دانلود و خرید کتاب حاکمیت الکترونیک علی صنایعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حاکمیت الکترونیک اثر علی صنایعی

کتاب حاکمیت الکترونیک

معرفی کتاب حاکمیت الکترونیک

کتاب حاکمیت الکترونیک نوشته علی صنایعی و مهدی امامی است. این کتاب را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

درباره کتاب حاکمیت الکترونیک

کتاب حاکمیت الکترونیک در پنج فصل تدوین شده است. در فصل‌های اول تا چهارم به ترتیب به نقش‌های کلان‌داده، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک در حاکمیت الکترونیک پرداخته شده است و در نهایت، در فصل پنجم نیز شرحی جامع از آمادگی و حاکمیت الکترونیک در سطح جهانی ارائه گردید.

در عصر حاضر با توجه به توسعه فناوری و ظهور سبک زندگی مدرن، وجود حاکمیت الکترونیک به منظور ارائه قابلیت‌های جدید و منحصر به فرد در ابعاد متعدد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی کاملاً اجتناب ناپذیر است. حاکمیت الکترونیک، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط دولت جهت انجام خدمات، تبادل اطلاعات، ارتباطات و مبادله در کسب‌وکار توسط شهروندان و حاکمیت دیجیتالی بر شهروندان را شامل می‌شود. از سویی دیگر، با سرمایه‌گذاری در انسان و سرمایه اجتماعی در شهرهای هوشمند در ساختار و با به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت توسعه پایدار و کیفیت عالی زندگی از طریق فناوری‌های نوین و اینترنت برای اشیاء جهت بهینه‌سازی عملیات شهری و کارایی خدمات را نیز دربرمی‌گیرد. 

خواندن کتاب حاکمیت الکترونیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت حاکمیت الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب حاکمیت الکترونیک 

توانایی دولت برای کمک به شهروندان و پرداختن به چالش‌های اصلی از جمله اقتصاد، بلایای طبیعی، مراقبت بهداشتی، ایجاد اشتغال و حملات احتمالی تروریسم را می‌توان با استفاده از کلان‌داده افزایش داد. درک نتایج تجزیه و تحلیل پیشگویانه می‌تواند مزایای زیادی برای حاکمیت الکترونیکی داشته باشد. در حال حاضر، بنگاه‌های اقتصادی تجزیه و تحلیل کلان‌داده را گسترش داده‌اند. با این حال، فعالیت‌های دولت از نظر اهداف، ماموریت و تصمیم‌گیری متفاوت از کسب‌وکارها هستند. انگیزه اصلی کسب‌وکار ایجاد سود است، در حالی که نگرانی اصلی دولت، توسعه پایدار است. از سویی دیگر که الزام تصمیم‌گیری در کسب‌وکارها محدود می‌باشد، ماهیت‌های متنوعی در دولت وجود دارد. کلان‌داده‌ها به ویژه در چارچوب‌بندی سیاست عمومی دولت مفید خواهند بود در نتیجه می‌تواند پیامدهای توسعه پایدار را بهبود بخشد. کشورهای زیادی مانند بریتانیا، ایالات‌متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای آسیایی برنامه‌های دولتی مبتنی بر کلان‌داده را آغاز کرده‌اند. نظرسنجی دولت الکترونیک سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ نشان داد که بسیاری از کشورهای آسیایی، از جمله کره‌جنوبی، سنگاپور، ژاپن و هند در فراهم کردن حاکمیت الکترونیک مبتنی بر کلان‌داده‌ها برای شهروندان در حال پیگیری جدی هستند. این کشورها طرح‌های مختلفی را براساس کلان‌داده راه‌اندازی کرده‌اند و چندین پروژه را براساس کلان‌داده در زمینه حاکمیت الکترونیکی آغاز کرده‌اند. با پردازش داده‌های خام می‌توان آن‌ها را برای استفاده در شهرها آماده کرد. کلان‌داده‌ها می‌توانند به تصمیم‌گیران در برنامه‌ریزی، توسعه خدمات شهری و مدیریت مصرف منابع کمک نمایند و توانایی دولت را به منظور فراهم کردن امکانات برای شهروندانش و پرداختن به چالش‌های بزرگ ملی و بین‌المللی افزایش دهد. همچنین، استفاده از کلان‌داده‌ها می‌تواند به دولت در ردیابی متخلفین مالیاتی کمک نماید. شهری هوشمند تماما در مورد برنامه‌ریزی کارآمد، سیاست‌های درست و تصمیمات، هوشمندانه است که بتواند با کمک تجزیه و تحلیل کلان‌داده‌ها ایجاد شود. با توجه به مشکلات شهری، برنامه‌ها و سیاست‌های شهر هوشمند را می‌توان در قالب مدل ارائه شده در شکل (۱-۲) طراحی و اجرا کرد. تجزیه و تحلیل کلان‌داده بر خدمات مختلف ارائه‌شده توسط دولت تاثیر می‌گذارد. با تجزیه و تحلیل مقدار زیادی از داده‌ها، کارایی تصمیم‌گیری دولت می‌تواند بهبود یابد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده‌های بیشتر در بخش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند از بیماری‌های گسترده پیشگیری کند، زیرا می‌تواند به ریشه اصلی مشکل کمک نماید. همچنین، می‌تواند با تجزیه و تحلیل تقاضا از یک گروه بزرگ از مردم به مدیریت کارآمد زنجیره تامین و کاهش میزان جرائم کمک نماید. اطلاعاتی که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند، با داده‌ها و اطلاعات مراکز اجرای قانون تطبیق داده شده و می‌توانند به پلیس در شناسایی مجرمان با درجه بالایی از دقت قبل از وقوع جرم کمک کنند. به اشتراک‌گذاری داده‌ها به صورت عمومی نیز می‌تواند به ایجاد شفافیت در عملکرد دولت کمک کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۵ صفحه

قیمت:
۷۶,۷۰۰
تومان