دانلود و خرید کتاب بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی فرهام فرامرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی اثر فرهام فرامرزی

کتاب بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی

معرفی کتاب بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی

کتاب  بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی نوشته فرهام فرامرزی و غلامحسین میرزاپور و هاجر امین‌پور است. این کتاب را نشر عطران منتشر کرده است.

درباره کتاب بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی

طبق نظریه های اقتصاد کلان، انباشت سرمایه فیزیکی یکی از شرایط لازم برای رشد اقتصاد ملی به حساب می آید. به عبارتی به کارگیری مطلوب نیروی کار در فرایند تولید، تا حد زیادی به میزان سرمایه موجود بستگی دارد و انباشت سرمایه در تعیین میزان افزایش ستانده کل و ستانده سرانه نیروی کار نقش مهمی ایفا می نماید. به طریق اولی، همراه با گسترش زمینه های افزایش تولید و بهره وری در اقتصاد ملی، میزان پیشرفت جامعه با میزان سرمایه گذاری انجام شده در آن، رابطه همسو و متناسب دارد. بسیاری از مطالعات اقتصادی تأیید می کنند که در صورت فقدان سرمایه کافی، رشد اقتصادی با مشکل جدی مواجه می شود.

بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز با مشکل اساسی کمبود سرمایه روبرو هستند. از آنجا که انباشت سرمایه یکی از مهم‌ترین منابع رشد مداوم اقتصادی یک کشور به شمار می رود، می توان از طریق بازارهای مالی، فرایند تشکیل سرمایه را تسریع نمود. بازارهای مالی به سبب نقش اساسی در گردآوری منابع از طریق پس اندازهای کوچک و بزرگ موجود در اقتصاد ملی، بهینه سازی گردش منابع مالی و هدایت آنها به سوی مصارف و نیازهای سرمایه گذاری در بخش‌های مولد اقتصادی، مورد توجه قرار می‌گیرند.

اثرات مثبت بازار اوراق بهادار بر توسعه اقتصادی، از جمله: افزایش انگیزه سرمایه گذاری از طریق کاهش ریسک، قیمت گذاری ریسک و تسهیل ریسک نقدینگی و تجهیز و بسیج سپرده ها و غیره آنقدر زیاد و حساس است که برخی از اقتصاددانان بر این عقیده اند که تفاوت اقتصادهای توسعه یافته و توسعه نیافته، نه در تکنولوژی پیشرفته بلکه در وجود بازارهای مالی یکپارچه، فعال و گسترده است؛ بازارهایی که کشورهای توسعه نیافته از آن محروم هستند.

این مطالعات نشان می‌دهد که سطح توسعه بازارهای مالی، به ویژه بازار سهام، و تأثیری که بر تأمین مالی شرکت ها و انتخاب روش تأمین مالی شرکت ها دارد، در نهایت، تأثیر شگرفی بر رشد اقتصادی بر جای می‌گذارد. بازارهای مالی پیشرفته نظیر بازارهای مالی کشورهای پیشرفته صنعتی، حجم قابل ملاحظه ای از سرمایه مالی اقتصاد خود را در کنترل دارند. این بازارها با ایجاد انگیزه پس انداز کردن و تبدیل پس‌انداز به سرمایه گذاری با هدف تشکیل سرمایه نقش مهمی در تسریع رشد اقتصادی بر عهده دارد. در این کتاب با نگاهی دقیق بازارهای سرمایه را با نگاهی اسلامی بررسی کرده است و تا فعالان حوزه اقتصاد اطلاعات کاملی داشته باشند.

خواندن کتاب بازارهای سرمایه و ابزارهای تامین مالی اسلامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه اقتصاد اسلامی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

کاربر 8538947
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

مفید بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان