دانلود و خرید کتاب کنترل دیابت به روش ساده مریم اطاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کنترل دیابت به روش ساده اثر مریم اطاری

کتاب کنترل دیابت به روش ساده

معرفی کتاب کنترل دیابت به روش ساده

کتاب کنترل دیابت به روش ساده نوشتهٔ مریم اطاری و اعظم اطاری است و انتشارات کتاب درمانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کنترل دیابت به روش ساده

 بیماری قند در جوامع بشری رو به گسترش است. کتاب کنترل دیابت به روش ساده ثابت می‌کند که بیماری دیابت، با رعایت رژیم غدایی، ورزش و در نهایت با دارودرمانی به‌راحتی قابل کنترل است. بیماران دیابتی با مطالعهٔ این کتاب بر مشکل خود غلبه می‌کنند.

 فهرست مطالب کتاب از این قرار است:

قند خون چیست- هضم غذا- حمل گلوکز- دیابت- انواع بیماری قند- بیماری قند وابسته به انسولین- بیماری قند غیر وابسته به انسولین- سایر انواع دیابت- دیابت از طفولیت تا بلوغ- تزریق انسولین- ورزش- رژیم- کودکان سنین قبل از مدرسه- تزریق- سقوط قند (هیپوگلیسمی)- کودکان دبستانی- آزمایش ادرار- سن بلوغ- تست تحمل گلوکز- چه کسانی در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم هستند؟- علایم بیماری قند- راه‌های کنترل دیابت- ابزار کنترل قند- تنظیم برنامه غذایی- کالری- کربوهیدرات‌ها- جانشین‌های مواد غذایی- راهنمای انتخاب مواد غذایی روزانه- میزان آب مورد نیاز- ورزش و دیابت- جلوگیری از کاهش غیر طبیعی قند خون بعد از ورزش‌های شدید- گرفتن نبض- داروهای مصرفی دیابت- دیابت وابسته به انسولین- انسولین کوتاه اثر- انسولین با اثر متوسط- انسولین طویل الاثر- دزهای مخلوط انسولین- گلی بنگلامید- متفورمین- آموزش اندازه‌گیری و تزریق انسولین- تزریق انسولین- آزمایش‌های ادرار و خون- روش‌های اندازه‌گیری قند خون- طریقهٔ گرفتن خون برای آزمایش در منزل- دیابت و بارداری- زایمان و مراقبت‌های بعد از آن- دیابت در کهنسالی- تاثیر بیماری‌های کوتاه‌مدت بر دیابت- کاهش غیر طبیعی قند خون- افزایش غیر طبیعی قند خون- تمهیدات لازم به هنگام مسافرت.

دیابت یا بیماری قند یک نوع بیماری متابولیکی و مزمن است که نشانهٔ آن قند خون بالاتر از ۱۲۰ (میلی‌گرم در دسی لیتر) در یک برههٔ طولانی است. این بیماری سه نوع اصلی نوع ۱، نوع ۲ و بارداری دارد؛ در دیابت نوع ۱ به علت تخریب سلول‌های بتای پانکراس توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود. این نوع از دیابت می‌تواند ناشی از یک بیماری خودایمنی باشد و به دلیل نبود انسولین در بدن فرد مبتلا نیاز حتمی به تزریق انسولین وجود دارد، این نوع از دیابت با نام‌های «دیابت وابسته به انسولین» یا «دیابت نوجوانان» نیز شناخته می‌شود. در دیابت نوع ۲، سلول‌های بدن به وجود انسولین پاسخ صحیحی نمی‌دهند و انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام داده و قند موجود در خون را کاهش دهد. این اتفاق در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و توقف کامل تولید انسولین منجر شود. در ابتلای فرد به دیابت نوع ۲ عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی ایفا می‌کنند. نوع سوم آن دیابت زنانه یا دیابت بارداری نام دارد؛ این بیماری زمانی رخ می‌دهد که زنان باردار بدون سابقه دیابت دچار سطح بالای قند خون شوند.

هورمون انسولین و گلوکاگون تنظیم‌کنندگان قند خون هستند، نقش گلوکاگون بالا بردن قند خون و نقش انسولین پایین‌آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است.

در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت‌وساز کامل گلوکز کاهش می‌یابد؛ ازاین‌رو میزان قند خون افزایش یافته که به‌آن هیپرگلیسمی می‌گویند. وقتی این افزایش قند در درازمدت در بدن وجود داشته باشد، سبب تخریب رگ‌های بسیار ریز در بدن می‌شود که می‌تواند اعضای مختلف بدن همچون کلیه، چشم و اعصاب را درگیر کند. همچنین دیابت با افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی ارتباط مستقیمی دارد؛ لذا غربالگری و تشخیص زودرس این بیماری در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند در پیشگیری از این عوارض مؤثر باشد. تشخیص و همچنین غربالگری دیابت با انجام آزمایش قند خون میسر است.

خواندن کتاب کنترل دیابت به روش ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که بیماری دیابت دارند یا می‌خواهند از این بیماری پیشگیری کنند پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان