دانلود و خرید کتاب آموزش متاورس (METAVERSE) حسام عزیزوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش متاورس (METAVERSE) اثر حسام عزیزوند

کتاب آموزش متاورس (METAVERSE)

انتشارات:نشر عطران
امتیاز:
۲.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آموزش متاورس (METAVERSE)

کتاب آموزش متاورس (METAVERSE) نوشته حسام عزیزوند است. این کتاب به تعریف عبارت تازه‌ای می‌پردازد که در دنیای امروز نامش را بسیار می‌شنویم.

درباره کتاب آموزش متاورس (METAVERSE)

در ساده‌ترین تعریف، متاورس دنیای دیجیتال جدیدی است که بزودی بخش‌های بزرگی از جهان را فرا می‌گیرد. در حال حاضر ما در دنیای خود به وسیله گوشی یا سیستم به اینترنت وصل می‌شویم و تمام ارتباط ما با اینترنت از طریق صفحه نمایش گوشی یا مانیتورمان است. در متاورس اما کاربران محدود به یک صفحه نمایش نیستند بلکه تمام ذهن آن‌ها درگیر زندگی در دنیای جدید است (شاید مثل یک خواب متفاوت). دنیایی که بسیاری از محدودیت‌ها را زیر پا می‌گذارد و ممکن است مفهوم زمان و مکان را برای ما تغییر دهد.

اگر متاورس را دنیایی تصور کنیم که امکان ثابت نگه داشتن زمان در آن وجود دارد و امکان مشاهده تغییرات، زندگی و حتا بازگشت به عقب در آنوجود دارد، اغراق نکرده‌ایم. به‌طوری که در تمام پلتفرم‌های محاسباتی مختلف، VR، AR، رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های تلفن همراه و کنسول‌های بازی ما قابل دسترسی خواهد بود. اکوسیستم آن متشکل از عناصر همگن و ناهمگنی مثل عناصر کاربر محور از جمله آواتار، تولید محتوا، اقتصاد مجازی، مقبولیت اجتماعی، امنیت و حریم خصوصی، اعتماد و مسئولیت‌پذیری است. در متاورس (Metaverse) با محتوا دنیای جدیدتان را می‌سازید.

متاورس (Metaverse) را می‌توان به عنوان یک فضای مجازی چند کاربره در زمان واقعی تعریف کرد که در آن افراد در سراسر جهان می‌توانند از طریق یک شبکه به هم متصل شوند، هم‌زیستی کنند، شخصی اجتماعی برای خود خلق کنند و به مبادله ارزش (در قالب دارایی‌های مجازی) بپردازند. چیزی که Metaverse را از یک تجربه چند نفره سنتی متمایز می‌کند، توانایی مردم برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا برای شکل دادن به دنیای اطرافشان در تنظیمات کم و بیش پایدار است. یک نمونه روشن در این زمینه، World of Warcraft است که نزدیک به چند دهه است که با متاورس مجازی و دیجیتال در دنیای مبتنی بر اقتصاد دیجیتال و مجازی حضور پر رنگی دارد.

خواندن کتاب آموزش متاورس (METAVERSE) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت دنیای متاورس پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آموزش متاورس (METAVERSE)

قبل از بحث در مورد متاورس اول به اینترنت و بخصوص اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی فکر کنید. ببینید وقتی در اینترنت واسطه‌ها یا سایه‌ی شرکت‌های بزرگ که انحصار یک محصول یا خدمات را در دست داشتند حدف شدند چقدر استعداد‌های جدید شکوفا شدند یا کسب و کارهای کوچک تا چه میزان رشد کردن.

متخصصان بازاریابی و ارتباطات باید به Metaverse توجه کنند، زیرا این مرز بعدی برای تعامل آنلاین است، درست مانند رسانه‌های اجتماعی که چشم‌انداز بازاریابی آنلاین را متحول کردند. متاورس این امکان را برای ما به وجود می‌آورد تا ایده‌های تجاری خود را که به دلایل مختلف مثل کم بودن نقدینگی یا عدم حمایت از طرف شرکت‌های بزرگ همچنان بالقوه باقی مانده‌اند را تبدیل به ماهیتی بالفعل کنیم.

فعالیت‌هایی مانند کنفرانس ویدیویی، ارزهای دیجیتال، ایمیل، واقعیت مجازی، رسانه‌های اجتماعی، پخش زنده، هوش مصنوعی، بلاک چین، بینایی کامپیوتر و غیره، همگی بخشی از Metaverse هستند. در این دنیا مردم می‌توانند تعامل داشته باشند، بازی کنند، تجارت کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند و خیلی کارهای دیگر انجام دهند.

با متاورس در روستا بنشینید و در دنیای دیگر زندگی کنید

Metaverse فرصت‌های عظیمی را برای خالقان و هنرمندان به ارمغان می‌آورد. به افرادی که می‌خواهند کار کنند و خانه‌هایی دور از مراکز شهری امروزی داشته باشند و افرادی که در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که فرصت‌های تحصیل یا تفریح محدودی دارند به یاری متاورس از سد این محدودیت‌ها عبور خواهند کرد. افراد می‌توانند از طریق واقعیت مجازی به‌طور کامل مجازی وارد Metaverse شوند یا با کمک واقعیت افزوده و ترکیبی با بخش‌هایی از فضای فیزیکی خود تعامل داشته باشند.

تصور کنید جلسات کاری و مصاحبه‌های خود را در یک دفتر مجازی انجام می‌دهید و دیگر نیازی به زوم یا وب کم ندارید. کار بزرگ بعدی در این زمینه به صنعت حمل‌ونقل از راه دور و Metanomics باز می‌گردد.


نظرات کاربران

12 12
۱۴۰۰/۱۲/۲۵

ببینید این کتاب کاملا (صریحا) تکه تکه است اما کاربردی و روانه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان