دانلود و خرید کتاب گوهر گم شده محمدحسین مکارم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گوهر گم شده اثر محمدحسین مکارم

کتاب گوهر گم شده

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گوهر گم شده

کتاب گوهر گم شده نوشتهٔ محمدحسین مکارم است. انتشارات یگانه اندیش این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به بازنویسی حکایات بوستان سعدی دست زده است؛ کتابی که در سال ۶۵۵ به‌وسیلهٔ سعدی شیرازی سروده شده است.

درباره کتاب گوهر گم شده

کتاب گوهر گم شده همچون بوستان سعدی ۱۰ بخش تحت‌عنوان «باب» دارد. باب نخست «در عدل و تدبیر و رای» نام دارد و باب دهم «در مناجات و ختم کتاب».

کتاب گوهر گم شده درواقع حکایت‌های بوستان سعدی را بازنویسی کرده و آنها را به سبک و سیاق امروزی درآورده است؛ درعین‌حال نویسنده کوشیده است تا فرم نگارشی سعدی را در برداشت و اقتباس خود حفظ کند.

بوستان سعدی شیرازی کوشیده است تا تصویری از یک جامعهٔ سالم و بااخلاق را به خوانندهٔ خویش ارائه کند. منابع سعدی قرآن، سیرهٔ نبوی و رفتارهای بزرگان بوده است که آنها را در قالب حکایت‌هایی به‌یادماندنی در گلستان و بوستان خود نوشته است.

بوستان سعدی یا سعدی‌نامه نخستین اثر سعدی است که به‌صورت نظم نوشته شده است. او این اثر را زمانی که در سفر بوده، سروده و هنگام بازگشت به شیراز، آن را به دوستان خویش عرضه کرده است. این اثر در قالب مثنوی و در بحر متقارب (فعولن) سروده شده و از نظر قالب و وزن شعری «حماسی» است؛ هرچند که از نظر محتوا به اخلاق، تربیت، سیاست و مسائل اجتماعی پرداخته است.

نشریه گاردین بوستان سعدی را جزء ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشر برگزیده است.

خواندن کتاب گوهر گم شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران بوستان سعدی شیرازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب گوهر گم شده

«مرد، هیکل قوی و تنومندش را از کشتی به ساحل کشاند. دیگر نه رمقی برایش مانده بود، نه لباسی و نه ساز و برگی، همچون درختی بود تناور اما در زمستان. آن چه با خود داشت، دنیایی از خاطرات و تجربیات و علوم و فنون بود دست آورد سفرهای بر و بحر، کوه و جنگل و جلگه، سفرهایی به دیار عرب و ترک و تاجیک و روم. و اکنون پا در پایتخت کشوری می‌گذاشت که شهریارش شهره بود به دادگری و نیکنامی، به نوازش درویشان و تهیدستان بود.»

***

«می‌گویند گلستان ترسـیم جامعـه و مـردم اسـت آن چنـان کـه هستند و بوستان ترسیم جامعه اسـت و مـردم، آن چنـان کـه بایـد باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان