دانلود و خرید کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری پاسکال میشلان ترجمه میلاد کسایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری اثر پاسکال میشلان

کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری

معرفی کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری

کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری نوشتهٔ پاسکال میشلان و ترجمهٔ میلاد کسایی است و انتشارات مهرسا آن را منتشر کرده است. این کتاب آموزش و تمرین برای فعال‌سازی حافظه‌ای توانمند است.

درباره کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری

مغز انسان بسیار بیشتر از عضلات انسان قابلیت شکل‌پذیری، بزرگ‌شدن و تقویت‌یافتن دارد، اما برای بهبود حافظه و یادگیری، به تقویت آن نیازی ندارید؛ تنها باید یاد بگیرید که از توانمندی‌های موجود حافظه چگونه بیشتر استفاده کنید. این کتاب تاکید بسیاری بر «بهبود بهره‌برداری» دارد. مطالعهٔ این کتاب و انجام مکرر تمرین‌های آن به شما کمک می‌کند مغز خود را به گونه‌ای تربیت کنید که از توانمندی‌های حافظهٔ خود بیشترین بهره‌برداری را کند. اولین گام برای تقویت حافظه، درک چیستی حافظه و نحوهٔ کار آن است. در فصل اول، شما به شیوه‌ای روشن و شفاف با حافظه و توانایی‌های بالقوهٔ مغز آشنا می‌شوید. فصل دوم و سوم به ترتیب بر حافظهٔ کوتاه‌مدت و بلندمدت تمرکز دارد. دو فصل بعدی روش‌های کلیدی بهبود حافظه بر پایهٔ تصویرسازی و تجسم (فصل چهارم) و سازمان‌دهی اطلاعات (فصل پنجم) را به شما آموزش می‌دهد. در ادامهٔ کتاب، دربارهٔ حافظهٔ نام‌ها (فصل ششم) و اعداد (فصل هفتم) خواهید خواند و با شگردهای مهم افزایش ظرفیت حافظه برای هردوی آن‌ها آشنا خواهید شد. فصل آخر را به معرفی و تشریح برخی از راه‌های بهبود سبک زندگی برای به حداکثر رساندن سلامت مغزی اختصاص دارد که شامل اطلاعاتی دربارهٔ تغذیه، روش‌های مدیریت استرس و راهنمایی‌هایی برای خواب و ورزش مناسب است.

خواندن کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند با تمرین و آگاهی، مهارت یادگیری را در خود پرورش دهند و تقویت کنند و از حافظهٔ قوی‌ای برخوردار باشند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرورش حافظه و تقویت یادگیری

پنداره‌های دیداری بسازید.

ذهن شما چگونه اطلاعات را پردازش می‌کند؟ داده‌ها ابتدا تحلیل و ثبت می شوند. برای مثال، مجسم کنید کلمه‌ی اسپانیایی «واکا» بالای عکس یک گاو نوشته شده است. مغز شما کلمه را شناسایی و آن را با تصویر مرتبط می کند. تا اینجا اوضاع خوب پیش رفته است؛ می‌دانید در حال خواندن کلمه‌ی «واکا» هستید که در زبان اسپانیایی به معنی «گاو» است. احتمال زیادی دارد که این کلمه را به یاد بسپارید، اما درصورتی که یک پنداره‌ی دیداری هم برای خود ایجاد کنید، حافظه‌ی شما بهبود بیشتری خواهد یافت. می‌پرسید چگونه؟ مجسم کنید در ذهنتان از این دو مورد در کنار هم عکس فوری گرفته‌اید. با این روش، مغز شما رابطه‌ی میان شیء و کلمه را ثبت خواهد کرد و شما شانس به‌یادآوردن کلمه را افزایش می‌دهید؛ زیرا اطلاعات دیداری، آسان‌تر در ذهن می‌ماند.



نظرات کاربران

دانیال یزدانی
۱۴۰۱/۰۸/۲۷

سلام دوستانی که این کتاب رو خواندن لطفا نظرشون رو بزارن اینجا

محمدرضا
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

زیاد به درد من نخورد حالا میخواین بخرین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان