد فرد را دچار چالش‌های عمیق‌تری همچون اعتیاد، تصمیم‌گیری عجولانهٔ انتخاب‌های اشتباه و اختلالات سازگاری خواهد کرد. 

 کتاب اضطراب و اعتیاد در نظر دارد ارتباط بین اضطراب کنترل‌نشده و حالات استیصال فرد را جهت کنترل اضطراب با فاکتور اعتیاد بسنجد تا بتواند در جهت ارتقای سطح دانش، آگاهی، پیشگیری و درمان قدم بردارد.

خواندن کتاب اضطراب و اعتیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اضطراب و اعتیاد

«فشار روانی حل‌نشده، به وابستگی به مواد، سوخت می‌رساند و آن را دامن می‌زند. افرادی که در مصرف مواد زیاده‌روی می‌کنند در برخورد با فشار روانی به‌جای استفاده از مهارت‌های مقابله‌ای مناسب، مصرف مواد را انتخاب می‌کنند. همه افراد دارای فشار روانی «استرس» هستند و همه باید بیاموزند در زندگی خود چگونه فشار روانی را برطرف و حل کنند.

فشار روانی یک پاسخ تعمیم‌یافته فیزیولوژیکی به یک عامل فشارآور (استرس‌زا) است. عامل فشارآور می‌تواند هر چیزی که بدن را برای تغییر بسیج می‌کند باشد، می‌تواند شامل از دست دادن تعامل روان‌شناختی یا فیزیولوژیکی، عدم حضور تحریک، تحریک شدید، محرومیت از یک پاداش مورد انتظار، تعارض و درگیری یا مواجه شدن یا پیش‌بینی یک رویداد دردناک باشد.

پاسخ سلامت به فشار روانی خوب و سازگارانه است و بدن را برای حل مشکل آماده می‌کند، تنها هنگامی فشار روانی تخریب‌کننده است که مزمن شود. بدنی که بیش از حد فشار روانی به آن وارد شود فرومی‌پاشد. در اولین واکنش، بدن مواد شیمیایی خاصی برای کنترل موقعیت فشارآور تولید می‌کند. در ابتدای امر، این تغییرات شیمیایی سازگارانه و مفید است، ولی هنگامی که به درازا بکشد، مخرب خواهد شد. فشارهای روانی مزمن یا شدید می‌تواند با بیماری‌های غیرقابل برگشت متصل شود. بیماری‌هایی نظیر آسیب‌های کلیه، فشارخون بالا، زخم معده و تضعیف سیستم ایمنی بدن که ممکن است منجر به افزایش عفونت و سرطان شود.

به نظر می‌رسد همه افراد هنگامی که تحت فشار روانی مزمن قرار می‌گیرند. استعداد ژنتیکی در انهدام (تخریب و مرگ) سیستم جسمانی خاص دارند. بعضی افراد دچار افسردگی می‌شوند بعضی‌ها زخم معده می‌گیرند و عده‌ای نیز به مصرف مواد وابسته می‌شوند.

در درمان، شما می‌آموزید چگونه با فشارهای روانی به طریقی غیر از استفاده از مواد محرک یا مخدر مقابله کنید. باید از علائمی که بدن تحت شرایط فشارآور به شما می‌دهد در جهت حل مشکلات استفاده کنید. اگر خود نتوانید مشکل خود را حل کنید، باید از شخص دیگری کمک بگیرید.

بیشتر مصرف‌کنندگان مواد درگیر مشکلات یا دردهای حل‌نشده‌ای هستند که کمتر در جهت حل آن‌ها تلاش کرده‌اند. آن‌ها جهت راحت شدن از دست مشکل یا درد خود، مواد مصرف می‌کنند و بعد از مدتی کوتاه وابسته به مواد می‌شوند. اعتیاد یک بیماری اولیه است. ولی بعد تمام زندگی فرد را گرفته و همه‌چیز را وخیم‌تر می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

حجم

۱۵۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۵ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان