دانلود و خرید کتاب کتاب کوچک لوکا مایک وایکینگ ترجمه فرزانه حاج‌خلیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب کوچک لوکا اثر مایک وایکینگ

کتاب کتاب کوچک لوکا

معرفی کتاب کتاب کوچک لوکا

کتاب کوچک لوکا نوشتهٔ مایک وایکینگ و ترجمهٔ فرزانه حاج‌خلیلی است و نشر ترنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب راز شادترین افراد جهان را با شما در میان می‌گذارد.

درباره کتاب کوچک لوکا

این کتاب شما را به شکار گنج می‌برد تا به‌دنبال شادی بروید و خوبی‌های موجودِ جهان را بیابید، سپس آن‌ها را برایمان پررنگ می‌کند تا همگی بتوانیم نشرشان دهیم. این کتاب‌ نشردهندۀ اعجاب‌انگیزِ ایده‌هاست. 

این کتاب به ما یاد می‌دهد شادی را بسنجیم، بفهمیم و خلق کنیم. مایک وایکینگ در کتاب کوچه لوکا سعی می‌کند علل و آثار شادی انسانی را بررسی و تلاش کند که کیفیت زندگی انسان‌ها را در سراسر جهان بهتر کند.

خواندن کتاب کوچک لوکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کسانی که می‌خواهند بدانند شادترین افراد جهان چرا شاد هستند و چه کارهایی می‌کنند، این کتاب را حتما بخوانند.

درباره مایک وایکینگ

مایک وایکینگ نویسندهٔ دانمارکی است. او مدیرعامل موسسه تحقیقات شادی است و با بانک اطلاعات جهانی شادی همکاری می‌کند. کتاب‌های او به بیش از سی و پنج زبان ترجمه شده و تحقیقاتش را در بیش از پانصد رسانه از جمله واشنگتن پست ، بی بی سی ، تایمز، گاردین ، سی بی اس منتشر کرده است. کتاب‌های او دربارهٔ مفهوم شادی، خوشبختی، احساس امنیت داشتن و... در دنیای امروز است.

بخشی از کتاب کوچک لوکا

نهم نوامبرِ ۲۰۱۶، ساعت ۵ صبح با صدای زنگ هشدار اضطراری هتلِ محل اقامتم از خواب بیدار شدم. برای انجام مصاحبه‌ای، در قلب پاریس بودم و شهر داشت به اولین سالگرد حملات تروریستی پاریس نزدیک می‌شد.

در بیرون از اتاق در لابی، مهمان‌ها با چشمان خواب‌آلود و برخی با حولۀ سفید حمام جمع شدند. ساعت پنج‌و‌نیم صبح، هتل اعلام کرد خطر رفع شده ولی دلیلی نمی‌دیدم که دوباره بخوابم. آدرنالین هنوز درونم جریان داشت و من که تازه از آسیا برگشته بودم، ساعت بدنم هفت ساعت جلوتر از زمان محلی بود. تصمیم گرفتم که کار کنم. چمدانم را باز کردم تا لپ‌تاپم را بیرون بیاورم. آن موقع بود که فهمیدم لپ‌تاپ جدیدم را در هواپیما جا گذاشتم (همیشه جیب جلوِ صندلی را چک کنید!) و هیچ نسخۀ پشتیبانی از فصل اول این کتاب در جایی به‌جز لپ‌تاپ گم‌شده‌ام نداشتم.

خسته و درمانده و از دست خودم عصبانی بودم. فکر کردم بهتر است به‌دنبال چند خبر خوب باشم. یادم آمد که تا آن زمان باید آرای انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا شمرده شده باشد. پس با خودم اندیشیدم که شنیدن سخنرانی پیروزی اولین رئیس‌جمهور زنِ امریکا می‌تواند حالم را خوب کند، پس به سراغ اخبار رفتم.

آن روز هشت مصاحبۀ پشت سَرِ هم داشتم. هشت روزنامه‌نگار احتمالاً قرار بود بپرسند: «شما که دربارۀ شادی تحقیق می‌کنید؛ خودتان چقدر شاد هستید؟»

واقعاً چقدر آدم شادی بودم؟ آیا می‌توانید میزان یک احساس را اندازه بگیرید؟ شادی را چگونه باید سنجید؟

دهه‌هاست که جهان این‌گونه شادی را می‌سنجد: تصور کنید که دو دوست بعد از مدت‌ها یکدیگر را می‌بینند. یکی می‌پرسد: «حالت چطوره؟» دیگری در جواب می‌گوید: «در سال، ۴۰۸۰۰ دلار درمیارم.» هیچ‌کس این‌طور صحبت نمی‌کند ولی از قدیم خوشبختی را این‌گونه سنجیده‌ایم. گفته‌ایم که پول برابر است با شادی؛ اگرچه پول می‌تواند مهم باشد؛ ولی تنها چیزی نیست که نقش مهمی در شادی‌مان دارد.

نظرات کاربران

مهساکتابی
۱۴۰۱/۰۶/۲۳

بعد از خوندن کتاب هوگا،خوندن این کتاب برام جالب بود.آماری که ارائه کرده خیلی جالبن و بنظرم خوندنش خالی از لطف نیست

نَــسـی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

این کتاب برای من حکم اطلاعات عمومی رو داشت، چون در کشور ما ۹۹ درصده مطالب این کتاب (متاسفانه) قفله. ولی خوشحالم که همچین کشورهایی با چنین دغدغه هایی وجود داره.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
ما درحال خرج کردن پول برای خریدن چیزهایی هستیم که به آن‌ها نیاز نداریم تا افرادی را تحت‌تأثیر قرار دهیم که دوست‌شان نداریم
کاربر ۴۲۸۸۹۲۲
هرچه مردم از نظر اقتصادی بیشتر برابر باشند، مردم بیشتر به یکدیگر اعتماد می‌کنند
کاربر ۴۲۸۸۹۲۲
«سَم! به چه‌چیزِ این دنیا چسبیدیم؟» «آقای فرودو، در جهان چیزهای خوبی هست که ارزش جنگیدن دارد.»
Mina
اگر به گزارش رضایت جهانی نگاه کنیم، می‌بینیم که یک فاصلۀ چهار نقطه‌ای بین شادترین و ناراحت‌ترین کشورها وجود دارد و شش عامل دلیل سه تا از این نقطه‌هاست: با هم بودن یا حس همبستگی، پول، سلامتی، آزادی، اعتماد و مهربانی.
احسان رضاپور

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان