دانلود و خرید کتاب اندیشه طوبی (۲) حمید پورعیسی چافجیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اندیشه طوبی (۲) اثر حمید پورعیسی چافجیری

کتاب اندیشه طوبی (۲)

معرفی کتاب اندیشه طوبی (۲)

کتاب الکترونیکی «اندیشه طوبی (۲)» نوشتهٔ حمید پورعیسی چافجیری در نشر میراث ماندگار چاپ شده است. این کتاب به مباحث نبوت و امامت می‌پردازد و به‌عنوان منبع درس اندیشه اسلامی۲ استفاده می‌شود. هدف از درس اندیشه اسلامی۲ گسترش آگاهی‌های دانشجویان در زمینه دین ، پیامبری، اسلام، امامت و ولایت است.

درباره کتاب اندیشه طوبی (۲)

این کتاب از دو بخش کلی با عناوین نبوت و امامت تشکیل شده است.

در حوزه مسائل اعتقادی، مبحث راهنماشناسی از اهمیتی ویژه و جایگاهی والا برخوردار است.مهم ترین پرسش های آدمیان در تمام اعصار، خصوصاً در جهان آشفته ی کنونی، شناخت اهداف آفرینش و زندگی و چگونگی رسیدن به آنهاست و پاسخ به آن پرسش ها، به بررسی مباحث نبوت، هم چون امکان و ضرورت بعثت انبیا بستگی دارد.

مسئلهٔ امامت بعد از توحید و نبوت، مهم‌ترین مسئله در دین اسلام است. امامت مهم‌ترین اصل اعتقادی مذهب تشیع است امّت اسلامی به طور کلّی در این باب به دو فرقۀ بزرگ شیعه و اهل سنت منقسم شده که هر یک از این دو فرقه با وجود اختلافات درون‌گروهی، دو تفاوت جوهری با یکدیگر دارند.

کتاب اندیشه طوبی (۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به عنوان منبعی برای درس اندیشه اسلامی ۲ شناخته می‌شود.

بخشی از کتاب اندیشه طوبی (۲)

تفاوت نبوت و امامت

نبوت مقام دریافت وحی از جانب خداوند است که اگر با مقام رسالت هم راه شود، وظیفه ی ابلاغ و نشر احکام الهی به عامه ی مردم، به آن افزوده می شود ولی امامت مرحله ی اجرای عملی احکام شرع در جامعه است یعنی امام با بهره گرفتن از ریاست عمومی بر مردم از طرف خداوند موظف به تشکیل جامعه ی اسلامی و پیاده نمودن احکام شریعت است.

به عبارت دیگر، امام علاوه بر ارایه ی طریق به مردم، موظف به رساندن آن ها به مطلوب هم هست.

«فرق نبوت و امامت در این است که نبوت راهنمایی، ابلاغ و اخبار است. ولی امامت، رهبری یعنی علاوه بر رهبری اجتماعی، رهبری معنوی به سوی خدا هم هست»

«نبی تنها مأمور به ابلاغ رسالت و دادن نویدها و بیم‌ها به مردم است ، اما امام علاوه بر آن پیشوایی است که شخصا دارای سمَت امر و نهی و تکلیف و دستورات است. و جامعه بشری را با مدیریت صحیح به حد کمال رساند.»

در مجموع می توان گفت :

 مقام نبوت یعنی دریافت وحی از خداوند ، بنا بر این نبی کسی است که وحی بر او نازل می شود و آنچه را بوسیله وحی دریافت می دارد چنانکه مردم از او بخواهند در اختیار آنها می گذارد . 

 مقام رسالت یعنی مقام ابلاغ وحی و تبلیغ و نشر احکام خداوند و تربیت نفوس از طریق تعلیم و آگاهی بخشیدن ، بنا بر این رسول کسی است که موظف است در حوزه ماموریت خود به تلاش و کوشش بر خیزد و از هر وسیله ای برای دعوت مردم به سوی خدا و ابلاغ فرمان او استفاده کند ، و برای یک انقلاب فرهنگی و فکری و عقیدتی تلاش نماید .

 مقام امامت یعنی رهبری و پیشوائی خلق ، در واقع امام کسی است که با تشکیل یک حکومت الهی و بدست آوردن قدرتهای لازم ، سعی می کند احکام خدا را عملا اجرا و پیاده نماید و اگر هم نتواند رسما تشکیل حکومت دهد تا آنجا که در توان دارد در اجرای احکام می کوشد .

 به عبارت دیگر وظیفه امام اجرای دستورات الهی است در حالی که وظیفه رسول ابلاغ این دستورات می باشد ، و باز به تعبیر دیگر ، رسول ارائه طریق می کند ولی امام ایصال به مطلوب می نماید

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان