دانلود و خرید کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا محمد خانی چهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا اثر محمد خانی چهری

کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا

معرفی کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا

کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا نوشتهٔ محمد خانی چهری است و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا

کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا بازخوانی و بازنگرش دو رویهٔ گمرکی پرکارکرد بازرگانی خارجی کشور در حوزهٔ واردات و ترانزیت کالاست. این کتاب مباحثی چون بازرگانی، گمرکی، حمل و نقل، حقوقی و مقرراتی براساس سرفصل‌های مصوب آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در چارچوب قوانین و مقررات سازمان‌های اجرایی درگیر در فرایند واردات و ترانزیت کالا را دربر می‌گیرد.

این کتاب بر اساس شیوهٔ رایج تاریخی کتابخانه‌ای بررسی شده است. با این حال در بسیاری از فرازها به دلیل تخصص‌های ویژه با کار میدانی و مطالعات موردی همراه شده است. رویکرد حقوقی کتاب هم بر گرفته از واکاوی و همسنجی قانون مقررات صادرات واردات، قانون امورگمرکی، قانون حمل ونقل و عبور کالاهای خارجی کنوانسیون‌های بین‌المللی حمل ونقل جاده‌ای و دریایی، کنوانسیون بیع بین‌المللی، حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی، قانون تجارت الکترونیک و آیین‌نامه اجرایی آن، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بخشنامه‌های بانک مرکزی مقررات حقوقی حاکم بر سامانه جامع تجارت، پنجرهٔ واحد تجارت فرامرزی گمرک و دیگر درگاه‌های الکترونیک است.

فصل‌های این کتاب از این قرار هستند: فصل اول: تبارشناسی بازرگانی خارجی ایران؛ فصل دوم: قوانین و مقررات واردات و ترانزیت کالا؛ فصل سوم: دور اظهاری در رویهٔ واردات؛ فصل چهارم: دور اظهاری در رویهٔ ترانزیت؛ فصل پنجم: پیوستارها.

خواندن کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای بازرگانان، مدیران بازرگانی، ترخیص کاران گمرکی، بنگاه‌های حمل و نقل بین‌المللی و دیگر کاربران و کنشگران درگیر در حوزهٔ بازرگانی خارجی برای دسترسی به آخرین داده‌ها و دانستنی‌های فرایند الکترونیکی واردات و ترانزیت کالا مناسب است.

بخشی از کتاب داشبورد مدیریت واردات و ترانزیت کالا

قاچاق گمرکی

ماده ۱۱۳ - موارد زیر قاچاق گمرکی محسوب می‌شود:

الف- کالایی که از مسیر غیرمجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی به قلمرو گمرکی وارد یا از آن خارج گردد. هم چنین کالاهایی که بدون انجام تشریفات گمرکی یا از مسیرهای غیرمجاز وارد کشور شود و در داخل کشور کشف گردد. تبصره- منظور از مسیر غیرمجاز، مسیرهایی غیر از موارد مندرج در تبصره (۱) ماده (۱۰۳) این قانون است.

ب- خارج نکردن وسایل نقلیه و یا کالای ورودموقت، ورود موقت برای پردازش عبور خارجی و مرجوعی ظرف مهلت مقرر از قلمرو گمرکی و عدم تحویل کالای عبور داخلی شخصی ظرف مهلت مقرر جز در مواردی که عدم خروج یا عدم تحویل به گمرک و یا ترخیص قطعی، عمدی نباشد. تبصره- ارائه اسناد خلاف واقع که دلالت بر خروج وسایل نقلیه و کالا از قلمروگمرکی ویا تحویل آنها به گمرک داشته باشند نیز مشمول مقررات این بند است.

پ- بیرون بردن کالای تجاری از اماکن گمرکی بدون اظهار یا بدون پرداخت یا تأمین حقوق ورودی، خواه عمل در حین خروج از اماکن گمرکی یا بعد از خروج کشف شود. هرگاه خارج کننده غیر از صاحب کالا یا نماینده قانونی او باشد گمرک عین کالا و در صورت نبودن کالا بهای آن را از مرتکب می‌گیرد و پس از دریافت وجوه گمرکی مقرر، به صاحب کالا مسترد می‌دارد و مرتکب طبق مقررات کیفری تعقیب می‌شود.

ت- کالای عبور خارجی، که تعویض ویا قسمتی از آن برداشته شود.

ث- کالایی که ورود یا صدور آن ممنوع است تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط و با نام دیگر اظهارشود. کالای عبوری مشمول تبصره (۲) ماده (۱۰۸) این قانون می‌شود.

ج- وجود کالای اضافی همراه کالای اظهار شده که در اسناد تسلیمی به گمرک ذکری از آن نشده است، مشروط بر این که کالای اضافی از نوع کالای اظهار شده نباشد، کالای اضافی موضوع ماده (۵۴) این قانون از شمول این بند مستثنی است.

چ- وسائل نقلیه وکالائی که صدور قطعی آن ممنوع یا مشروط است وبه عنوان خروج موقت یا کران بری (کابوتاژ) اظهار شده باشد و ظرف مهلت مقرر به قلمرو گمرکی وارد نگردد. موارد قوه قهریه (فورس ماژور) ومواردی که عدم ورود کالا عمدی نیست از این حکم مستثنی است.

ح- کالای مجاز یا مجاز مشروطی که تحت عنوان کالای مجاز یا مجاز مشروط دیگری که جمع حقوق ورودی آن کمتر است با نام دیگر و با استفاده از اسناد خلاف واقع اظهارشود، کالای عبوری مشمول تبصره (۱) ماده (۱۰۸) این قانون است. منظور از اسناد خلاف واقع اسنادی است که در آن خصوصیات کالایی ذکر شده باشد که با جنس و خصوصیات کالای اظهار شده تطبیق ننماید و یا جعلی باشد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۵۶۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
۴۸,۶۰۰
۱۰%
تومان