دانلود و خرید کتاب چرس قباد حیدر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرس اثر قباد حیدر

کتاب چرس

نویسنده:قباد حیدر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چرس

کتاب چرس نوشتهٔ قباد حیدر است. نشر میترا آقاکوچک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر یک داستان را در بر گرفته است.

درباره کتاب چرس

کتاب چرس با بیش از ۱۵ بخش اثری از قباد حیدر است. عنوان برخی از این بخش‌ها عبارتند از: «رسیدن به دور»، «دگر آوران»، «دره‌ی اژدها»، «مرگ حسد»، «مرگ تیخوس»، «برف آن کَندمَند» و «چَرَس».

چرس که عنوان این داستان ایرانی است، به‌معنای مادۀ سقزی مخدر و سمی‌ای است که آن را از گیاه شاهدانه می‌گیرند.

خواندن کتاب چرس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره قباد حیدر

قباد حیدر در سال ۱۳۳۶ در کرمانشاه به دنیا آمد. او نویسنده، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران است.

کتاب‌های «رسیدن به دور» و «چرس» و مجموعه‌شعرهای سپید «ریلی برای عبور»، «گاهی از سکوت بیدار می شویم» و «آسمان جایی تمام می شود» از آثار مکتوب او هستند.

بخش‌هایی از کتاب چرس

«مردِ سیاه بهت‌زده به آن وهم خیره مانده بود. گرما وِ راه صعب چنان باور از او گرفته بود که می‌پنداشت بودنِ زنی برهنه و چنان زیبا در نیزار وهمی بیش نیست اما هر گام که بدو نزدیک‌تر می‌شد، بیش می‌یافت که حقیقت زیبایی در زشتی و بیرحمی بیابان به شکلِ آن زن لابه‌لای نی‌ها آرمیده است. به گرداگرد خویش نظاره کرد؛ مگر توده‌ی زرد خاک بیابان با ناهمواری‌های ملایم نیافت. کاروانِ همراهانش در افق به شکلِ اشباحِ سیاه و لغزانی به نظر می‌رسید که بدان سو روان بود. مرغزاری با آبی تنک و انبوهی ساقه‌های تشنه‌ی نی، از تن‌پوش آن زن نیز اثری نبود. بارها به خواست صاحبش به سرزمینِ شن و باد، گرما و تشنگی رهسپار گشته بود اما با چنین اتفاقی روبه‌رو نشده بود. هنوز باور نمی‌کرد موجودی که به چند قدمی‌اش رسیده، واقعی باشد. او را در خوابی عمیق یافت. کاروانیان نزدیک‌تر می‌شدند؛ به‌سرعت تن‌پوش خود را درآورد و به وی پوشانید؛ آنگاه در آغوشش گرفت و به‌سوی کاروان ره سپرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۸۱۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان