دانلود و خرید کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین سیدمحمد نحوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین اثر سیدمحمد نحوی

کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین

کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین نوشتهٔ سیدمحمد نحوی است و انتشارات رنگینه آن را منتشر کرده است. این کتاب دومین کوله‌بار خواندنی دربارهٔ زندگی است و سخنان و داستان‌های آموزنده از بزرگان این سرزمین در آن گردآوری شده است.

درباره کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین

آنچه از کتاب‌ها و منابع و اطلاعات متفرق داشته‌ایم، سفره‌ای فراهم آورده نام آن را نان و پنیر نهاده که از دید بسیاری، هم ارزان است و هم خوشمزه و هم دلنشین. هرچند با عوامل سرگرم‌کنندهٔ بسیار امروزی، مجالی برای کتاب نمانده، اما قول می‌دهیم که اگر کتابی که در پیش رو دارید و چشم سر بر آن دوخته‌اید، چشم جان و دل نیز بر آن داشته باشید، به کتاب، دلبستگی پیدا خواهید کرد. ولی راستش همه را برای جوانان به هدیه و سوغات آورده‌ایم که سال‌خوردگان و کهن‌مردان و شیرزنان دیار ما، همه از آنچه آورده‌ایم به‌خوبی آگاه‌اند و به یادآوری نیز نیازی ندارند هرچند که یادآوری هم بی‌نتیجه نخواهد بود. این کتاب علاوه بر سرگرمی که یقیناً دارد، مفید نیز واقع می‌شود.

در مقدمه اولین کوله‌بار بخشی از نامه‌ای که سخت خواندنی بود، از قول فرزانه مردی از سر زمین پاک و مقدس ایران، به نام «دادبه پارسی» آورده شده که شایستهٔ چند بار خواندن و به‌دقت نگریستن و در اندیشه‌داشتن است. به امید آنکه فایده‌های سرشار و سودمندی‌های پایدار از آن نصیب همگان گردد. در این کتاب می‌توانید حکایت‌های جالب و آموزنده دربارهٔ اتفاقات معمول زندگی و بیماری‌های جسمی و خوراکی‌های ایرانی و خواصشان را بیابید.

خواندن کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مردان و زنان پارسی‌گو در هر سنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نان و پنیر هم ارزان هم خوشمزه هم دلنشین

«خواجه ابوالفضل بیهقی چه می‌گوید

(«خواجه ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی»، از منشیان و دبیران معروف و نامدار سلاطین غزنویست که در امر تاریخ نویسی از فصاحت و بلاغت، یگانه و منحصر به فرد بوده و تاریخ معروف بیهقی از آثار ماندگار اوست.)

وی در ابتدای آن کتاب می‌نویسد: و اگر این کتاب (تاریخ بیهقی) دراز شود و خوانندگان را از خواندن آن ملالت افزاید، طمع دارم به فضل ایشان که مرا از مبرمان (پر گویان) نشمرند و بدانند که هیچ چیز نیست که به یکبار خواندن نیرزد. و هیچ حکایت از نکته‌ای که به کار آید خالی نباشد.

ما، چه می‌کنیم؟

در چرخش زندگی روز مره، همه می‌دانیم که میوه های خوب و اعلا، وسیله صرف پذیرایی عزیزترین میهمان خواهد شد. و آنها که فاسد و خراب و لک زده هستند، به کیسه زباله سرازیر می‌شوند. جام شیشه و آیینه نیز تا سالم است، منعکس کننده چهره شما زیبا رویان است. و چون شکست، به سطل زباله روان می‌گردد. یک دانه میخ، اگر هنگام انجام وظیفه کج شود، یا ضربات شدید چکش راستش می‌کند، و یا در آورده به دورش می‌افکنند. و به هر حال، یک عدد چوب کبریت هم باید نقش خود را در زندگی خوب ایفا کند و در وقت خود، نه بشکند و نه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و آخر همه این حرفها، اگر با این اندیشه و با توجه به آنچه که در این چند سطر گفتم، به کار خود بپردازیم و با این فکر به زندگانی سالم خود ادامه دهیم، خویشتن را موفق و کامروا می‌بینیم.

این دسته گل را، که سروده سالها پیش است، به روان عطر آگین همه پدر و مادرانی که فرزندان پاک و شاد و زنده دل و پر توان، تحویل جامعه داده‌اند.

ریشه ها و شاخه ها

مادرم، پاک‌ترین موهبت لطف خداست

پدرم، کعبه ایمان مرا، قبله نماست

مادرم، عطر گل زنبق و شب بوی عفاف

پدرم، لاله بشکفته دنیای حیاست

مادرم، شبنم شادابی گلهای بهشت

پدرم، پرتو خورشید سحرگاه بقاست

مادرم، سفره رنگین غذای دل و جان

پدرم، قوّت پر طاقت بازوی دعاست...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
بود گنجشکی پریش و بینوا در زمستانی به دنبال غذا جیک و جیک می‌کرد و هر سو می‌پرید سوز سرما در عروقش می‌دوید تا که سرامایش در افکند از درون در گذرگاهی نمودش سرنگون یخ زنان، آهسته او بیهوش شد ناله‌های زار او، خاموش شد گاوی اندر آن حوالی می‌چرید از قضا قدری به آن گنجشک رید
کاربر ۱۱۳۰۳۱۶

حجم

۸۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

حجم

۸۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۵۶ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۳۵,۰۰۰
۵۰%
تومان