دانلود و خرید کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست) سیدمحمد بنی‌هاشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست) اثر سیدمحمد بنی‌هاشمی

کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست)

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست)

کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست) نوشتهٔ سید محمد بنی‌هاشمی است. نشر خسرو خوبان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر گفتارهایی دربارهٔ عزت‌نفس، راست‌گویی و امانت‌داری را در بر دارد.

درباره کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست)

کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست) در ۸ مجلس به موضوع عزت‌نفس، راست‌گویی و امانت‌داری پرداخته است. این کتاب، مطالب خود را از طریق نگاه به سیرهٔ حضرت فاطمه (س) تهیه و تدوین کرده است.

حضرت فاطمه دختر پیامبر اسلام و همسر امام نخست شیعیان، امام علی (ع)، بود که یکی از شخصیت‌های تاریخی و دینی به‌شمار می‌رود.

کتاب حاضر، مطالب خود را از موضوعاتی همچون «اهمیت معرفت نسبت به حضرت فاطمه (س)»، «راه‌های شناخت بیش‌تر حضرت فاطمه (س)» و «شناخت حضرت فاطمه (س) از طریق شناخت فضائل و سجایا» آغاز می‌کند.

خواندن کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران حوزهٔ اخلاق و روان‌شناسی از منظر دین اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب مکارم فاطمی (س) (دفتر نخست)

«هدیه به پیشگاه مطهّر حضرت خدیجهٔ کبری (ع) صلواتی تقدیم بفرمایید. عزیزانی که به صورت مجازی بحث ما را دنبال می‌کنند ان‌شاءالله همه در مجلس حضرت صدّیقهٔ طاهره (س) هستند. بنده پیشنهاد می‌کنم هر کس مایل بود ثواب شرکت در مجلس را امشب به وجود مقدّس امام عصر (ع) تقدیم کنیم. ما که کاری برای آن حضرت در زمان غیبتشان نکرده‌ایم، ولی یک عملی که به نظرمان می‌آید خالص باشد این است که شرکت در مجلس عزای مادرشان را به وجود مقدّسشان تقدیم بداریم.

امیدواریم از سر تقصیرات ما بگذرند چون تا امام زمان (عج) از ما نگذرند، خدا هم از ما نمی‌گذرد. هر کس در حقّ امام زمان (عج) کوتاهی نکرده، این را نخواهد اما بنده که خودم را خیلی مقصّر می‌دانم، فکر می‌کنم امشب در مجلس عزای مادرشان می‌شود به امام زمان (عج) عرضه بداریم:

«به خاطر مادرتان از ما بگذرید، ما در حقّ شما خیلی کوتاهی کرده‌ایم، امّا هیچ وقت نمی‌خواستیم که شما را از خودمان برنجانیم، ما نفهمیدیم چه کار می‌کنیم ولی راضی نبودیم که شما را آزار دهیم. هرچه هست الان در مجلس مادرتان آمده‌ایم و صاحب عزا شما هستید. به حقّ مادرتان قسمتان می‌دهیم که امشب از ما بگذرید، هرچند که دلتان را به درد آورده‌ایم. امشب از خدا هم بخواهید که از ما بگذرد. آرزویی نداریم جز این‌که دل شما را به دست بیاوریم. آرزویی نداریم جز این‌که رضای شما را به دست بیاوریم. ما وسیله‌ای بهتر از مادرتان و آبرومندتر از ایشان نزد شما پیدا نکردیم. لذا ایشان را وسیله و واسطه می‌کنیم تا نزد شما شفیع ما بشوند و ثواب شرکت دراین مجلس و خواندن و شنیدن این احادیث را به شما هدیه می‌کنیم تا پیشکشی و بهانه‌ای باشد تا شما عفومان کنید و از خدا بخواهید که او هم از ما بگذرد».

لقب «صدّیقه»

پیامبراکرم (ص) به امیرالمؤمنین (ع) فرمودند:

یا عَلِی إنِّی قَدْ اَوْصَیتُ فَاطِمَةَ ابْنَتِی بِاَشْیاءَ وَ اَمَرْتُهَا أنْ تُلْقِیهَا اِلَیکَ فَأَنْفِذْهَا فَهِی الصَّادِقَةُ الصَّدُوقَةُ.

یا علی! من دخترم فاطمه را به چیزهایی وصیت کردم و فرمانش دادم که این‌ها را به تو ارائه دهد. آن‌ها را اجرا کن که او راست‌گو و بسیار راست کردار است.

سپس ایشان را به خودشان چسباندند و سر دختر گرامیشان را بوسیدند و فرمودند:

فِدَاکِ اَبُوکِ یا فَاطِمَةُ.

پدرت به فدایت ای فاطمه!

فاطمه (س) صدّیقهٔ کبری است. اصلاً روح میان دو پهلوی پیغمبر (ص) است. روح پیغمبر (ص) مگر می‌شود خدای ناکرده کلام آن حضرت را جابجا کند؟! امیرالمؤمنین و امیر عالم (ع) از طرف پیغمبر (ص) مأمور می‌شوند که آن‌چه صدّیقهٔ طاهره (س) می‌فرماید را عمل کنند.

رسول خدا (ص) کسی است که همهٔ ملائک آسمان به او اقتدا می‌کنند. زمانی که به معراج رفت، همه در خدمتش بودند؛ ملائک بزرگ خدا جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل می‌آیند و در پیشگاه رسول خدا (ص) زانو می‌زنند. چنین شخصیتی می‌فرمایند: فِدَاکِ اَبوکِ یا فَاطِمَة! این عظمت مقام حضرت زهرا (س) را می‌رساند. فقط پیغمبراکرم (ص) می‌فهمند که ایشان چه کسی هستند؛ ما که نمی‌فهمیم، ما که حضرت زهرا (س) را نمی‌شناسیم. پیامبراکرم (ص) اند که به حضرت صدّیقه (س) معرفت دارند و از روی همان معرفت است که می‌فرمایند: فِدَاکِ اَبُوکِ!.

این‌ها فضائل والای حضرت صدّ»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۴۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان