دانلود و خرید کتاب نبرد با زندگی بنت الهدی صدر ترجمه مهدی سرحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبرد با زندگی اثر بنت الهدی صدر

کتاب نبرد با زندگی

معرفی کتاب نبرد با زندگی

کتاب الکترونیکی «نبرد با زندگی» نوشتهٔ بنت الهدی صدر با ترجمهٔ مهدی سرحدی در نشر امام موسی صدر چاپ شده است. هدف از نگارش این داستان‌های کوتاه، تبیین جلوه‌های عملی از مفاهیم کلی زندگی از نگاه اسلام است. زیرا به عقیدهٔ نویسنده، بیان مفاهیم اخلاقی در قالب داستان‌هایی برخاسته از واقعیت‌های زندگی، بسیار بیشتر از ارائهٔ آن‌ها در قالب‌های خشک تئوری و نظری تأثیرگذار خواهد بود. قرآن کریم نیز در بسیاری موارد، ارزش‌ها و الگوها را در قالب بیان داستان‌هایی از زندگی پیامبران و اولیای الهی ارائه فرموده است.

درباره کتاب نبرد با زندگی

بانوی شهید، بنت الهدی، به‌خوبی درمی‌یابد که برای یادآوری و بیان آموزه‌های الهی و تقویت بنیان‌های فرهنگی جوانان جامعهٔ اسلامی باید زبان نو و ادبیات و قالب جدیدی را انتخاب کند. او که اسلام و ظرفیت پاسخگویی آن را به نیازهای زمان می‌شناسد، در سایهٔ پر برکت برادر دانشمندش و فقیه زمان‌شناس، شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر، به شناخت مبانی فلسفی و فکری می‌پردازد. سپس، به شناخت ادبیات و ساختار قصه‌نویسی همت می‌گمارد و زبان قصه و روایت را برای بیان اندیشه‌ها، هشدارها، تحلیل‌های جامعه‌شناختی و روان‌شناختی خود بر می‌گزیند.

مجموعهٔ نوشته‌های شهیده بنت‌الهدی صدر آینهٔ تلفیق و ترکیب این سه خصیصهٔ بزرگ در حیات علمی و فکری این بانوی اندیشمند و دلسوز خاندان صدر است که ثمرهٔ آن نگارش چندین قصه و روایت و سفرنامه و نامه و مقاله در دهه‌های پنجاه و شصت و هفتاد قرن بیستم است و این همه دلایل و اسبابی است که مؤسسهٔ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر را برای ترجمه و تدوین و انتشار مجدد قصه‌ها و خاطرات ایشان مشتاق کرده است. پیش از این مؤسسه مجموعه آثار ایشان را در دو جلد به علاقه‌مندان عرضه کرده بود که یک جلد دربردارندهٔ داستان‌ها و جلد دیگر شامل سفرنامه و مقالات بود. اینک، و بنابر تقاضای خوانندگان، داستان‌ها و سفرنامه و مقالات به صورت جداگانه در نه جلد و با ویرایش جدید تقدیم به فرهنگ‌دوستان می‌شود.

این داستان‌های کوتاه، با وجود آنکه زاییدهٔ خیال هستند، از دل واقعیت‌هایی اقتباس شده‌اند که دختران جوامع اسلامی امروزه با آن سر و کار دارند. خوانندگان این قصه‌ها با وقایع و رویدادهایی مواجه می‌شوند که در زندگی به نوعی آن را تجربه کرده، با آن روبه‌رو شده یا از کنار آن گذر کرده‌اند. بدین ترتیب، با خواندن این داستان‌ها، رویکرد مثبت مفاهیم اسلامی در عرصهٔ زندگی قابل لمس خواهد بود و جایگاه والا و متعالی رویکرد اسلامی در مقایسه با ضعف و بی‌ثباتی دیگر رویکردها آشکار خواهد شد.

کتاب نبرد با زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ داستان‌هایی با درون‌مایهٔ آموزه‌های اخلاقی و اسلامی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نبرد با زندگی

مدتی بود که احساس ناشناخته‌ای در وجودش رخنه کرده بود و او می‌خواست هر چه زودتر بر آن چیره شود و خود را از آن رها سازد، اما هنوز احساس ناتوانی می‌کرد و به پشتوانهٔ محکمی نیاز داشت تا دستش را بگیرد و او را از آن حالت بیرون آورَد. زیر لب با خود گفت: باید همه چیز را به او بگویم و دشواری‌هایی را که با آن مواجه هستم، برایش بیان کنم. بله، باید در برابر او اعتراف کنم که می‌ترسم... می‌ترسم از اینکه توان ادامهٔ راه را نداشته باشم و مجبور به عقب‌نشینی شوم...

ناگهان خود را جلوی در خانهٔ دوستش دید. با اضطراب در زد. نگران بود که مبادا ناامید شود و او در خانه نباشد. با گشوده شدن در، بی‌مقدمه دربارهٔ عفاف پرسید و وقتی فهمید که او در خانه است، با گام‌های لرزان به سوی اتاق او رفت و عفاف را دید که مثل همیشه با چهرهٔ گشاده و آرام به استقبالش می‌آمد. با هم دست دادند و وارد اتاق شدند. عفاف با لحنی مهربان، اما گلایه‌آمیز گفت: خوش آمدی فاطمه جان. راستش در این یک هفته خیلی مرا نگران کردی ...

با شنیدن صدای گرم و با صلابت عفاف، مثل اینکه افکار پریشان از ذهن فاطمه بیرون رفت و از یاد برد که برای چه پیش او آمده است، این بود که سر به زیر انداخت و هیچ نگفت. لحظاتی به سکوت گذشت. عفاف به چهرهٔ فاطمه خیره شده بود تا افکار و احساسات او را بفهمد. لحظه‌ای بعد، کمی به او نزدیک‌تر شد و در حالی که تلاش می‌کرد با لبخند او را به حرف زدن تشویق کند، گفت: فاطمه جان، چرا مثل همیشه سرحال نیستی؟ می‌توانم علتش را بپرسم؟

این پرسش، راه را برای فاطمه باز کرد تا حرف‌های دلش را بیان کند. این بود که با صدایی لرزان گفت: عفاف جان ... راستش وضع روحی خوبی ندارم، احساساتم جریحه‌دار شده و آن جرئت و شجاعتی که در خود می‌دیدم، از وجودم رفته. گمان می‌کردم که ایمان مثل زرهی مرا از شیطان در امان نگه می‌دارد و همهٔ موانع موجود در راه رسیدن به هدفم را از سر راهم بر می‌دارد، اما ...

نظرات کاربران

hedayat Homa
۱۴۰۱/۰۳/۱۱

لطفا در بی نهایت قرار دهید 🙏🙏🙏

golab
۱۴۰۱/۰۲/۱۱

سلام ممنون از قرار دادن این کتاب تو طاقچه کتابهای شهید بنت الهدی را سالها پیش خوندم.. و عجیب می‌چسبید.. خیییلی ممنون

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

حجم

۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۸ صفحه

قیمت:
۲,۷۰۰
تومان