دانلود و خرید کتاب حقوق قراردادها فرهاد بیات
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقوق قراردادها اثر فرهاد بیات

کتاب حقوق قراردادها

معرفی کتاب حقوق قراردادها

کتاب حقوق قراردادها؛ اصول و مهارت‌های قراردادنویسی از مجموعهٔ حقوق برای همه نوشتهٔ فرهاد بیات است و انتشارات کتاب طه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب حقوق قراردادها

یکی از مهم‌ترین نیازهای افراد در جامعه، فراگیری مهارت‌های قراردادنویسی است؛ به ویژه آنکه موفقیت در کسب‌وکار تا حد زیادی بستگی به انعقاد قراردادهای موفق دارد؛ مضاف بر اینکه راه‌اندازی و ادارهٔ یک کسب‌وکار، نیاز به مکان، نیروی انسانی، تجهیزات و مواد اولیه، بازاریابی و تبلیغات و همچنین عرضهٔ کالا و خدمات دارد که همگی اصولاً محتاج انعقاد قرارداد هستند؛ در کتاب پیش‌رو، با عنوان اصول و مهارت‌های قراردادنویسی، به نحو متفاوت و کاربردی به مقولهٔ حقوق قراردادها پرداخته شده است؛ در این راستا، ابتدا به بیان اصول کلی و پیش‌نیازهای لازم در تهیه قرارداد پرداخته شده است و سپس نکات مهم و کاربردی در تنظیم هر یک از مواد قرارداد (نظیر طرفین قرارداد، شیوه پرداخت، ضمانت اجرا، داوری و ...) با ذکر مثال، بیان شده است و در نهایت هم ده‌قرارداد پرکاربرد، به همراه نمونه قرارداد، تجزیه و تحلیل شده است؛ هدف اصلی از نگارش کتاب اصول و مهارت‌های قراردادنویسی، آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات قراردادنویسی است تا خواننده با فراگیری آنها، بتواند از وقوع آنها پیشگیری کند؛ سادگی و کاربردی بودن کتاب و بیان مثال‌های متعدد که برگرفته از پرونده‌های عملی دادگاه‌ها در حوزهٔ اختلافات قراردادی است از ویژگی‌های خاص و درخور توجه کتاب حاضر است.

خواندن کتاب حقوق قراردادها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب مکمل خوبی برای دوره‌های آموزشی قراردادنویسی بوده و برای خوانندگان و پژوهشگران رشتهٔ حقوق مناسب است.

بخشی از کتاب حقوق قراردادها

اولین قدم در مسیر طراحی و تدوین قرارداد، شناسایی اهداف، اولویت‌ها و محدودیت‌ها در این باره است؛ به عبارت دیگر، قرارداد وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی مشخص است؛ بنابراین تنظیم‌کننده قرارداد باید بداند هدف اصلی از انعقاد قرارداد چیست؟ اولویت‌ها کدام است؟ از دید طرف قرارداد، سرعت در اجرای قرارداد مهم‌تر است یا کیفیت کار یا قیمت آن؟ آیا می‌توان هر شرطی را در قرارداد درج کرد یا هر شخصی را مجری قرارداد نمود؟ یا اینکه محدودیت‌هایی نظیر پایین بودن قدرت چانه‌زنی به دلیل انحصاری بودن محصول و غیره وجود دارد.

در هر حال، پس از ارزیابی‌های مقدماتی بالا، مهم‌ترین قدم شناسایی چالش‌های احتمالی است که ممکن است در آینده با آن مواجه شویم؛ معمولاً آگاه شدن از این چالش‌ها، مستلزم داشتن تجربه‌های عملی است؛ تجربه‌هایی که برای به دست آوردن آنها دو راه وجود دارد؛ نخست تجربه‌های شخصی، که هزینه تحصیل آن گاهی گزاف است؛ و دیگری استفاده از تجربه‌های دیگران، که معمولاً هزینه کمتری دارد. به همین دلیل، یکی از ویژگی‌های لازم برای تنظیم قرارداد در هر حوزه‌ای، آشنایی با ویژگی‌های خاص محصول یا خدمت موضوع قرارداد و همچنین اختلافات رایج در آن حوزه است؛ قرردادنویس، باید تا جایی که ممکن و مطلوب است، فرضیه‌های مختلف را در نظر گرفته و برای آنها در قرارداد راه حل‌های مشخص ارائه دهد؛ مثلاً، اگر مالک ملکی بخواهد با سازنده‌ای، قرارداد مشارکت در ساخت منعقد کند، با چند چالش متداول در این نوع قراردادها مواجه است؛ مثلاً ممکن است سازنده، پیش از اجرای تعهدات خویش مبنی بر تکمیل و تحویل ساختمان، واحدهای متعلق به خود را پیش‌فروش کند؛ لذا بهتر است مالک حق هر گونه پیش‌فروش یا انتقال را تا مدت معین جهت حصول اطمینان از اجرای تعهدات، از سازنده سلب نماید؛ مسئلهٔ بعدی اینکه روشن نیست اگر سازنده شرط قراردادی اخیر را رعایت نکند و مبادرت به پیش‌فروش قبل از موعد مقرر نماید، ضمانت اجرای آن چیست؟ بنابراین لازم است، تنظیم‌کننده قرارداد، ضمانت اجرای دقیقی را برای فرض اخیر معین نماید؛ مثلاً، بنویسد قرارداد سازنده با اشخاص ثالث باطل بوده و مالک حق دارد قرارداد مشارکت در ساخت را فسخ نماید؛ اما هنوز این ابهام باقی است که اگر قرارداد فسخ شود، وضعیت مالکیت طرفین قرارداد بر بنای نیمه‌ساخته چه می‌شود؟ حقوق سازنده پس از فسخ چه خواهد بود (آیا مالکیتی بر بنا دارد یا ندارد؟ اگر مالکیتی ندارد و صرفاً مستحق دریافت مبلغی پول است، مبلغ اخیر چگونه محاسبه می‌شود؟) و بسیاری چالش و ابهامات دیگر که تنظیم‌کننده قرارداد باید آنها را پیش از انعقاد قرارداد به همراه راه حل‌های مناسب پیش‌بینی کند؛ به همین دلیل گفته می‌شود شخصی خوب قرارداد می‌نویسد که کالا یا خدمت موضوع قرارداد را بشناسد، با مشکلات و چالش‌های متداول آن نوع قرارداد آشنا باشد و بتواند برای هر چالش، یک راه حل مؤثر ارائه دهد.



نکات آزمونی قانون یار حقوق اساسی
محمدرضا مرادی
بایسته‌های قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه
رضا خانی گیاشی
گام های بنیادین در متون حقوقی انگلیسی (جلد اول)
طاهر حبیب‌زاده
قانون نحوه‌ی اجرای محکومیت‌های مالی
شهلا رضایی
نکات آزمونی قـانون یار مدنی
محمدرضا مرادی
ادله اثبات دعوای مدنی
علی مهاجری
تست‌های پرتکرار و احتمالی حقوق مالکیت فکری
شیرین طهماسبی
آوای الفاظ حقوقی
هانیه عرب
نکات آزمونی قانون یار آیین دادرسی مدنی
محمدرضا مرادی
نکات آزمونی قانون یـار جزای عمومی و اختصاصی
محمدرضا مرادی
مسئولیت حقوقی مشاورین املاک در نظام کنونی
داود جعفری
نکات آزمونی قانون یار آیین دادرسی کیفری
محمدرضا مرادی
نکات آزمونی قانون یار تجارت
محمدرضا مرادی
قوانین اجرای احکام مدنی و نحوه‌ی اجرای محکومیت‌های مالی
مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه
مجموعه قوانین و مقررات وکالت و مشاوران حقوقی
شهلا رضایی
حقوق کاربردی انواع قرادادها
محمود براتی‌نیا
کتاب داوود دانایی؛ یادگاران ۳۲
محسن نعماء
حقوق جزای عمومی
حسن پوربافرانی
ارتباطات موثر در املاک
فرشید نادری نژاد

نظرات کاربران

pkh
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

باتشکر از آقای فرهاد بیات برای نگارش این کتاب. کتاب حاضر ، در ابتدا اصول قرارداد نویسی و اصطلاحات پرکاربرد قرارداد نویسی را از منظر حقوقی و تجربی بررسی میکند. سپس چندین نمونه قرارداد که در حوزه های مختلف کسب کار پرکاربرد

- بیشتر
رحيم اهری
۱۴۰۳/۰۱/۰۵

سلام و احترام و تبریک سال ۱۴٠۳ برای اهالی محترم طاقچه، و آرزوی سالی پر از خیر و برکت به تمام هموطنان عزیزو گرامی، هر کاری را بخواهید شروع نمایید، حتما بایستی از موارد و مسایل حقوقی آن آشنایی داشته

- بیشتر
ah ha
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

بسیار عالی ممنون از زحمات استاد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
چک این قابلیت را دارد که بدون مراجعه به دادگاه و از طریق اجرائیات دادگستری یا ثبت به اجرا گذاشته شود،
Saeed Haidari

حجم

۳۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳۲۷٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان