دانلود و خرید کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل جیمز فارنلی ترجمه سیدمظاهر سیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل اثر جیمز فارنلی

کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل

معرفی کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل

کتاب الکترونیکی «بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل» نوشتۀ جیمز فارنلی، داروساز اهل انگلستان با ترجمه سیدمظاهر سیدی و سیدمحمدباقر فرشینه عدل در انتشارات کنکاش چاپ شده است. بره موم از فرآورده‌های جنبی زنبور عسل است که زنبورها آن را از ترکیب صمغ‌های جمع‌آوری شده از گیاهان، موم، گردۀ گل و غیره تهیه می‌کنند.

درباره کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل

از دانشمندان ایرانی، ابوعلی‌سینا با بره موم آشنا بوده و در کتاب پزشکی خود قانون از آن به‌عنوان موم سیاه یاد کرده است. ابوعلی در درمان بیماری‌های عفونی و مشکلات ریوی و پوستی از این ماده استفاده می‌کرده است. در عصر کنونی تحقیقات بسیار گسترده‌ای روی این ماده عجیب انجام شده، به طوری که بعد از عسل، بیشترین کارهای تحقیقاتی روی این ماده بوده است. بررسی‌های انجام شده خواص بسیاری از آن را کشف نموده است به طوری که برآیند خواص ضدمیکروبی آن طیف وسیعی از باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد و تشبیه آن به بمب ضد میکروبی شاید واژه غلطی نباشد. امروزه در کشورهای پیشرفته، دیگر بره موم یک مادۀ مزاحم برای زنبورداران نیست، بلکه فرآورده‌ای دارویی است که از فروش آن درآمد خوبی عاید زنبوردار می‌شود. بره موم دارویی طبیعی است که رفته‌رفته در داروخانه‌ها جا باز نموده و به سبب نداشتن عوارض جانبی، بر داروهای شیمیایی رجحان پیدا نموده است.

کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به داروسازها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بره موم دارویی طبیعی از کندوی زنبور عسل

«ارسطو (۳۲۲-۳۸۴ قبل از میلاد) در حالی که هم به عنوان آموزگار اسکندر مقـدونی عمل میکرد و هم به نوشتن کتاب های بزرگ خـویش پیرامـون اخلاقیـات و فلـسفه مشغول بود، زمانی هم بـرای نوشـتن نخـستین کتـاب مفـصل علـوم طبیعـی در مـورد زندگی جانوران به دست آورد . این کتاب شامل منـابع مختلـف و مفـصل در بـاره ی زندگی زنبور عسل بود. هدف بزرگ ارسطو ایـن بـود کـه از آنچـه در درون کنـدو میگذرد بویژه از نقش زنبور مادر یا زنبور ملکه، آگاهی یابد. ارسطو دو نوع بره موم را شناسایی نموده و بـه درک روشـنی از نقـش و اهـداف آنها رسیده بـود. او مـیگویـد بـره مـوم Conosis را زنبـوران عـسل بـرای پرکـردن شکافها و سوراخهای کندو به کار می برنـد تـا جلـوی ورود نـور، هـوا و مهاجمـان بالقوه، مثل عنکبوتها، مورچه‌ها و دیگر حشراتی که ممکن اسـت بـه محـیط گـرم، پناهگاه و اندوختهی غذایی آن یورش برند را بگیرد . از سوی دیگر بـره مـوم Mitys مادهای غنیتر، تیره رنگتر و معطرتر است. این ماده برای تنگ کردن ورودی کندو و نیز در ساخت دیواره‌های حجره‌ها به کار میرود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

حجم

۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۸۳ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان