دانلود و خرید کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی داگلاس وست بربنک ترجمه عباس بحرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی اثر داگلاس وست بربنک

کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی

معرفی کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی

کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی نوشته داگلاس وست برینک و رابرت اس اندرسون است که با ترجمه مریم اسدی سرشار و عباس بحرودی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به زمین‌شناسی منتشر شده است. کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی را انتشارات دانشگاه امیر کبیر منتشر کرده است. 

درباره کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی

زمین ریخت شناسی تکتونیکی تا حدود زیادی یک زمینه ترکیبی و تلفیقی است، به‌طوری که کسی را که قصد دارد تا اطلاعاتی از زمین چهره‌های در حال دگرریختی بدست آوردن؛ را به مبارزه مهیجی فرا می‌خواند. به عنوان مثال یک چین در حال رشدی را در روی فرا دیواره یک گسل راندگی را که موضوع جالب و ایده‌الی برای مطالعه زمین ریخت شناسی تکتونیکی می‌باشد را در نظر بگیرید. گسل سطح زمین را در بیشتر طول خود قطع می‌کند، اما میزان جابجایی آن به‌طرف نوک گسل یعنی جایی که در حال حاضر در سطح زمین شکستگی وجود ندارد، رو به کاهش می‌گذارد. شکل ساخت چین خورده در ارتباط با خصوصیات مکانیکی مواد گسلیده شده چگونه است؟ چه مقدار لغزش در هنگام وقوع یک زمین لرزه منفرد که روی گسل راندگی رخداده، صورت گرفته است و الگوی تفصیلی دگرریختی چیست؟ آیا الگوی مشابه‌ای از دگرریختی در زمین لرزه‌های قبلی گزارش شده است؟ فاصله زمانی میان زمین لرزه‌ها چقدر است؟ آیا می‌توان شکل حفظ شده ساخت چین خورده را به عنوان حاصل جمع دگرریختی که در طی تنها یک زمین لرزه در نظر گرفته و توضیح داد، یا اینکه آیا دگرریختی بین لرزه‌ای وجود دارد؟ چطور سطح ساخت چین خورده (در هنگامی که از نظر طول و ارتفاع در حال رشد بوده) به وسیله فرسایش و رسوب‌گذاری تغییر یافته است؟ و آیا تغییرات سیستماتیکی در طول ساخت چین خورده وجود دارد، که بتواند نمایانگر یک الگوی تکاملی )قابل پیش بینی برای زمین چهره واقع در بالا سر گسل) باشد؟ آیا برای فرسایش، الگوها و نرخ هایی که بیشتر تحت تاثیر نیروی تکتونیک و یا آب و هوا باشد، وجو دارد ؟ مقدار نرخ نسبی و مطلق بالا آمدگی و فرسایش در فرا دیواره چقدر بوده و چطور عدم تعادل موجود بوسیله زمین چهره حاصله منعکس می‌گردد؟ برای پاسخ به این گونه سوالات، نیاز به درک دیرینه لرزه‌ای، ژئودزی، زمین شناسی ساختاری، زمین ریخت شناسی، ژئوکرونولوژی، آب و هوای دیرینه، چینه نگاری، و مکانیک سنگ است، زیرا هریک از آنها زیربنایی را برای برخی از دیدگاه هایی را که به اثر متقابل تکتونیک و فرسایش مربوط می‌شوند، فراهم می‌کنند. بخش‌های کلیدی پاسخ به هریک از سوالات در دل زمین چهره نهفته و موضوع اصلی زمین ریخت شناسی را تشکیل می‌دهند. اگرچه تلاش در جهت تفسیر فرآیند‌های بوجود آورنده زمین چهره‌های دینامیکی امری تازه‌ای نیست، اما چند پیشرفت کلیدی که در چند دهه گذشته حاصل شد، توانست پایه‌های بسیار محکم و قوی را برای تجزیه و تحلیل‌های مستدل فراهم نموده و به طور کامل دریچه‌های نوینی را برای تحقیق باز کند.

این کتاب به شما کمک می کند تصویر بهتری از زمین‌شناسی داشته باشید و بتوانید با آشنایی کامل با این علم نگاهتان را وسعت دهید. 

خواندن کتاب زمین ریخت شناسی تکتونیکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان  و دانشجویان و پژوهشگران زمین‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹۸ صفحه

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان