دانلود و خرید کتاب خواب و بیدار (جلد اول) مهرالسادات محمودیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواب و بیدار (جلد اول) اثر مهرالسادات محمودیان

کتاب خواب و بیدار (جلد اول)

معرفی کتاب خواب و بیدار (جلد اول)

کتاب خواب و بیدار (جلد اول) نوشته مهرالسادات محمودیان مجموعه داستان‌های منظم شده از قرآن کریم است و آن را انتشارات حدیث راه عشق منتشر کرده است.

درباره کتاب خواب و بیدار (جلد اول)

جلد اول این کتاب شامل داستان‌های حضرت آدم، هابیل و قابیل، حضرت نوح، حضرت هود، حضرت صالح، حضرت ابراهیم، حضرت لوط، حضرت یوسف، حضرت شعیب و حضرت موسی است. قصه در فرهنگ و ذهن انسان‌ها به منظور خوابانیدن یا رویداد‌های غیرواقعی کاربرد دارد، در حالی که در مکتب قرآن، به قصد بیدارکردن ایشان به کار رفته است. داستان از بهترین روش‌های موعظه و انتقال مطالب و تجارب بوده و هست. کاربری داستان‌ها تن‌ها به قصد سرگرمی نیست، بلکه آن‌ها می‌توانند تجربه‌های ما را اصلاح کرده و به تحول و رشد ما کمک کنند. یکى از مضامین اصلی و تکرارشونده در قرآن‌کریم، قصص انبیا، اقوام، جنگ‌ها و سایر داستان‌هاست که غالباً در بردارنده نکته‌ها و عبرت‌های فراوان است.

تفاوت قصصِ بیان شده در قرآن مجید با سایر کتب در واقعی بودن صددرصد محتوا و منبع کاملا معتبر آن است؛ چرا که قرآن مجید، تنها کتابی است که در طول تاریخ حیات بشری از دست تحریف در امان مانده و خواهد ماند. قرآن کریم در آیاتی مانند ۴۴ سوره مبارکه آل‌عمران و ۱۰۲ سوره مبارکه یوسف تصریح کرده پیامبر(ص) فقط از طریق وحى از آن قصص باخبر شده‌اند.

محتوای داستان‌های این کتاب، صرفا از آیات قرآن کریم است. قرآن جز در موارد اندک که سرگذشت فرد یا قومی را به طور مفصل و کامل ذکر کرده، در سایر موارد تنها به گوش‌های از داستان پرداخته است. در این مجموعه سعی نویسنده بر جمع‌آوری کلیه داستان‌های بیان شده در قرآن مجید به صورت یک‌جا بوده است. هدف اصلی از جمع آوری این مجموعه، اُنس هرچه بیشتر با آخرین کتابِ آسمانیِ تحریف نشده و منبع اصلی دین اسلام است. نگاه، قرائت و تدبر در عین آیات قرآن، بهترین صورت استفاده از این کتاب الهی است، لکن این مجموعه، علاوه برکاربرد برای پژوهشگران علوم قرآن، درک مفاهیم را برای اشخاصی که انس کمتری با قرآن مجید داشته‌اند، تسهیل کرده است. با توجه به اینکه «قصص»، حجم عظیمی از آیات قرآن، را به خود اختصاص داد‌ه‌اند و ضمن اینکه داستان یکی از جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های انتقال مطالب است و بیشترین مخاطب را دارد، نویسنده امیدوار است به خواست خداوند، این مجموعه گامی باشد جهت تشویق به مطالعه و انس هر چه بیشتر با قرآن کریم.

خواندن کتاب خواب و بیدار (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های قرآنی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان