دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی مهربان پارسامهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی اثر مهربان پارسامهر

کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی

کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی نوشته مهربان پارسامهر است. این کتاب را انتشارات جامعه پژوهی منتشر کرده است.

درباره کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی 

از زمان شکل‌گیری اجتماعات انسانی، بحث تمایزات، نابرابری‌ها و طبقات اجتماعی مطرح بوده و توجه اندیشمندان را به جهت شناخت ریشه‌های شکل‌گیری، دلایل پیدایش و همچنین تلاش در جهت حذف، کاهش و یا مدیریت آن، به سوی خود جلب کرده است. بحث نابرابری‌ها در حوزه های معرفتی اعم از دینی، فلسفی و علمی از گذشته‌های دور مطرح بوده است. بررسی آن به طور منسجم و نظام یافته در علوم اجتماعی عصر حاضر به معنای عام و به طور اخص در دیگر حوزه‌های علمی مانند علم سیاست، اقتصاد، جامعه‌شناسی و غیره مورد بحث و جدل قرار گرفته است.

بحث قشرها و نابرابری‌های اجتماعی، یکی از حوزه‌های مهم در مطالعات جامعه‌شناختی است. با گسترش سریع و پرالتهاب اولیه این حوزه علمی که همراه بود با طرح اندیشه طبقات اجتماعی از دیدگاه کارل مارکس و نظریات کارکردگرایانه و هم چنین طرح اندیشه‌های مرتبط با قشربندی اجتماعی توسط ماکس وبر، مباحث پیرامون قشربندی و نابرابری‌های اجتماعی از شور و شوق اولیه افتاد. هرچند دیدگاه‌ها و نظریات زیادی تحت تاثیر مکاتب عمده نظری پیرامون مباحث قشربندی بعد از آن شور اولیه مطرح گردیدند ولی از آن التهاب نخستین خبری نبود و مباحث بیشتر به مرحله سکون و تاحدودی به سوی طرح دقیق و عمیق‌تر مباحث مطرح در این حوزه علمی هدایت شد و با رشد جامعه‌شناسی در امریکا بحث‌های نظری به سوی مباحث کاربردی‌تر و مطالعات تجربی‌تر هدایت گردید. با توجه به این که تاکنون کتاب‌های متعددی در این موضوع منتشر شده است اما کتابی هم که بتواند نیازهای دانشجویان که خواهان مطالعه این مباحث در یک چارچوب منسجم‌اند، پاسخگو باشد منتشر نشده است. این کتاب سعی دارد نیاز دانشجویان را رفع کند تا بتوانند بهترین سرفصل‌ها را به‌طور کامل و منسجم بخوانند. 

خواندن کتاب جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۸۱ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان